EA90 SLX 4sl / WH-7850 C24 CL
Mijn ksyriums ES zijn (na ca 20.000Km) aan hun einde gekomen. Scheurtje in de velg (niet op de flank maar in de lengterichting van de velg aan weerszijden van een van de spaken).
Ondanks dat ik redelijk tevreden was over deze wielset kijk ik toch uit naar een andere set.
Mijn oog is gevallen op of Easton EA90 SLX of de Shimano WH7850 C24 (Clincher).
Nou was een van de nadelen die ik ondervond bij de ksyriums dat er bij regen water in de velg kwam (ik heb na een regendag in de Ardennen wel eens ruim 50cc uit mijn achtervelg gehaald!). Gevolg: sjimmien in de afdaling - word je niet vrolijk van!
Mijn vraag is: heeft iemand met een van de genoemde wielsets ervaring met rijden in (zeer) nat weer en blijven ze dan droog van binnen??
Ondanks dat ik redelijk tevreden was over deze wielset kijk ik toch uit naar een andere set.
Mijn oog is gevallen op of Easton EA90 SLX of de Shimano WH7850 C24 (Clincher).
Nou was een van de nadelen die ik ondervond bij de ksyriums dat er bij regen water in de velg kwam (ik heb na een regendag in de Ardennen wel eens ruim 50cc uit mijn achtervelg gehaald!). Gevolg: sjimmien in de afdaling - word je niet vrolijk van!
Mijn vraag is: heeft iemand met een van de genoemde wielsets ervaring met rijden in (zeer) nat weer en blijven ze dan droog van binnen??
Ik heb nogal wat gereden met de EA90 SLX wielen, en die zijn ronduit super, in alle weersomstandigheden. Een prachtig setje alu wielen.
Zijn die Shimano's carbon wielen? Dan zou ik die toch een trapje lager zetten qua regenprestaties..
Zijn die Shimano's carbon wielen? Dan zou ik die toch een trapje lager zetten qua regenprestaties..
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24
Heb zelf de Shimano wielset en bevalt uitstekend; alleen is het meer een wielsetje voor in de zomer. De nippels zijn van alu en dat kan dan gaan oxideren, als je het niet goed onderhoud.
Er zijn wel een aantal reviews van de shimi's waarin je dit terug leest als negatief punt, maar dit weegt nauwelijks op tegen de positieve punten van deze wielset.
Er zijn wel een aantal reviews van de shimi's waarin je dit terug leest als negatief punt, maar dit weegt nauwelijks op tegen de positieve punten van deze wielset.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
bedankt voor jullie reacties.
de sets lijken nog steeds allebei een goede keuze....
Gelijk een volgende vraag:
Ik kom nogal wat berichten tegen over spaakbreuk bij de Eastion wielen. Incidenten, inmiddels verholpen? Of toch een structureel probleem? En hoe is dat bij de Shimano's???
de sets lijken nog steeds allebei een goede keuze....
Gelijk een volgende vraag:
Ik kom nogal wat berichten tegen over spaakbreuk bij de Eastion wielen. Incidenten, inmiddels verholpen? Of toch een structureel probleem? En hoe is dat bij de Shimano's???
lancev7 schreef:De problemen bij de easton wielen blijven helaas niet bij de spaken, maar ook bij de lagers waar snel speling op komt. Ondanks dat deze problemen al lange tijd bekend zijn, zijn ze nog altijd niet verholpen.
Dit is mogelijk relevant. Maar je stelling komt wel een beetje uit de lucht vallen. Is het een mening (op basis van eigen ervaring of van de omgeving) of zijn er cijfers of testresultaten die dit bevestigen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
ChrisPM63 schreef:lancev7 schreef:De problemen bij de easton wielen blijven helaas niet bij de spaken, maar ook bij de lagers waar snel speling op komt. Ondanks dat deze problemen al lange tijd bekend zijn, zijn ze nog altijd niet verholpen.
Dit is mogelijk relevant. Maar je stelling komt wel een beetje uit de lucht vallen. Is het een mening (op basis van eigen ervaring of van de omgeving) of zijn er cijfers of testresultaten die dit bevestigen?
die speling op de naven, is net dezelfde speling dat er steeds weer komt op mavic wielen (in zeer veel gevallen). dit omdat je de druk op de lagers kan regelen (bij alle 2), trouwens bij fulcrum/campa gebeurt het ook wel regelmatig hoor dat je de stelbout iets vaster moet zetten, omdat er speling op de naaf gekomen is.
Komt dus bij alle wielen voor en is niks abnormaals -> oplossing 1 druppel locktide erop en het draait niet meer zo makkelijk los ...
Ik kom bij alle merken problemen tegen, bij easton niet meer of minder.
Voor mij blijven het toch wel degelijke wielen prijs/kwaliteit.
Betreffende die spaken, da's vaak de fout van de lbs dat dit zich meermaals voordoet (niet altijd hoor). De makkelijkste manier om dit te herstellen is gewoon een nieuwe erin.
Feit is dan wel dat de spanning op de spaken nooit meer dezelfde is en dat wat later de volgende spaak kan breken.
Bij een handgespaakt setje is dit net hetzelfde, het is beter om na spaakbreuk de spanning even van het wiel te halen en dan weer gelijkmatig opspannen, zo wordt de kans op nieuwe snelle spaakbreuk geminimaliseerd !
TS-Biker schreef:...Bij een handgespaakt setje is dit net hetzelfde, het is beter om na spaakbreuk de spanning even van het wiel te halen en dan weer gelijkmatig opspannen, zo wordt de kans op nieuwe snelle spaakbreuk geminimaliseerd !
Fabriekssetje of handgespaakt, 't is altijd best de volledige spaakspanning te herbekijken eer je er de baan mee op gaat. Veel fietsenmakers stoppen de wielen gemakshalve in de fiets zonder dat even te checken... weetwel, service verlenen kost tijd/geld, dus het wordt wel eens vergeten.
Ik ben niet bekend met overmatig veel problemen bij Easton wielensets. Iedereen die ik ken die ermee rijdt is er overigens heel tevreden van.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -