Hallo,
Ik heb voor de mtb een nieuw kettingblad nodig. Nu heb ik als cranck de Shimano FC-M530 (deore) en ik moet het middelste kettingblad, de 32 tands dus, vervangen omdat deze versleten is.
Nu bied shimano een 32 tands kettingblad voor de FC-M510 aan voor resp. 8,95 en een 32 tands kettingblad voor de FC-M530 voor resp. 20,50. Het is allebei voor 9 speed en het dus allebei van deore, maar wat ik mij afvraag is waarom er zo'n prijsverschil tussen zit. Het aluminium is allebei even hard, er zit een ketting hulp op maar ik snap dat prijsverschil dus niet, iemand die er uitleg over kan geven wat nu het verschil is tussen de 2? De lokale FM wist het ook niet.
Gr Tom
Verschil Kettingbladen Shimano
-
- Forum-lid
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Heel erg bedankt, weer wat wijzer geworden dan word het de staal variant. Had alle shimano tech docs al doorgenomen, via internet al een aantal shops bekeken maar deze niet gevonden.
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
zou voor de nog duurdere maar stukken minder slijtende bladen van BBB gaan...
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid
Heb ik ook aan zitten denken aan die BBB bladen.
Wat zou eerder Chainsuck opleveren een stalen kettingblad of alu, denk alu omdat dit zachter is?
En slijt een ketting niet sneller op staal dan op alu?
Wat zou eerder Chainsuck opleveren een stalen kettingblad of alu, denk alu omdat dit zachter is?
En slijt een ketting niet sneller op staal dan op alu?
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
alu slijt sneller, mijn ervaring met de dikke BBB bladen is echter zeer goed. gister bij de bart brentjens challenge 1x ketting van blaadje afgeschakeld. maar dat kwam vooral door de 4 kilo bagger die her en der aan mijn frame zat (17 inch...weinig ruimte is veel bagger)
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr