Hallo iedereen,
Ik overweeg een mountainbike aan te schaffen en ben dus nog een beginner. Eigenlijk nog voor het stadium van beginner. Ik zit wel veel op de racefiets en wil nu 's winters gaan mountainbiken.
Zelf ben ik 1,95 m en weeg ong. 90 kg.
Nu lees ik over diverse Shimano deore groepen.
Wat raden julli mij aan qua groep aangezien ik toch vrij groot en zwaar ben?
Welke fietsgrootte past bij iemand van 1,95?
Deore
-
- Forum-lid
De Shimano MTB groepen zijn (van laag naar hoog): Alivio-Deore-SLX-XT-XTR
Alle groepen vanaf Deore zijn degelijk en werken goed. Ik ben zelf wel fan van de SLX groep: qua werking even goed als XT, alleen net ietsjes zwaarder maar ook een stuk goedkoper! Deore is ook heel redelijk en nog betaalbaarder. Maar ik zou zeggen dat SLX de beste prijs/kwaliteit-verhouding heeft. Meer uitgeven heeft nauwelijks zin, tenzij je meteen voor XTR gaat.
Voor wat betreft de maat zou je denk ik moeten kijken naar 21-22 inch (L-XL). Succes ermee.
Alle groepen vanaf Deore zijn degelijk en werken goed. Ik ben zelf wel fan van de SLX groep: qua werking even goed als XT, alleen net ietsjes zwaarder maar ook een stuk goedkoper! Deore is ook heel redelijk en nog betaalbaarder. Maar ik zou zeggen dat SLX de beste prijs/kwaliteit-verhouding heeft. Meer uitgeven heeft nauwelijks zin, tenzij je meteen voor XTR gaat.
Voor wat betreft de maat zou je denk ik moeten kijken naar 21-22 inch (L-XL). Succes ermee.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kleine aanvulling op Perik: de SLX shifters zijn niet echt de beste. Een paar tientjes uitgeven voor XT shifters (binnen de deore groepen kun je vrij mixen) geeft je een forse verbetering van je schakelsysteem.
Less is bore