Tacx Cranckmagneet T1603
Omdat deze magneet niet vastgeplakt hoeft te worden maar door middel van de rubber ring om de cranck geplaatst kan worden. Dit magneetje kost niet meer dan 2 of 3 euro, maar met de verzendkosten van de webshops worden dat wel 10 of 12 euro's. Vandaar deze oproep.
- geertjan5
- Forum-lid
ahh oke. Kan je zelf niet iets maken met dubbelzijdig plakband ofzo en een magneetje? denk dat je dan ook wel op die prijs uitkomt. en het het zelfde effect heeft. En allebei weer snel verwijderbaar.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Ik heb een magneetje op het uiteinde van de pedaalas, zo dus:
Ideetje van iemand op wt.be
Een mooiere oplossing is er niet
Ideetje van iemand op wt.be
Een mooiere oplossing is er niet
Als het pedaal los moet haal je het magneetje er gewoon af Lukt wel hoor, klein schroevendraaiertje erachter want het ding is wel heel sterk en valt er dus ook niet zomaar af. Het magneetje heb ik bij Jeanke gekocht via dat topic.
[quote="LVGH"]Als het pedaal los moet haal je het magneetje er gewoon af Lukt wel hoor, klein schroevendraaiertje erachter want het ding is wel heel sterk en valt er dus ook niet zomaar af. Het magneetje heb ik bij Jeanke gekocht via dat topic. [/quote]
enige nadeel van zo'n magneet is dat je beperkt zit van de plaats waar de sensor zou moeten komen, maw die kan maar op 1 plaats (met de wind sensors op 2).
Op de crank zelf heb je meer spatie om een goede plaats zelf te bepalen.
enige nadeel van zo'n magneet is dat je beperkt zit van de plaats waar de sensor zou moeten komen, maw die kan maar op 1 plaats (met de wind sensors op 2).
Op de crank zelf heb je meer spatie om een goede plaats zelf te bepalen.
[quote="TS-Biker"][quote="LVGH"]Als het pedaal los moet haal je het magneetje er gewoon af Lukt wel hoor, klein schroevendraaiertje erachter want het ding is wel heel sterk en valt er dus ook niet zomaar af. Het magneetje heb ik bij Jeanke gekocht via dat topic. [/quote]
Op de crank zelf heb je meer spatie om een goede plaats zelf te bepalen.[/quote]
Ja da's absoluut waar. Je moet wel even kijken waar de sensor dan terecht komt, of de cadans dan goed werkt en of het niet lelijker is dan een rubberen bandje/tiewrap om je crank Ik had eerst een Sigma met cadans, die monteerde ik mooi in het hoekje dicht bij het bracket. Maar omdat ik een Cateye V3 ging gebruiken had ik toch al zo'n lompe snelheidssensor op de liggende achtervork zitten.
Op de crank zelf heb je meer spatie om een goede plaats zelf te bepalen.[/quote]
Ja da's absoluut waar. Je moet wel even kijken waar de sensor dan terecht komt, of de cadans dan goed werkt en of het niet lelijker is dan een rubberen bandje/tiewrap om je crank Ik had eerst een Sigma met cadans, die monteerde ik mooi in het hoekje dicht bij het bracket. Maar omdat ik een Cateye V3 ging gebruiken had ik toch al zo'n lompe snelheidssensor op de liggende achtervork zitten.
[quote="LVGH"]Als het pedaal los moet haal je het magneetje er gewoon af Lukt wel hoor, klein schroevendraaiertje erachter want het ding is wel heel sterk en valt er dus ook niet zomaar af. Het magneetje heb ik bij Jeanke gekocht via dat topic. [/quote]
Mooie oplossing inderdaad!
Als ik het goed begrijp blijft de mageneet enkel zitten door z'n eigen magnetische kracht of heb je hem ook nog gelijmd of iets dergelijks?
Mooie oplossing inderdaad!
Als ik het goed begrijp blijft de mageneet enkel zitten door z'n eigen magnetische kracht of heb je hem ook nog gelijmd of iets dergelijks?
Nee blijft vanzelf plakken. Ik rijd er al maanden mee rond en ben 'm nog niet verloren Zal vroeg of laat wel gebeuren, maar hij is nu zo krachtig dat een beetje krachtsverlies geen ramp is.
[quote="LVGH"]Nee blijft vanzelf plakken. Ik rijd er al maanden mee rond en ben 'm nog niet verloren Zal vroeg of laat wel gebeuren, maar hij is nu zo krachtig dat een beetje krachtsverlies geen ramp is.[/quote]
Dat ziet er inderdaad een heel knappe oplossing uit!
Dat ziet er inderdaad een heel knappe oplossing uit!