Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Singlespeed als cadeau

bibske
Forum-lid

bibske 18 okt 2009 16:28

Elk jaar is het weer dezelfde moeilijke zoektocht naar een leuk verjaardagscadeau voor mr. Bibske maar na het bekijken van enkele gave plaatjes in dit forum denk ik eraan om voor hem een Singlespeed in elkaar te gaan zetten. Zijn oude stdsfiets is brak en veeeeeel te klein, zijn MTB is dan weer te mooi om 's avonds even de stad mee in te gaan.

Hij is begin januari jarig en ik moet er dus aan kunnen klussen zonder dat hij het door heeft, misschien kan ik bij schoonpa nog een partner in crime vinden. Ik hoop dat ik het ga redden en anders heb ik nog dik een jaar om de volgende verjaardag wel te halen.

Eerst moet ik natuurlijk op zoek naar een goede donorfiets. De vraag is nog MTB of race, zelf neig ik een beetje naar MTB omdat hij niets met racefietsen heeft, is dit haalbaar? Naar onderdelen moet ik ook op zoek want ik heb niets liggen afgezien van een setje pedalen.

WHet ontwerp is nog niet volledig klaar maar ik laat me inspireren op Ferrari dus rood met zwart-gele accenten.
Tenslotte heb ik nog niet echt een budget in gedachten maar het moet wel binnen proportie blijven, hij is geen materiaal purist dus er mogen concessies gedaan worden zolang het totaalplaatje maar mooi wordt. Ik denk dat ik met 300 Euro wel een en ander moet kunnen bereiken.
Het laatste probleem is dan een plek waar ik ongestoord kan werken, onze ouders wonen te ver en het zou wel verdacht worden als ik elk weekend naar zijn ouders wil en dat hij niet in de garage mag komen ;)

De smoes heb ik al klaar, ik ga de komende tijd een uitgebreide juwelenworkshop volgen en volgens mij wordt het op het werk ook echt heeeeeeel druk :)

Alle tips en ideeën zijn welkom, ondertussen ga ik marktplaats afstruinen en op zoek naar een geschikte kluslocatie!

corniel
Forum-lid HC

corniel 18 okt 2009 19:45

Straks denkt ie nog dat je vreemdgaat. ;)

Enfin, het zou fijn zijn als er hier hobbisten zijn die je kunnen helpen. Ik heb twee rechterhanden. Helaas ben ik links (minder on)handig geboren, dus dat gaat hem niet worden.

Ik vind het nu al een enorm gaaf idee. :)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 okt 2009 19:53

[quote="Corniel"]
Ik vind het nu al een enorm gaaf idee. :)
[/quote]

Dat sowieso!

Laat de onderdelen die je koopt gewoon afhangen van je donorfiets.

Tevens %^@!%%#$*@ dat we hier niet in Amerika wonen, want dan had je gewoon voor $ 500 een Monocog 29er voor m kunnen kopen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bibske
Forum-lid

bibske 19 okt 2009 02:26

Tja Scepticus, dat is misschien wel makkelijker maar ik wil hem niet gewoon een fiets cadeau doen. Het gaat er juist om dat die met liefde door zijn meisje in mekaar is geklust!!

@ Corniel: Als ik mijn schoonvader erin betrek moeten (hopelijk) alle verdenkingen daarvan wel ondervangen kunnen worden.
Trouwens mond dicht erover moest hij meegaan de 15de, het moet wel een verrassing blijven!

Trouwens al 2 potentiële frames gespot,
Frame
Cannondale mountainbike

Plaats reactie