Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

� Vortrieb ?

ventje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2007 11:18

ventje 04 okt 2009 00:20

Hallo allemaal,
Laatst 2 nieuwe wielen opgehaald bij bike-components.de in Aachen, kom ik daar een Vortrieb Rohloff tegen. Compleet met schijfremmen. Netjes afgebouwd. Ik weet niet of dit al eerder is gepost, maar heeft iemand ervaring met deze fiets.
Een Santos ligt rond de € 2600,- , deze Vortrieb voor € 1467,-, . Hoe is dat mogelijk?
Indien al eerder gepost, graag een linkje.. Thanx

http://www.vortrieb.com/frame.php?frame_id=15&

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 okt 2009 01:27

Volgens mij wel zonder vork en remmen. Deze moet je dan nog kiezen.
What makes the boat go faster?

ventje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2007 11:18

ventje 04 okt 2009 13:54

Zoals ik het zie is deze fiets zo compleet. Met extra's als een andere vork en schijfremmen (bijvoorbeeld Magura Durin race 100 + Magura Louis BAT ) kom ik dan uit op € 2114,- Nog steeds bijna €500,- goedkoper dan de Santos en €1600,-!! goedkoper dan de Idworx AR. OK je hebt dan geen 'mooie' merknaam op je fiets, maar wel goede kwaliteit, zover ik kan zien. Ik ga volgend seizoen een andere bike aanschaffen, dus dat wordt zeker een optie. Iemand anders ervaring met Vortrieb. (goed gekwalificeerd personeel ook trouwens!)

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 04 okt 2009 14:00

Ik heb alleen maar goede ervaringen met B-C, maar ken de Vortieb frames niet. Zal wel gewoon uit Taiwan komen en prima zijn, maar zonder de "emotie" factor.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 04 okt 2009 14:16

Het Vortrieb Rohloff frame kost los €225, dan heb je het grootste verschil al te pakken. Dat zijn standaard frames van 13 in een dozijn, dat kan je van Santos en Idworx niet zeggen. Die doen zowat alles zelf, voorzover ik weet.

Vortrieb is dus het eigen merk van Bike-components. Dat eigen merk maakt het mogelijk grote aantallen parts bij de fabrikanten in te kopen, die in de webshop weer particulier verkocht worden. Die onderdelenverkoop is waar het om te doen is bij grote webshops, niet de verkoop van het eigen merk. Wat niet wil zeggen dat een Vortrieb een slechte fiets is, natuurlijk.

Santos en Idworx staan in mijn optiek wel een aantal treetjes hoger op de ladder, en daar betaal je (soms onevenredig) veel voor.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 04 okt 2009 14:36

kaj1500 schreef: Het Vortrieb Rohloff frame kost los €225, dan heb je het grootste verschil al te pakken. Dat zijn standaard frames van 13 in een dozijn, dat kan je van Santos en Idworx niet zeggen. Die doen zowat alles zelf, voorzover ik weet.


De frames van Santos en IDWorks zijn net zo made in the far east als die van Vortrieb, maar dan wel met eigen inzicht en ontwikkeling...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 okt 2009 15:11

ventje schreef:Zoals ik het zie is deze fiets zo compleet. Met extra's als een andere vork en schijfremmen (bijvoorbeeld Magura Durin race 100 + Magura Louis BAT ) kom ik dan uit op € 2114,- Nog steeds bijna €500,- goedkoper dan de Santos en €1600,-!! goedkoper dan de Idworx AR. OK je hebt dan geen 'mooie' merknaam op je fiets, maar wel goede kwaliteit, zover ik kan zien. Ik ga volgend seizoen een andere bike aanschaffen, dus dat wordt zeker een optie. Iemand anders ervaring met Vortrieb. (goed gekwalificeerd personeel ook trouwens!)


Nee hoor, probeer Konfigurator maar eens. Zul je zien dat je apart vork en remmen moet kiezen en extra moet betalen. Maar het blijft goedkoop.
What makes the boat go faster?

ventje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2007 11:18

ventje 04 okt 2009 22:44

kaj1500 schreef: Het Vortrieb Rohloff frame kost los €225, dan heb je het grootste verschil al te pakken. Dat zijn standaard frames van 13 in een dozijn, dat kan je van Santos en Idworx niet zeggen. Die doen zowat alles zelf, voorzover ik weet.

Vortrieb is dus het eigen merk van Bike-components. Dat eigen merk maakt het mogelijk grote aantallen parts bij de fabrikanten in te kopen, die in de webshop weer particulier verkocht worden. Die onderdelenverkoop is waar het om te doen is bij grote webshops, niet de verkoop van het eigen merk. Wat niet wil zeggen dat een Vortrieb een slechte fiets is, natuurlijk.

Santos en Idworx staan in mijn optiek wel een aantal treetjes hoger op de ladder, en daar betaal je (soms onevenredig) veel voor.


Ik denk dat gebruikt materiaal niet zoveel verschilt in kwaliteit tussen genoemde merken, maar inderdaad veel producenten gaan naar oostblok en verder om productie(lees arbeids)kosten te drukken. Ik hoorde dat VanNicholas zijn frames ook in China in elkaar zet. Kost trouwens €999,- volgens hun website.
Thanx allemaal voor jullie reply. Zal nog eens langs gaan in Aachen voor de details. Houdt jullie op de hoogte!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 okt 2009 23:12

Graag, ben benieuwd of 1.467 all-in prijs is dus incl vork en remmen. Zo ja welke.
What makes the boat go faster?

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 04 okt 2009 23:20

Dat is zonder vork en remmen.

Als je configurator in wilt moet je naar de hoofdsite gaan en niet bovenstaande link volgen.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 okt 2009 00:28

Foosho schreef:Dat is zonder vork en remmen.

Als je configurator in wilt moet je naar de hoofdsite gaan en niet bovenstaande link volgen.


Zei ik toch al ;)
What makes the boat go faster?

Plaats reactie