This year represents a new milestone and turning point for the "Blue Bikes brand" as Alfredo signs a strategic agreement with a Top Japanese Company in order to strengthen and spread even more the presence of the GIOS brand worldwide: new innovative models 100% styled and designed in Italy with the logistical and commercial support of a new Osaka based international sales office.
From this new joint-venture the GIOS of the 21st century is born in order to serve even more and better than before all the needs of the nowadays consumers worldwide. Keep yourself posted on all the latest news about your favourite brand at http://www.gios.it or feel free to ask for more information by sending us an e-mail
http://italiaanseracefietsen.wordpress. ... doorstart/
http://italiaanseracefietsen.wordpress. ... s-details/
http://italiaanseracefietsen.wordpress. ... 10-frames/
edit: ik zie dat iedereen in het normale gios draadje al wakker was geworden en ik met bovenstaande alweer een week achterloop. Ik laat bovenstaande maar staan als mooie afsluiter van dit draadje
Gios stopt ermee! (offici�le bevestiging)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Groetjes
Hoi,
Mijn naam is ...............GIOS TORINO
Neehee,
MIJN naam is .............GIOS TORINO
Uuhh, wil de ECHTE GIOS OPSTAAN ?? :rolleye:
Dank u.
Grtz,
Morel
Mijn naam is ...............GIOS TORINO
Neehee,
MIJN naam is .............GIOS TORINO
Uuhh, wil de ECHTE GIOS OPSTAAN ?? :rolleye:
Dank u.
Grtz,
Morel
Morel schreef:Uuhh, wil de ECHTE GIOS OPSTAAN ?? :rolleye:
Dank u.
Grtz,
Morel
Oké dan: http://www.gios.co.uk/
Welterusten.
Wat is nu het echte verhaal?
-Eerst een stukje beschouwing over GIOS en de GIOS geometrie (voor de fietsredactie ook "Ter leeringhe ende vermaeck" omdat zij deze wezenlijke informatie achterwege laten in het artikel over de new A90.)
-Dan het verhaal over stoppen en doorgaan van het merk GIOS.
Beschouwing:
Welnu er was eens Alfredo ..met zijn broer in Turijn die ging met Brooklyn in zee (een kauwgomfabrikant die een wielerploeg sposorde) en groeide groter dan hij mocht dromen (ook dankzij de chopper ).
Als één van de laatsten der Italianen hield hij vast aan zijn eigen framefilosofie.
Te weten:
-Steile zitbuis, ook bij grote maten nog 74 graden (waar anderen tussen 72 en maximaal 73,5 graden bouwen).
-Lagere bracket op 26,6cm ipv de tegenwoordig gebruikelijke 27cm
-Steile stuurbuis-hoek in combinatie met twee millimeter langere voorloop van de voorvork 45mm vorksprong i.p.v. de gebruikelijke 43.
-Korte liggende achtervork (in het nieuwe GIOS nog een hele centimeter korter!).
NOOT: Door de steilere zitbuis is de bovenbuis lengte korter en heb je gemiddeld een centimeter langere stuurnok nodig, dan bij een standaard geometrie .
Wat zijn de voordelen.
1-Door steile stuurhoek in combinatie met de 45mm vorksprong van de voorvork een sportiever (onterecht nerveus genoemd) stuurgedrag.
2-Door de iets lager liggende bracket is van nerveus rijgedrag geen sprake, omdat de rechtuitloop door een lager zwaartepunt- gegarandeerd is. Hetgeen dus een beste bochtenfiets met goede rechtuit eigenschappen als resultaat heeft!
3-Door de steile zitbuis ligt het zwaartepunt een fractie meer voorwaarts. Hetgeen door iets meer druk op het voorwiel, ongeveer 10% meer, een zekerder bochtengedrag bewerkstelligt (daar kan bijvoorbeeld o.a. fietsgigant Giant wat van leren vraag het de Rabo heren die gingen nogal eens op hun gezicht dit jaar .grinnik).
NOOT: Bovendien is een steile zitbuis beter voor langere coureurs. De reden dat veel framebouwers bij grotere maten een minder steile zitbuis bouwen is gebaseerd op de onjuiste aanname dat langere mensen naar verhouding een langere femur (=dijbeen) zouden hebben. Tijden een Delfstse studie is reeds lang gelden bewezen dat dit niet zo is (Technische Universiteit Delft. Molenbroek 1994. Hieruit blijkt duidelijk dat de procentuele verhouding beenlengte/bovenbeen niet verschilt tussen lange mensen en kleine mensen (uitzonderingen daargelaten)).
De korte liggende achtervork draagt tevens bij aan het stabiele rijgedrag van een GIOS.
Al met al is GIOS dus een unieke fiets!
(Erg jammer dat dit in het FIETS artikel volstrekt onvoldoende tot zijn recht komt en uitsluitend emotie als koopreden wordt genoemd)
Voor de liefhebbers: Dit is een beschouwing in notendop. Wil je meer weten PM mij.
