Eerste fiets 500-600 euro
Ik ben nieuw op het forum en zoek een fiets om naast m'n atletiektrainingen wat duur/herstel trainingen te doen. Dit zal denk ik 1x per week een uur of anderhalf uur zijn. Daarnaast zal ik hem een paar keer per week functioneel gebruiken (tot max 15km) naar werk etc.
Ik wil tot 600 euro gaan (dat is niet veel, i know). Mijn lengte is 184 en BBL is 90, ik had zelf uitgezocht dat ik framemaat 60 nodig heb. Dit is correct toch?
Na twee dagen rondspeuren heb ik het allemaal aardig door denk ik qua groepen etc. Ik heb besloten om minstens Tiagra/Veloce op mn fiets te hebben omdat ik heuvels in Limburg ook wel mooi vind om eens te proberen en ook wel een duurzame fiets wil hebben.
Zouden jullie me kunnen helpen met onderstaande keuze?
optie 1: 579,-
Sensa prima Tiagra 09 (via http://www.12gotrading.com)
Frame: Alu 7005 plain, sloping frame
Vork: Aluminium superlite
Groep: Derailleurs, shifters en crank van Shimano Tiagra
Overige: Casette, ketting, naven en remmen van Shimano Tiagra
Wielen: Weinmann velgen met Conti Ultra Sport banden
Parts: Volledig Ritchey Oversize en San Marco Blaze zadel
optie 2: 565,-
Bianchi frame (weet niet welk model.. bij de plaatselijke FM)
afgemonteerd met veloce
Wat lijkt jullie beter, die nieuwe Sensa, of tweedehands Bianchi? Of eventueel een andere tip binnen mijn wensen? Heeft iemand heel toevallig iets staan? Ik hoor het graag!
Ik wil tot 600 euro gaan (dat is niet veel, i know). Mijn lengte is 184 en BBL is 90, ik had zelf uitgezocht dat ik framemaat 60 nodig heb. Dit is correct toch?
Na twee dagen rondspeuren heb ik het allemaal aardig door denk ik qua groepen etc. Ik heb besloten om minstens Tiagra/Veloce op mn fiets te hebben omdat ik heuvels in Limburg ook wel mooi vind om eens te proberen en ook wel een duurzame fiets wil hebben.
Zouden jullie me kunnen helpen met onderstaande keuze?
optie 1: 579,-
Sensa prima Tiagra 09 (via http://www.12gotrading.com)
Frame: Alu 7005 plain, sloping frame
Vork: Aluminium superlite
Groep: Derailleurs, shifters en crank van Shimano Tiagra
Overige: Casette, ketting, naven en remmen van Shimano Tiagra
Wielen: Weinmann velgen met Conti Ultra Sport banden
Parts: Volledig Ritchey Oversize en San Marco Blaze zadel
optie 2: 565,-
Bianchi frame (weet niet welk model.. bij de plaatselijke FM)
afgemonteerd met veloce
Wat lijkt jullie beter, die nieuwe Sensa, of tweedehands Bianchi? Of eventueel een andere tip binnen mijn wensen? Heeft iemand heel toevallig iets staan? Ik hoor het graag!
Voor 559,- wel de Trek 1.2 maar dan wel met Sora afgemonteerd en dat heeft toch niet mn voorkeur. Voor de Trek 1.5 betaal je toch wel 679,- Dus helaas geen van deze fietsen..
Wat vinden jullie van deze?
optie 3: 400,-
http://link.marktplaats.nl/281540331
Bulls-105 afgemonteerd
framemaat 60
Hoeveel geld zouden jullie hier voor neerleggen?
Wat vinden jullie van deze?
optie 3: 400,-
http://link.marktplaats.nl/281540331
Bulls-105 afgemonteerd
framemaat 60
Hoeveel geld zouden jullie hier voor neerleggen?
Ik zeg de Bianchi.
Ondanks dat je niet weet welk frame het is.
Met Veloce val je jezelf geen buil en omdat het bij je fm is, zal ie best een beurtje hebben gekregen en zal de fm niet heel erg moeilijk doen als er na een aantal kilometers nog wat gesteld en/of vervangen moet worden.
Trek 1.2 Sora, niet doen.
Sensa Tiagra, mwah.
Bulls 105, dan liever Bianchi/Veloce.
Ondanks dat je niet weet welk frame het is.
Met Veloce val je jezelf geen buil en omdat het bij je fm is, zal ie best een beurtje hebben gekregen en zal de fm niet heel erg moeilijk doen als er na een aantal kilometers nog wat gesteld en/of vervangen moet worden.
Trek 1.2 Sora, niet doen.
Sensa Tiagra, mwah.
Bulls 105, dan liever Bianchi/Veloce.
60 lijkt me aan de grote kant, maar dat hangt van meer af dan van een meting, misschien zit jij er wel prima op. Voor de Bulls zou ik niet meer dan 400 euro willen betalen. Hij is wel redelijk recent. Als er weinig slijtage is, kun je het proberen, mits het de goede maat is. Sensa is prima, Bianchi met Veloce klinkt ook wel goed. Misschien heb je wat meer specs van die fiets?
