Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
t-kops
- Forum-lid
t-kops
13 okt 2009 19:26
Amclassic-fan schreef:Ik kijk gewoon naar Eurosport, dan hoef ik tenminste geen idioot commentaar aan te horen.
neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is. ik vind blijlevens en die andere frikandel nog erger dan mart smeets & co. die blijlevens zegt zo ongeveer bij elke tijdrit dat de bidonhouder er in moet zitten omdat dat nóg aerodynamischer is. voor mij alleen sporza.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
13 okt 2009 19:55
T-Kops schreef:Amclassic-fan schreef:Ik kijk gewoon naar Eurosport, dan hoef ik tenminste geen idioot commentaar aan te horen.
neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is. ik vind blijlevens en die andere frikandel nog erger dan mart smeets & co. die blijlevens zegt zo ongeveer bij elke tijdrit dat de bidonhouder er in moet zitten omdat dat nóg aerodynamischer is. voor mij alleen sporza.
Nee dat is niet sarcastisch bedoeld. Blijlevens begrijpt wat er in de koers gebeurd, hij herkent renners snel. Bij Ducrot, Smeets en Zijkstraal heb ik altijd het idee dat ik hun uit moet leggen wat er gaande is.
En ja uit windtunnel testen is gebleken dat een bidon in de houder aerodynamischer is dan zonder rijden (bij een bepaald model tijdritfietsen). Blijlevens kraamt tenminste geen onzin uit over materiaal en al helemaal niet met die zelfverzekerdheid waarmee Ducrot het doet. Ik kan iemand die steeds beweerd dat lichte fietsen levensgevaarlijk zijn toch echt niet serieus nemen.
Ik weet dat andere het saai commentaar vinden. Maar ik heb liever dat saaie commentaar dat wel over de koers gaat, dan constant verhalen over vervlogen tijden of gezwets waar niets van klopt (o.a. over materiaal).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
t-kops
- Forum-lid
t-kops
13 okt 2009 20:49
blijlevens heeft ook wel gelijk, en het is idd waar over de bidonhouder (ging er meer over dat ie t zo vaak herhaalt), maar het commentaar vind ik saai gebracht, zo ongeinteresseerd, de mannen van sporza doen het met veel meer passie.
-
geert-jan
- Forum-lid
geert-jan
13 okt 2009 20:52
Smeets heeft inderdaad totaal geen verstand van wielrennen. Ducrot heeft dat wel en Dijkstra ook in iets mindere mate. Plus dat het commentaar in elk geval wel enthousiast is.
PS: Boogerd vond ik ook wel aardig commentaar (in tegenstelling tot Ducrot ziet hij wel wie de renner is die demareert), maar daar moet je zeker wel een andere commentator bij hebben.
-
eelcoz
eelcoz
14 okt 2009 00:14
Dus zou je kunnen concluderen dat de Belg zeer goed op de hoogte is, maar wat teveel over vroeger lult, Eurosport saai maar deskundig is en de NOS bevlogen maar niet deskundig. Of is dit te kort door de bocht?
Ik kijk trouwens afwisselend NOS en de Belg.
-
waterman
- Forum-lid
waterman
14 okt 2009 00:23
Ik kijk al 20 jaar alleen op de toen BRT en nu Canvas met sporza uitzending. Voor mij het
beste wielrennen verslag
-
dual
- Forum-lid
dual
14 okt 2009 00:32
Als het een saaie koers is, kan je je lekker ergeren aan Smeets en consorten.. toch emotie tijdens de koers! De vlakke en saaie stemmen van eurosport vind ik ook (net als eelcoz) helemaaal niks.
nulla tenaci invia est via
-
aart1992
- Forum-lid
aart1992
14 okt 2009 09:42
Ik kan Smeets wel waarderen hoor. Van mij mag die nog wel een poosje blijven. Vooral in tijde van de Tour de france bij de avondettappe is hij echt een goede presentator.
De benen moeten het doen.