Het verhaal:
Op een dag kreeg GIOS ruzie met een kapitaalkrachtige in België actieve verdeler die het Benelux importeurschap claimde (dat hij formeel nooit verkreeg). Het gaat te ver om hier verder op in te gaan en om privacyredenen kan ik dat ook niet doen. Deze verdeler procedeerde met veel geld en won de procedure gedeeltelijk waardoor GIOS mogelijk in de problemen zou komen (en in ieder geval hangende de procedure nauwelijks innoveerde/investeerde).
Ter info: Onderschat de impact van een internationaal gevoerde zeer kostbare gerechtelijke procedure niet (het heeft GIOS heel erg veel geld gekost). Dit heeft een grote weerslag op de liquiditeiten van een kleine gespecialiseerde framebouwer die al flink aan marktaandeel had verloren (veel mensen denken dat GIOS groot is echter het was niet veel meer dan een loodsje in Turijn met enkele gepassioneerde werknemers. Je kunt dat niet vergelijken met bijvoorbeeld de in de racewereld mega groot gegroeide Pinarello).
De beste oplossing voor Alfredo en zijn broer was het oude GIOS liquideren . Zodat de duivelse Belg daar niets meer kon halen, respectievelijk niet nog meer schade kon aanrichten. Immers het oude GIOS was de contractpartij van deze Belg.
Aldus is geschied ..
Vervolgens is een nieuw GIOS opgestart waarbij Alfredo en zijn broer rustiger aan gaan doen zie de website http://www.gios.it. en waarbij zij de koersfietsen laten voor wat ze zijn.
Tevens is een nieuwe koersfietsen afdeling opgezet geheel los van Alfredo, om verdere perikelen met de Belg te voorkomen. Zie de website http://www.giostorino.nl.
De nieuwe koersfietsen afdeling gaat verder met GIOS op de hierboven beschreven manier. De achtervork is zelfs iets korter gemaakt (dat kan door de huidige productietechnieken).
Beiden zijn het echte GIOS!
Good old Alfredo GIOS voor de yuppen die met iets blauws willen pronken.
De nieuwe telg Aldo GIOS voor de coureurs
P.S.
Mijn bewerkingen zijn niet inhoudelijk edoch slechts tekstueel geweest
-Eerst een stukje beschouwing over GIOS en de GIOS geometrie (voor de fietsredactie ook "Ter leeringhe ende vermaeck" omdat zij deze wezenlijke informatie achterwege laten in het artikel over de new A90.)
-Dan het verhaal over stoppen en doorgaan van het merk GIOS.
Beschouwing:
Welnu er was eens Alfredo ..met zijn broer in Turijn die ging met Brooklyn in zee (een kauwgomfabrikant die een wielerploeg sposorde) en groeide groter dan hij mocht dromen (ook dankzij de chopper ).
Als één van de laatsten der Italianen hield hij vast aan zijn eigen framefilosofie.
Te weten:
-Steile zitbuis, ook bij grote maten nog 74 graden (waar anderen tussen 72 en maximaal 73,5 graden bouwen).
-Lagere bracket op 26,6cm ipv de tegenwoordig gebruikelijke 27cm
-Steile stuurbuis-hoek in combinatie met twee millimeter langere voorloop van de voorvork 45mm vorksprong i.p.v. de gebruikelijke 43.
-Korte liggende achtervork (in het nieuwe GIOS nog een hele centimeter korter!).
NOOT: Door de steilere zitbuis is de bovenbuis lengte korter en heb je gemiddeld een centimeter langere stuurnok nodig, dan bij een standaard geometrie .
Wat zijn de voordelen.
1-Door steile stuurhoek in combinatie met de 45mm vorksprong van de voorvork een sportiever (onterecht nerveus genoemd) stuurgedrag.
2-Door de iets lager liggende bracket is van nerveus rijgedrag geen sprake, omdat de rechtuitloop door een lager zwaartepunt- gegarandeerd is. Hetgeen dus een beste bochtenfiets met goede rechtuit eigenschappen als resultaat heeft!
3-Door de steile zitbuis ligt het zwaartepunt een fractie meer voorwaarts. Hetgeen door iets meer druk op het voorwiel, ongeveer 10% meer, een zekerder bochtengedrag bewerkstelligt (daar kan bijvoorbeeld o.a. fietsgigant Giant wat van leren vraag het de Rabo heren die gingen nogal eens op hun gezicht dit jaar .grinnik).
NOOT: Bovendien is een steile zitbuis beter voor langere coureurs. De reden dat veel framebouwers bij grotere maten een minder steile zitbuis bouwen is gebaseerd op de onjuiste aanname dat langere mensen naar verhouding een langere femur (=dijbeen) zouden hebben. Tijden een Delfstse studie is reeds lang gelden bewezen dat dit niet zo is (Technische Universiteit Delft. Molenbroek 1994. Hieruit blijkt duidelijk dat de procentuele verhouding beenlengte/bovenbeen niet verschilt tussen lange mensen en kleine mensen (uitzonderingen daargelaten)).