-
- Forum-lid
Ben het met fizik eens dat 60 misschien wat aan de grote kant is. Ik ben zelf nagenoeg net zo lang als de TS (1.85, BBL 90) en rijd prima op een 58cm fiets. Bij een maat groter zou de bovenbuis denk ik net iets te lang worden. Kijk dus niet alleen naar tabelletjes op internet maar ga zelf op een fiets zitten en kijk of het de juiste maat is, het liefst met iemand die er verstand van heeft natuurlijk.
Over die Bianchi kan ik niet oordelen, de Sensa lijkt me een goede fiets. Zelf zou ik sowieso liever een nieuwe fiets kopen dan een tweedehands.
Over die Bianchi kan ik niet oordelen, de Sensa lijkt me een goede fiets. Zelf zou ik sowieso liever een nieuwe fiets kopen dan een tweedehands.
Oke thanks voor de snelle reacties, dit waren inderdaad de 'internet gegevens'
---Measurements---
Inseam: 90
Trunk: 66
Forearm: 37
Arm: 66
Thigh: 63
Lower Leg: 59
Sternal Notch: 155
Total Body Height: 184
---The Competitive Fit (cm)---
Seat tube range c-c: 58.3 - 58.8
Seat tube range c-t: 60.1 - 60.6
Top tube length: 56.2 - 56.6
Stem Length: 11.7 - 12.3
BB-Saddle Position: 82.6 - 84.6
Saddle-Handlebar: 55.7 - 56.3
Saddle Setback: 6.2 - 6.6
---The Eddy Fit (cm)---
Seat tube range c-c: 59.5 - 60.0
Seat tube range c-t: 61.3 - 61.8
Stem Length: 10.6 - 11.2
BB-Saddle Position: 81.8 - 83.8
Saddle-Handlebar: 56.5 - 57.1
Saddle Setback: 7.4 - 7.8
---The French Fit (cm)---
Seat tube range c-c: 61.2 - 61.7
Seat tube range c-t: 63.0 - 63.5
Top tube length: 57.4 - 57.8
Stem Length: 10.8 - 11.4
BB-Saddle Position: 80.1 - 82.1
Saddle-Handlebar: 58.2 - 58.8
Saddle Setback: 6.9 - 7.3
Ik ben een leek dus dit zegt me niet heel veel. Wat is het verschil tussen competitive/eddy/french fit en welke maat (I know maat zegt niet alles, het moet allemaal lekker zitten) zouden jullie me aanraden?
---Measurements---
Inseam: 90
Trunk: 66
Forearm: 37
Arm: 66
Thigh: 63
Lower Leg: 59
Sternal Notch: 155
Total Body Height: 184
---The Competitive Fit (cm)---
Seat tube range c-c: 58.3 - 58.8
Seat tube range c-t: 60.1 - 60.6
Stem Length: 11.7 - 12.3
BB-Saddle Position: 82.6 - 84.6
Saddle-Handlebar: 55.7 - 56.3
Saddle Setback: 6.2 - 6.6
---The Eddy Fit (cm)---
Seat tube range c-c: 59.5 - 60.0
Seat tube range c-t: 61.3 - 61.8
Stem Length: 10.6 - 11.2
BB-Saddle Position: 81.8 - 83.8
Saddle-Handlebar: 56.5 - 57.1
Saddle Setback: 7.4 - 7.8
---The French Fit (cm)---
Seat tube range c-c: 61.2 - 61.7
Seat tube range c-t: 63.0 - 63.5
Top tube length: 57.4 - 57.8
Stem Length: 10.8 - 11.4
BB-Saddle Position: 80.1 - 82.1
Saddle-Handlebar: 58.2 - 58.8
Saddle Setback: 6.9 - 7.3
Ik ben een leek dus dit zegt me niet heel veel. Wat is het verschil tussen competitive/eddy/french fit en welke maat (I know maat zegt niet alles, het moet allemaal lekker zitten) zouden jullie me aanraden?
-
- Forum-lid
nils800 schreef:
De competive is een sportievere zit (wedstrijdgericht), de french is voor het het touren en de eddy zit er tussenin.
In principe kan zowel een 58 als een 60. Het ligt heel veel aan de geometrie van de fiets (ieder frame is anders gebouwd. Als je net begint met fietsen dan zou ik op save spelen en een 60 kopen. Als je na een jaartje wedstrijden wil rijden of sportiever op de fiets wil zitten kan je altijd nog een 58 kopen. Succes met zoeken!
http://media.photobucket.com/image/spec ... ezPro1.jpg
Vanmiddag bij een andere FM geweest. Voor 500 Euro staat er een specialized allez frame uit 2004 (zie afbeelding) met ultegra afgemonteerd. Er zitten nagenoeg nieuwe mavic ksyrium elite wielen onder.
Dit lijkt te mooi om waar te zijn. Denken jullie dat ik voor 500 Euro iets beters kan vinden, of moet ik meteen toehappen?
Vanmiddag bij een andere FM geweest. Voor 500 Euro staat er een specialized allez frame uit 2004 (zie afbeelding) met ultegra afgemonteerd. Er zitten nagenoeg nieuwe mavic ksyrium elite wielen onder.
Dit lijkt te mooi om waar te zijn. Denken jullie dat ik voor 500 Euro iets beters kan vinden, of moet ik meteen toehappen?