technisch helemaal correct, financieel niet. Stel je koopt nu een fiets van 900,-- en je wil over 2 of 3 jaar upgraden naar een 105 groep: die groep kost totaal zo'n 350,-- à 400. Dat is dan zonder arbeidsloon. Dat komt overeen met de dagwaarde van je fiets op dat moment.Dus het idee om later eventueel te upgraden naar 105 (of niet mogelijk?) en voor een beter frame (waar of niet?) te gaan is onzin?
Weer een aanschaf vraag...
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik rijd nu zelf circa 1000 km rond met een 105 groep. Bevalt prima en is ook zeker aan te raden!
Upgraden zou ik bij Tiagra niet aan gaan denken, dat is teveel werk.
Upgraden zou ik bij Tiagra niet aan gaan denken, dat is teveel werk.
Je kan ook mijn topic volgen!
Ik ben er nog niet helemaal, maar zoals het er nu naar uit ziet kom ik onder de 1000 euro uit voor een full carbon frame, carbon pennen, stuur etc etc, Sram Rival, superlite wielen en nog wat andere onzin.
Ok sorry, beetje "waar slaat dat nou weer op" voorstel....
Maar ik kon het even niet laten
Ik ben er nog niet helemaal, maar zoals het er nu naar uit ziet kom ik onder de 1000 euro uit voor een full carbon frame, carbon pennen, stuur etc etc, Sram Rival, superlite wielen en nog wat andere onzin.
Ok sorry, beetje "waar slaat dat nou weer op" voorstel....
Maar ik kon het even niet laten

Misschien een vreemde vraag maar waarom zou je juist nu een fiets kopen terwijl de blaadjes aan de bomen gaan vallen? (en menig racefiets wordt ingeruild voor de mountainbike)
Als je geen haast hebt zou ik rustig de tijd nemen en heel veel lezen op dit forum. Op een gegeven moment weet je zoveel van fietsen af dat je dan echt een goede overwogen beslissing kunt maken. Dan vind je waarschijnlijk ook die fiets die goed bij je past en waar je jaren plezier van zult hebben.
Only fools rush in!
Als je geen haast hebt zou ik rustig de tijd nemen en heel veel lezen op dit forum. Op een gegeven moment weet je zoveel van fietsen af dat je dan echt een goede overwogen beslissing kunt maken. Dan vind je waarschijnlijk ook die fiets die goed bij je past en waar je jaren plezier van zult hebben.
Only fools rush in!
omdat de 2009 fietsen gedumpt worden/zijn.. dat je hem weinig meer kunt gebruiken dit jaar is zeer waarschijnlijk waarBakboord1 schreef:Misschien een vreemde vraag maar waarom zou je juist nu een fiets kopen terwijl de blaadjes aan de bomen gaan vallen? (en menig racefiets wordt ingeruild voor de mountainbike)

@ Bakboord1, zie idd Foosho's antwoord.
@ danny1407, link naar jouw post?
Net bij FM geweest, die van de Koga, die kan geen 105 leveren voor de Bulls prijs. Hij wist wel te vertellen dat buiten de Koga elk merk duurder gaat worden in 2010. (Koga wordt 100 euro goedkoper)
Zijn aanbieding: Raleigh Proline full 105 met carbon vork, pedalen en schoenen voor EURO 1045. Plus standaard service, eerste beurt gratis, 2e voor halve prijs.
Aangezien hier de mensen zijn die er verstand van hebben...
Is dit een goede aanbieding?
@ danny1407, link naar jouw post?
Net bij FM geweest, die van de Koga, die kan geen 105 leveren voor de Bulls prijs. Hij wist wel te vertellen dat buiten de Koga elk merk duurder gaat worden in 2010. (Koga wordt 100 euro goedkoper)
Zijn aanbieding: Raleigh Proline full 105 met carbon vork, pedalen en schoenen voor EURO 1045. Plus standaard service, eerste beurt gratis, 2e voor halve prijs.
Aangezien hier de mensen zijn die er verstand van hebben...

Het kan natuurlijk zijn dat je persé bij de FM wil kopen, maar als je toch rond dat bedrag zoekt denk dan ook eens aan zoiets als dit bijv:
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=818
prima prijs/kwaiteit, grotendeels ultegra-afmontage en ik denk een hogere restwaarde dan een Raleigh
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=818
prima prijs/kwaiteit, grotendeels ultegra-afmontage en ik denk een hogere restwaarde dan een Raleigh
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
kijk ook is bij Roseversand die hebben nu nog na jaars aanbiedingen en zoiezo goede fietsen rond de 1000 euro, ik ben in het bezit van een pro frame met 105 afmontage, als beginners groep goed maar nu ik meer wedstrijden rijdt wordt dat een pro-sl met ultegra 2010
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Nou aangezien ik toch redelijk newbie ben vind ik het toch wel fijn om bij een FM te kopen, online ben ik toch wat huiverig voor.
Ow, raleigh is trouwens met Mavic wielen.
Ga morgen ook bij een andere FM langs voor de Bulls, kijken wat het daar gaat worden.
@ Limburgia, de Canyon 6.0 en 5.0 is volgens de website uitverkocht
Ow, raleigh is trouwens met Mavic wielen.
Ga morgen ook bij een andere FM langs voor de Bulls, kijken wat het daar gaat worden.
@ Limburgia, de Canyon 6.0 en 5.0 is volgens de website uitverkocht
Een goede afstelling van je racefiets is essentieel. Voor een eerste fiets zou ik het dus bij je lbs houden. Deze doet als het goed is een goede meting van je en stelt de fiets op jou af.
Aangezien zelfs verkeerd gemonteerde schoenplaatjes al tot blessures kan leiden zou ik zorgen dat ik goed start. Het kost meer maar kan heel wat elende besparen. Op een niet passende fiets zul je geen plezier beleven, dus fiets je niet meer en dan kost het dus uiteindelijk nog meer!
Aangezien zelfs verkeerd gemonteerde schoenplaatjes al tot blessures kan leiden zou ik zorgen dat ik goed start. Het kost meer maar kan heel wat elende besparen. Op een niet passende fiets zul je geen plezier beleven, dus fiets je niet meer en dan kost het dus uiteindelijk nog meer!