De korte liggende achtervork draagt tevens bij aan het stabiele rijgedrag van een GIOS.
Al met al is GIOS dus een unieke fiets!
(Erg jammer dat dit in het FIETS artikel volstrekt onvoldoende tot zijn recht komt en uitsluitend emotie als koopreden wordt genoemd)
Voor de liefhebbers: Dit is een beschouwing in notendop. Wil je meer weten PM mij.
Het verhaal:
Op een dag kreeg GIOS ruzie met een kapitaalkrachtige in België actieve verdeler die het Benelux importeurschap claimde (dat hij formeel nooit verkreeg). Het gaat te ver om hier verder op in te gaan en om privacyredenen kan ik dat ook niet doen. Deze verdeler procedeerde met veel geld en won de procedure gedeeltelijk waardoor GIOS mogelijk in de problemen zou komen (en in ieder geval hangende de procedure nauwelijks innoveerde/investeerde).
Ter info: Onderschat de impact van een internationaal gevoerde zeer kostbare gerechtelijke procedure niet (het heeft GIOS heel erg veel geld gekost). Dit heeft een grote weerslag op de liquiditeiten van een kleine gespecialiseerde framebouwer die al flink aan marktaandeel had verloren (veel mensen denken dat GIOS groot is echter het was niet veel meer dan een loodsje in Turijn met enkele gepassioneerde werknemers. Je kunt dat niet vergelijken met bijvoorbeeld de in de racewereld mega groot gegroeide Pinarello).
De beste oplossing voor Alfredo en zijn broer was het oude GIOS liquideren . Zodat de duivelse Belg daar niets meer kon halen, respectievelijk niet nog meer schade kon aanrichten. Immers het oude GIOS was de contractpartij van deze Belg.
Aldus is geschied ..
Vervolgens is een nieuw GIOS opgestart waarbij Alfredo en zijn broer rustiger aan gaan doen zie de website http://www.gios.it. en waarbij zij de koersfietsen laten voor wat ze zijn.
Tevens is een nieuwe koersfietsen afdeling opgezet geheel los van Alfredo, om verdere perikelen met de Belg te voorkomen. Zie de website http://www.giostorino.nl.
De nieuwe koersfietsen afdeling gaat verder met GIOS op de hierboven beschreven manier. De achtervork is zelfs iets korter gemaakt (dat kan door de huidige productietechnieken).
Beiden zijn het echte GIOS!
Good old Alfredo GIOS voor de yuppen die met iets blauws willen pronken.
De nieuwe telg Aldo GIOS voor de coureurs
P.S.
Mijn bewerkingen zijn niet inhoudelijk edoch slechts tekstueel geweest
My bike is Italian. So it is nervosa and it has Anorexia (I like them thin)
@Amadeus: interessant verhaal! Ook voor de Gios-liefhebbers (waaronder ik mezelf reken) vol leuke weetjes. Je zult het verhaal over de opsplitsing van Gios ongetwijfeld uit betrouwbare bronnen hebben, anders zou je het hier niet zo stellig verkondigen. Maakt mij reuze benieuwd naar wie die Belgische verdeler is; lijkt mij dat je in het bedrijfsleven toch zelf kunt beslissen met wie je zaken wilt doen en met wie beslist niet.
Het verhaal zal dus nog wel andere aspecten hebben (contractuele?), anders lijkt me dat je als eiser geen poot om op te staan hebt...
Het verhaal zal dus nog wel andere aspecten hebben (contractuele?), anders lijkt me dat je als eiser geen poot om op te staan hebt...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Amadeus schreef: Vervolgens is een nieuw GIOS opgestart waarbij Alfredo en zijn broer rustiger aan gaan doen zie de website http://www.gios.it. en waarbij zij de koersfietsen laten voor wat ze zijn.
Tevens is een nieuwe koersfietsen afdeling opgezet geheel los van Alfredo, om verdere perikelen met de Belg te voorkomen. Zie de website http://www.giostorino.nl.
Beiden zijn het echte GIOS! Good old Alfredo GIOS voor de yuppen die met iets blauws willen pronken. De nieuwe telg Aldo GIOS voor de coureurs
Dus geen ruzie in de familie, maar een puur zakelijke beslissing, zoals ik al vermoedde.
Goed om het echte verhaal nu eens te horen zodat aan alle wilde speculaties een einde komt. Bedankt voor deze zeer verhelderende bijdrage, Amadeaus. Top!
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it
Om meerdere redenen een interessant verhaal...nu begrijp ik de wegligging van mijn raspaardje nog beter:) Verder geeft het verhaal misschien wel een verklaring voor de wat zure meneer van de firma ubc.be die ooit importeur was voor Gios in de Benelux die ik ooit aan de telefoon had...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton