Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen helemaal - 256 km

eelcoz

eelcoz 23 okt 2009 19:12

Ik ben ook van plan om voor het eerst de RVV te gaan rijden, maar dan de 140 km. Nu vroeg ik me af wanneer de inschrijving ongeveer begint. Dit is namelijk nergens te vinden op het internet.

pinarello
Forum-lid

pinarello 23 okt 2009 19:16

[quote="eelcoz"]Ik ben ook van plan om voor het eerst de RVV te gaan rijden, maar dan de 140 km. Nu vroeg ik me af wanneer de inschrijving ongeveer begint. Dit is namelijk nergens te vinden op het internet. [/quote]

Maakt niet uit; vorig jaar 2 weken van te voren nog ingeschreven.

eelcoz

eelcoz 23 okt 2009 19:18

Maar wordt er dan geen maximum gesteld aan het aantal deelnemers? Of wordt dat bij lange na niet bereikt?

pinarello
Forum-lid

pinarello 23 okt 2009 19:29

[quote="eelcoz"]Maar wordt er dan geen maximum gesteld aan het aantal deelnemers? Of wordt dat bij lange na niet bereikt?[/quote]

Vorig jaar geen maximum volgens mij.

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 26 okt 2009 14:31

er is totnogtoe niet met een max. gewerkt, maar na vorig jaar werd 'overwogen om het in de toekomst wel te doen'. Dat is nog niet bevestigd bij mijn weten.

nk006
Forum-lid

nk006 29 okt 2009 00:15

Ga nu mijn 3de jaar de volledige Ronde rijden. Als je de volle 260km rijdt kan je perfect alle hellingen oprijden. Let op want een Ronde in slecht weer zoals 2 jaar geleden mag je niet onderschatten! De laatste 40km kom je minder en minder volk tegen. Er zijn er veel die er mee ophouden op die afstand. Gewoon heel goed trainen en eigen tempo rijden!
Ik was vorig jaar binnen om 17u, nu ga ik voor een uur sneller.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 29 okt 2009 00:23

Die slecht weer editie heb ik ook gereden. Er zijn toen volgens mij redelijk veel mensen onderweg afgestoken naar de finish vanwege het feit dat ze hun kleding niet goed op orde hadden en het daardoor te koud kregen.

Het is dan ook verstandig om te zorgen dat je wat spullen bij je hebt voor goed weer én voor slecht weer. Dan kun je 's morgens bepalen wat je nodig hebt.

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 29 okt 2009 10:56

Ik zie het ondertussen volledig zitten. Heb na 6 weken aanmodderen de koersfiets weer van stal gehaald. (mede onder druk van de weegschaal :) )
Heb ook ervaring met slecht weer tijdens de E3-prijs. Daar moeten afdraaien door slecht gekleed, lesson learned!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 okt 2009 11:05

Ik woon in Ninove, en daarmee zeg ik het eigenlijk niet graag , maar het is één van de slechts georganiseerde klassieke toertochten die ik ken.
Van bij de start in Ninove is het een kluwen van vertrekkende en toekomende deelnemers of later op de dag aankomende deelnemers. De eerste 40 kms van de 140 kms trekken gewoon qua parcours op niks en de MTB tochten betaal je voor de 27 kms ook al 16 euro's, wat voor mij zowat gelijk staat met oplichting.
IPV bij de start in Brugge georganiseerd te vertrekken tijdens de eerste 20kms laten ze 'het pak' vertrekken over wegen die in groep heel gevaarlijk zijn en waarvan verondersteld wordt dat die dan nog op het fietspad zouden moeten rijden.
Op de snelweg van aalst naar ninove kwamen verleden jaar grote groepen fietsers in tegengestelde richting ( waar je 90kms/uur mag rijden) naar de start in ninove gereden zonder dat de politie ingreep.
Het is gewoon één zooitje en knoeiboel waarvoor overdreven veel geld gevraagd wordt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

marsman
Forum-lid

marsman 29 okt 2009 11:15

Heb 2 jaar terug de 140KM gedaan met een graad of 5 incl. regen, hagel en sneeuw. Ik vond het echt de hel en heb veel respect voor degenen die voor de volle afstand gaan.

Naast de barre omstandigheden vond ik het ook veel te druk. Ik heb bijna alle heuvels omhoog moeten lopen door de drukte, maar ook omdat veel renners met bosjes onderuit gingen. De sfeer was deprimerend en als je hem echt op een leuke manier wilt rijden, dan adviseer ik je om de RVV op een ander tijdstip te rijden. De route is goed aangegeven en ik weet zeker dat veel mensen dat leuker vinden t.o.v. een deelname aan de toertocht.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 29 okt 2009 11:31

[quote="marsman"]Naast de barre omstandigheden vond ik het ook veel te druk. Ik heb bijna alle heuvels omhoog moeten lopen door de drukte, maar ook omdat veel renners met bosjes onderuit gingen. De sfeer was deprimerend en als je hem echt op een leuke manier wilt rijden, dan adviseer ik je om de RVV op een ander tijdstip te rijden. De route is goed aangegeven en ik weet zeker dat veel mensen dat leuker vinden t.o.v. een deelname aan de toertocht. [/quote]
Als je je lijf en materiaal wilt sparen is deze tocht af te raden. Aan bovenstaande omschrijving heb ik dan ook niks meer toe te voegen. Oh ja, dit nog.
[img=http://img11.imageshack.us/img11/9251/fsrvv7.jpg]
(foto Belga) Voor meer "sfeerbeelden" kijk maar eens op http://www.sport.be/cycling/nl/inbeeld
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie