Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kleding China

raznov
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:50

raznov 03 jun 2011 21:15

Na het lezen van dit topic een tijdje terug wat shirtjes besteld. Heb vrij weinig afbeeldingen hier gezien en dus leek het mij tijd om eens een kort overzicht te maken van de shirts die ik heb gekocht en wat ik er van vind.
Afbeelding
Afbeelding
Het is voor mij wat lastig om deze te vergelijken met 'originele' shirts aangezien ik deze niet in mijn bezit heb.

Shirts gekocht:
Cervelo Test Team bike Bicycle Cycling Jersey shirt XL
via: eBay, betaald: $19 incl verzendkosten. Verzending: Binnen in 13 dagen.
Afbeeldingen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tevreden?
Ik kon in XL dit castelli/cervelo shirt niet meer vinden (of het was een stuk duurder) dus besloot ik om op ebay het goedkoopste model te kopen. Natuurlijk, voor deze prijs mag ik niet klagen want ten opzichte van de andere shirts is dit shirt toch wel een stukje goedkoper maar voelt hij ook zo aan! De details zijn een stuk minder (het logo is wel erg fake/replica) en de rits voelt zeer zwak en niet bepaald degelijk. Ik heb het shirt 2 keer gedragen, een keer in een 30km klimritje (zuid limburg) met 20 graden celcius. Het shirt voelde vrij warm aan en zat te strak bij de mouwen. Toen ik het uit trok had ik het idee dat de rits stuk zou gaan maar na de tweede rit werkt het nog steeds, het gaat alleen heel erg stroef en ik moet dus voorzichtig doen. Al met al geen slechte koop, maar ook niet top. Ik denk dat voor een 30 euro meer ik beter voor een origineel zou kunnen kiezen of misschien dit zelfde shirt voor 10 dollar extra van een andere site af had kunnen kopen.
6/10

NALINI TEAM CYCLING JERSEY XL
via: MontonCycling, betaald: $26 incl verzendkosten. Verzending: Binnen in 7 dagen.
Afbeeldingen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tevreden?
Dit shirt heb ik gekocht nadat ik het vorige shirt binnen had. De afbeeldingen op de site zagen er goed uit, een doorlopende rits en de mouwen leken beter ten opzichte van het 'cervelo' shirt. Dit klopt ook, qua rits is deze een heel stuk beter, qua mouwen zit het prima en ik ben dan ook erg tevreden. Na 2 ritjes, een keer 20km over de dijk (richting Lelystad) en een keer 50km over de dijk waren prima te doen. Ik kreeg het niet heel warm en het shirt zat niet te strak of los. Wel ging het shirt een beetje omhoog zitten maar dit heb ik wel vaker bij shirts, ook de niet china-shirts hebben hier last van. Wel merk ik dat het elastiek wat onder aan het shirtje zit er voor zorgt dat het een stukje sneller naar boven kruipt ten opzichte van bijv. mijn originele agu-shirtje met elastiek. Al met al heel blij met dit shirt, het ziet er goed uit en het zit lekker voor de ritjes die ik doe.
8/10

2011 Castelli White Cycling Jersey XL
via: Samewood.com, betaald: $30 incl verzendkosten. Verzending: binnen in 10 dagen.
Afbeeldingen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tevreden?
Dit shirt heb ik besteld omdat ik het vooral erg mooi vond. Ik kon het zo snel nergens anders vinden en besloot dan ook maar op Samewood aan te schaffen. Vandaag heb ik hem binnen gekregen, aangezien vandaag een werkdag was heb ik het nog niet echt kunnen testen. Wel zit het een stuk strakker en smaller ten opzichte van alle andere XL shirts die ik heb. Nu zetten ze op de sites vaak 'bestel het een maat groter' meestal vallen bij mij de XL dan goed maar deze lijkt klein te vallen. Ik zal hier een update geven nadat ik er een keer mee gereden heb. De rits is een 'hele' rits en voelt degelijk aan. De logo's zien er goed uit en niet zo fake als bij het vorige castelli shirt. De armen zitten strak qua elastiek maar voelt wel prettig.
Update: Zeer prettig shirt, misschien niet perfect qua maat voor mij (zou waarschijnlijk 1 maat groter kunnen) maar zit erg fijn en is qua stof ook zeker goede kwaliteit. Alhoewel we dat natuurlijk pas over een heel aantal ritjes daadwerkelijk zullen weten. Zeker een aanrader dit shirt en vooral voor dit bedrag!
9/10

Cervelo Black Bike Cycling Arm Warmer Sleeves XL
via: eBay, betaald: $11 incl verzendkosten. Verzending: binnen 13 dagen.
Afbeelding:
Afbeelding
Voordat ik ooit een shirtje uit hongkong haalde had ik het idee om een zo klein mogelijk object te kopen om te zien of het kwalitatief in orde zou zijn. Voor 11 dollar kocht ik 2 armwarmers. Vanwege ons lekkere warme klimaatje op dit moment heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om ze te testen. Wel heb ik ze een aantal keer aangedaan en ze zaten op dat moment prima, misschien iets te strak aan de elastieken maar dit kan natuurlijk veranderen nadat ze veel gedragen zijn. Qua stof voelt het erg zacht en prettig maar ik vraag me af of het ook echt een beetje warm houdt... Ik zal zo snel mogelijk een cijfer geven als ik ze gedragen heb, maar hopelijk laat dit nog even op zich wachten.
cijfer nadat ik er mee heb gereden...

Al met al op dit moment vrij tevreden met de kwaliteit van de shirtjes. Broekjes heb ik mij nog niet aan gewaagd (ben met zeem toch net iets kritischer) en ik weet ook niet of ik dat ooit eens zal doen. De shirts zijn een stuk goedkoper maar pas wel op welke je koopt, sommige zijn goedkoper maar voelen ook zeker zo aan. Qua maten is het best wisselend dus lastig in te schatten. Een shirt passen bij de FM en daarna bestellen in hongkong werkt niet altijd qua maatvoering ;-). Soms zijn de originele shirts ook best goedkoop (lees de aanbiedingen e.d.) in aanschaf dus dan rest de vraag of het, het echt waard is.
Laatst gewijzigd door raznov op 11 jun 2011 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Koga Miyata Roadwinner 105 2009

stanockers10
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2009 20:51

stanockers10 09 jun 2011 14:34

Shirtje besteld bij http://myworld.ebay.com/maxjersey09/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijs: EUR 28 incl vz. ( in Nedeland EUR 89 .....) :D
Na 5 weken nog niets ontvangen. Via ebay correspondentie nog een tijdje aan het lijntje gehouden, en uiteindelijk niets meer vernomen.
En de 45 dagen ebay buyers protectie was inmiddels vertstreken. :cry:

Plaats reactie