Op zich correct natuurlijk, als iemand met een 8kg hightech hardtail aan komt zetten ben je best in het nadeel
Maar ja, je hebt nou eenmaal een budget, en voor 1000 euro zijn bovenstaande bikes best heel netjes. Wil je richting de 10kg gaan moet je al naar de 1500+ euro toe, om over nog lichter maar te zwijgen
Is dit een goede moutainbike?
Ja, een budget van 1000 moet natuurlijk kunnen. Niet volledig mee eens dat je voor 1000 euro geen goede wedstrijd fiets hebt. Er winnen genoeg junioren op alu, zoals een ridley compact.
Prioriteit ligt op de weg, maar mtb lijkt me leuk om er af en toe bij te doen en buiten het seizoen een wedstrijdje te fietsen.
Prioriteit ligt op de weg, maar mtb lijkt me leuk om er af en toe bij te doen en buiten het seizoen een wedstrijdje te fietsen.
Inderdaad, bij de gewone stervelingen als jij(?) en ik wordt het verschil niet met de fiets gemaakt. Iemand die een klasse beter is, zul je met een duurdere fiets ook niet bij kunnen houden.simic schreef:Ja, een budget van 1000 moet natuurlijk kunnen. Niet volledig mee eens dat je voor 1000 euro geen goede wedstrijd fiets hebt. Er winnen genoeg junioren op alu, zoals een ridley compact.
simic schreef:Prioriteit ligt op de weg, maar mtb lijkt me leuk om er af en toe bij te doen en buiten het seizoen een wedstrijdje te fietsen.
Voor mtb-wedstrijdjes buiten het wegseizoen, ben je aangewezen op regionale trainingswedstrijdjes of strandraces. Dat laatste valt wat mij betreft niet onder mtb. Het mtb seizoen loopt vrijwel gelijk met het wegseizoen, en de meeste wedstrijden vind je in deze periode.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
gaisdergerman schreef:Gewoon je budget wat oprekken. Als je wedstrijden wil gaan rijden heb je gewoon een fansoenlijke fiets nodig. Een mtb is over het algemeen net wat duurder dan een racefiets. Voor 1000,- heb je ook niet veel goede wedstrijdfietsen.
Is dat zo? Mijn eerste indruk is toch dat een mountainbike wat goedkoper is.
kaj1500 schreef:Inderdaad, bij de gewone stervelingen als jij(?) en ik wordt het verschil niet met de fiets gemaakt. Iemand die een klasse beter is, zul je met een duurdere fiets ook niet bij kunnen houden.simic schreef:Ja, een budget van 1000 moet natuurlijk kunnen. Niet volledig mee eens dat je voor 1000 euro geen goede wedstrijd fiets hebt. Er winnen genoeg junioren op alu, zoals een ridley compact.
simic schreef:Prioriteit ligt op de weg, maar mtb lijkt me leuk om er af en toe bij te doen en buiten het seizoen een wedstrijdje te fietsen.
Voor mtb-wedstrijdjes buiten het wegseizoen, ben je aangewezen op regionale trainingswedstrijdjes of strandraces. Dat laatste valt wat mij betreft niet onder mtb. Het mtb seizoen loopt vrijwel gelijk met het wegseizoen, en de meeste wedstrijden vind je in deze periode.
Ja klopt eigenlijk wel, in Limburg heb je dan nog Mulleners Vastgoed Cup in de winter. Zoiezo gaat het nog niet voor het volgend seizoen worden, maar het seizoen erna. Ik denk in eerste instantie voor de afwisseling.
Schijfremmen zijn toch echt een stukje duurder als remhoefjes van de racefiets. Net als de voorvork daar gaan gewoon centen inzitten. Zoek gewoon wat winkels uit, stel een maximum budget in. kijk wat rond en ga langs als je meer wilt weten... mooi 2009 modelletjes ofzo;)