Wie heeft ervaring mee? Na aanleiding van overtraining/burnout verschijnselen, gevolg juni/juli verloren maanden qua presteren, heb ik een schema opgesteld. Hierin wordt aan de hand van een drietal tempo's en percentages van anarobe hartslag een schema op gesteld. Ik ben hier nu een paar weke mee bezig en merk dat je in de heuvels geneigt ben onder het kopje "vaartspel" te trainen.
Hoe doen jullie dit, hebben jullie advies?
Trainen met schema in de heuvels
Ik woon nu sinds een week of 5 in Maastricht en het is moeilijk om rustig te trainen hier: puur vanwege het feit dat ik het haat als iemand me voorbij komt in een klim. Helemaal in dit soort terrein, wat mijn type klimwerk is. Vandaag nog: ik moest en zou die scooters te pakken krijgen
Als ik rustige trainingen wil doen ga ik ook bewust een andere kant op en niet de voerstreek in.
Trainen met een schema lijkt me lastig in dit terrein. Het is afwisselend en 'onvoorspelbaar' dus je gaat nooit een training volledig D1 of nette D3 blokken kunnen uitvoeren. Het is maar de vraag of dat erg is ... Vaartspel is inderdaad het juiste woord.
Ik doe wel regelmatig bepaalde klimmetjes meerdere malen achtereen om nettere intervallen te doen. Verder is het gewoon lekker trainen op een leuke manier. De trainingen zijn gemiddeld wel intensiever dan toen ik nog in Gelderland woonde.
Houd gewoon goed in de gaten dat je niet elke dag vol door de heuvels knalt. Ga eens bewust een andere kant op, of ontwijk de steile krengen.
Als ik rustige trainingen wil doen ga ik ook bewust een andere kant op en niet de voerstreek in.
Trainen met een schema lijkt me lastig in dit terrein. Het is afwisselend en 'onvoorspelbaar' dus je gaat nooit een training volledig D1 of nette D3 blokken kunnen uitvoeren. Het is maar de vraag of dat erg is ... Vaartspel is inderdaad het juiste woord.
Ik doe wel regelmatig bepaalde klimmetjes meerdere malen achtereen om nettere intervallen te doen. Verder is het gewoon lekker trainen op een leuke manier. De trainingen zijn gemiddeld wel intensiever dan toen ik nog in Gelderland woonde.
Houd gewoon goed in de gaten dat je niet elke dag vol door de heuvels knalt. Ga eens bewust een andere kant op, of ontwijk de steile krengen.