Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2010

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 28 jun 2010 15:44

Ik rijd dit jaar niet eens mee, maar als ik de berichten hierzo lees krijg ik toch de kriebels.....

Ik neem me nu plechtig voor om 'm volgend jaar weer te rijden!

Voor diegene die 'm dit jaar rijden: Veel succes en PLEZIER!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

antares
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 dec 2008 13:06

antares 28 jun 2010 18:56

Gaat de toer dit jaar over de Glandon? of zoals vorige jaren over de Croix de Fer?

Weet iemand een goede link om het parcour op je Garmin te zetten...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39543
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jun 2010 19:49

Huh? Is ie het afgelopen jaar over de CdF gegaan????
Hij gaat al jaren over de Glandon.
Less is bore

bastianpit
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2008 21:44

bastianpit 28 jun 2010 23:57

Hij gaat dit jaar (zoals al een jaar of 6) enkel over de Glandon. De afdaling van de Glandon is trouwens een verradelijke, dus let daar goed op.

Ik ga woensdagochtend vroeg die kant op. Mocht iemand nog een lift nodig hebben. Ik heb nog een plaats vrij in de auto.

Met groeten Bas


Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 29 jun 2010 00:38

Vandaag met mijn vriendin aangekomen in Frankrijk. Temperatuur steeg al lekker tot 32 graden. Net ene lekkere onweersbui geweest dus de temp is nu draaglijk!

Morgen even lostrappen naar la Berarde. Woensdag of rust of toch stiekem nog iets leuks fietsen (de Alp?) en donderdag nog een licht trainingsritje; col de Sarenne blijft een mooie col.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jun 2010 13:15

[quote="bastianpit"]Hij gaat dit jaar (zoals al een jaar of 6) enkel over de Glandon. De afdaling van de Glandon is trouwens een verradelijke, dus let daar goed op.
[/quote]

De Glandon is weinig gevaarlijk, de enige reden dat het er vaak misgaat is omdat sommige Nederlanders zich zelf prof wanen die dag en hun daal capaciteiten volledig overschatten. Je ziet alle haarspeldbochten gewoon aankomen, heb elders heel wat gekkere afdalingen gezien (waar veel minder vaak wat misging).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 jun 2010 13:30

Ik heb maar één keer meegedaan maar op basis van die ervaring ben ik het met je eens. Het zijn lastige bochten, zeker als het geen dagelijkse kost voor je is, maar het is wel te overzien. Als je gewoon niet eigenwijs bent en je gezond verstand gebruikt hoef je er echt niet in de problemen te komen.

Wat het vervelend kan maken is dat er altijd wel een paar in de buurt zitten die zich overal tussen werpen om maar wat secondes te pakken. Maar dat gevaar komt van de deelnemers en niet van de afdaling zelf.

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 29 jun 2010 14:00

Ik ga op een camping in Bourg d'Oisans zitten. Heb wat rondgemaild en is gewoon plek. Prima dus!

Wo: reisdag
Do: klein rondje fietsen
Vr: niks
Za: La Marmotte
Zo: Grimpée de l'Alpe

sto3mp3n
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jan 2009 01:13

sto3mp3n 29 jun 2010 14:36

[quote="Redalert"]Ik meen dat er een site is waar thuisblijvers met gebruik van de deelnemersnummers de rit online kunnen volgen. Wie weet welke site dat is?[/quote]

Heb hier ook al enkele uren achter zitten zoeken en heb volgende site gevonden:
http://www.la-marmotte.org/index.php

Als ik hier mijn huidige nummer in tik, komt er wel iemand anders te staan... dus weet niet of die nog van dit jaar is.

Iemand een idee naar de juiste site om live te kunnen volgen (voor het thuisfront)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39543
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2010 18:45

[quote="Erik vd Maat"]
Morgen even lostrappen naar la Berarde. [/quote]

Lol, vergis je niet in het middenstuk; dat is meer dan alleen maar lostrappen ;)


@de rest: glandon is zo lastig niet; bochten zijn overzichtelijk en niet gemeen doordraaiend. Je vergist je echter soms wel een beetje in de snelheid omdat het er stiekum best steil naar beneden gaat.
Less is bore

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 29 jun 2010 23:39

[quote="Daniel1975"]
Lol, vergis je niet in het middenstuk; dat is meer dan alleen maar lostrappen ;)
[/quote]

Alleen het stuk na Venosc tot de brug over het stuwmeer is wat lastig. Voor de rest vind ik het wel meevallen. Nou moet ik wel zeggen dat het ook ongelooflijk heet was in het dal. 32 graden en geen wind. Dat is geen weer voor een Hollander. De klim zelf vind ik wel meevallen. Na het stuwmeer krijg je ook een stuk van dik 10% en dat vond ik juist meevallen. Het lostrappen is wel gelukt hoor. Viel mij alles mee.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

petronius
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 apr 2010 12:19

petronius 01 jul 2010 21:10

Omwille van veiligheidsredenen zou de afdaling van de Glandon "geneutraliseerd" worden...

Plaats reactie