Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

help een nieuwe!

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 12 okt 2009 15:44

Hallo allemaal

Ik ben op dit moment aan het kijken naar een Red Bull Pro-SL 3000 met volledige ritchey afmontage,selle italia en mavic cosmic carbon sl.

Nu is de vraag kent iemand iets vergelijkbaars? Ik gebruik hem voor trainingen, criteriums en enkele klasiekers.

Er komen nog trainings/veel wind wielen waarschijnlijk Fulcrum racing 3 of iets vergelijkbaars.

Het budget is rond de 2300 euro tenzij het iets is wat echt niet af is te slaan maar dat moet het max 2500 zijn

Groeten Martijn
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

dennisp3
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jun 2009 00:25

dennisp3 12 okt 2009 18:34

Dan ging ik voor deze:

http://www.canyon.com/rennraeder/specs.html?b=850

Bij bike-components.de krijg je voor 699,- een paar MCC SL bij.

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 12 okt 2009 23:32

@Dennis
Ik denk dat het dan eerder een aluminum wordt want dat is toch iets saver tijdens een wedstrijd en als ik bij de carbon val dan val ik toch liever met een aluminium, maar het enige probleem bij canyon is dat je verder niets kan veranderen, als het zadel mij niet lekker zit dan is dat niet te veraneren bij Rose kan ik precies samenstellen wat ik wil en ik kan een zadel 4 weken testen.

Over de haibike kan ik nog niets zeggen want ik kan niet op de site van bikezone
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 13 okt 2009 00:52

sorry linkje werkt niet helemaal, hier n linkje van een nederlandse winkel http://www.12gotrading.nl/racefietsen/a ... ai_race_rc

erg mooie ritchey groep zit erop wsc ofiets, maar de mavic cosmic carbon sl van de red bull zijn natuurlijk ook aantrekkelijk

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 13 okt 2009 18:52

]klik

is dit wat? wel aantrekkelijk geprijst
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 14 okt 2009 19:54

Dure Ace erop, dus het beste wat er is.
Cosmics in SL, zeer nice
7.4 kg :O
Vet mooi ding man, jij heb smaak;)

Die lijken van Hai-bike zijn zowiezo bizar licht. 8.2kg met ultegra en rs-30 kom je toch niet vaak tegen.
Deze is dan nog een stuk lichter natuurlijk, door de lichtere parts, stukkie duitse of taiwaneese (hoe je t noemen wilt) degelijkheid.

michielh
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:14

michielh 14 okt 2009 21:08

(Zeer) leuke attributen, maar er blijft, die er vanaf gehaald, weinig geld over voor wat aan het frame besteed zou kunnen zijn....
Raalte - Nijmegen - Tiel

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 14 okt 2009 21:17

Zo moet je niet denken, de prijzen die fabrikanten voor onderdelen betalen is totaal anders dan in de winkel.

Zo af en toe denk ik wel es, koop een fiets, haal hem uit elkaar en verkoop de onderdelen 2e hands $$$ ;)

Maar euh, waarom neem je niet gewoon een Red Bull zoals in je openingspost? Van Hai Bike weet ik niet zo veel, van Red Bull weet ik zeker dat je een perfect frame en dito prijs/kwaliteit krijgt.

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 14 okt 2009 23:37

Foosho schreef:Zo moet je niet denken, de prijzen die fabrikanten voor onderdelen betalen is totaal anders dan in de winkel.

Zo af en toe denk ik wel es, koop een fiets, haal hem uit elkaar en verkoop de onderdelen 2e hands $$$ ;)

Maar euh, waarom neem je niet gewoon een Red Bull zoals in je openingspost? Van Hai Bike weet ik niet zo veel, van Red Bull weet ik zeker dat je een perfect frame en dito prijs/kwaliteit krijgt.


Mjin voorkeur gaat ook uit naar de Red Bull. Ik fiets nu ook met RB en heb er nog nooit problemen mee gehad. Waar ik nu op rijdt is eigenlijk meer een tour fiets terwijl ik nu juist meer wedstrijden ga rijden. Ik wil gewoon zeker weten dat ik voor het geld het beste gekozen heb.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

michielh
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:14

michielh 15 okt 2009 00:49

Foosho schreef:Zo moet je niet denken, de prijzen die fabrikanten voor onderdelen betalen is totaal anders dan in de winkel.

Zo af en toe denk ik wel es, koop een fiets, haal hem uit elkaar en verkoop de onderdelen 2e hands $$$ ;)


Mee eens, maar dan nog blijft er wat mij betreft weinig marge over.

Doe mij maar een Red Bull als ik moest kiezen.
Raalte - Nijmegen - Tiel

focusblackforestltd
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:35

focusblackforestltd 15 okt 2009 00:57

Persoonlijk trekt de redbull mij ook iets meer, al hoewel de haibike wel aantrekkelijk geprijst is.

Plaats reactie