Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Mijn nieuwe Stevens SLR

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16475
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 dec 2009 11:00

Heel mooie fiets.
Eens iets anders en over smaak valt inderdaad niet te twisten maar ik vind hem wel heel errrg mooi.

Met de stickers op de wielen en de rode nippels vond ik ook mooier maar zoals hierboven geschreven, over smaak.....
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 11 jan 2010 11:48

Heel veel mooier zullen ze niet gemaakt gaan worden, wat een fantastische fiets!
Ben zelf enthousiast Stevens rijder (SCF2 met Dura Ace 7800, FSA K-force crank, Pro stealth evo white stuur en DT Swiss RR1850/RR1450 wielen) maar deze gaat er dik overheen qua uitstraling.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

snoopy
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2007 15:19

snoopy 02 feb 2010 16:31

Ik zou normaal een kuota Kharma tot dat ik toevallig een Stevens SLR zag, en ben nu in afwachting voor een Stevens SLR. Bauw/Wit er komen ook carbon wielen 50 hoog eronder met een ultegra afmontage, zal de pics hierbijzetten maar zal pas voor eind februari zijn.
groetjes ...

klontje
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 okt 2007 22:09

klontje 02 feb 2010 20:29

Misschien is het op de voorgaande pagina's al gemeld, maar ik denk dat de uitsparing in de bovenbuis is voor een eventueel te plaatsen aero-stuur zoals bij deze overigens erg geslaagde Specialized Transition:
[img=http://www.johnhenrybikes.com/BlogPostA ... sition.jpg]

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 02 feb 2010 20:42

Het frame is "ontworpen" met een TT frame als onderlegger.
Zelfde snelle oplossingen in de constructie en vertaald naar een normale geometrie.
Balhoofd/bovenbuis sparing, achterwiel uitsparen in de staande buis.....

De vraag is alleen of die snelle oplossingen in deze vorm nog wel zo veel effect hebben.
Gerard Vroomen schreef:Er zijn natuurlijk veel aerodynamische fietsen van grote merken, maar dan zie je dat de ingenieur weliswaar goed begonnen is, maar dat de marketingafdeling de klus heeft afgemaakt.

Hoe dan ook, het is wel een mooie bak!
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 feb 2010 20:54

Die voorkant is dan ontworpen door de marketing afdeling en niet door een ingenieur. Want 't gaat er bij mij niet in dat de huidige constructie aerodynamisch voordeel gaat opleveren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 feb 2010 21:01

@Danny1407: ik hoop toch dat je zelf ook wel ziet dat die quote van Gerard Vroomen júist marketing is?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 02 feb 2010 21:55

Marketing in de vorm van communiceren doet niks af aan gemiste kansen qua technisch ontwerp.

Either that, of het is anti-marketing voor merken die het wel zo aanpakken als bij deze steevens hier.

En daarbij kan ik Amclassicfan eventueel quoten, want die is niet met marketing bezig maar deelt wel die mening.

Maar het gaat hier om de mooie fiets die hier gepost is.
Niet om het wel of niet afzeiken van alles wat met Cervélo te maken heeft.

En zoals ik eerder zei....deze Steevens is echt een mooie bak!
FacebookS3RSSite

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 feb 2010 21:59

Ik heb liever dat engineers aan markteing doen, dan dat marketeers aan enginering doen ..

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 feb 2010 22:03

Het lijkt zijn effect niet te missen inderdaad. Maar wat had dit ook alweer met de Stevens SLR te maken?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 feb 2010 22:10

de vraag of het aerodynamische uit de markting hoek is ontstaan en dus niet echt is, of dat het vanuit enginering is ontworpen en gemaakt.

Ik houd wel van dit soort fietsen, vind alleen deze groot overkomen ( niet de foto) alsof de balhoofdbuis wat lang is voor de maat ofzo.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 02 feb 2010 22:10

Het ging erom waarom de sparing balhoofd/bovenbuis er zit.

Zie post van klontje en nog een paar posts, een aantal pagina's terug.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie