Baanclinic 2009 13 DECEMBER?
[img=http://members.lycos.nl/nsupeter/Fietse ... flux_1.jpg]
hier staat ie alvast en nog ben je sneller
hier staat ie alvast en nog ben je sneller
Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe fiets op de baan geweest, zelf ging ik naar mijn idee wel goed. Met sommige andere deelnemers ging het niet zo goed, twee valpartijen. We moesten tot 3 keer toe opnieuw verzamelen om met z'n alleen de baan in te gaan. De oorzaak van de valpartijen is dat sommige wel erg langzaam in de bochten in gingen. Zelf ben ik er met een grote boog omheen gegaan. Wat dat betreft heb ik wel wat ervaring met te langzaam rijden, dat overkomt me niet meer.
Dus beginners opgepast.
Dus beginners opgepast.
kiekeboe
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Dat klinkt niet best zeg. Ik had eigenlijk vandaag ook willen gaan maar ben in de kroeg blijven hangen.
Maar waren er veel nieuwe deelnemers aan de training dan? Want dat zou toch echt niet mogen gebeuren.
Aan de clinic deelnemers: Niet laten afschrikken door zo'n bericht hoor. Het is zeker met zo'n beginnersclinic safety first!
Maar waren er veel nieuwe deelnemers aan de training dan? Want dat zou toch echt niet mogen gebeuren.
Aan de clinic deelnemers: Niet laten afschrikken door zo'n bericht hoor. Het is zeker met zo'n beginnersclinic safety first!
Dat was dan idd een druk avondje, dat langzame rijden is iets waar Carolien altijd mee bezig is (en terecht).
De meeste zakken ook echt terug in snelheid, iets wat dus niet nodig is. Als je boven de groep uitgaat blijf je dezelfde snelheid houden maar doordat je een langere afstand aflegt dan de groep onder je, zak je vanzelf naar achter.
Op die manier kan er niets gebeuren (tenzij je met oude, uitgedroogde banden rijdt) en kan je mooi weer achteraan aansluiten.
De meeste zakken ook echt terug in snelheid, iets wat dus niet nodig is. Als je boven de groep uitgaat blijf je dezelfde snelheid houden maar doordat je een langere afstand aflegt dan de groep onder je, zak je vanzelf naar achter.
Op die manier kan er niets gebeuren (tenzij je met oude, uitgedroogde banden rijdt) en kan je mooi weer achteraan aansluiten.
"Try not. Do or do not......there is no try"
[quote="Bottecchia"]Dat klinkt niet best zeg. Ik had eigenlijk vandaag ook willen gaan maar ben in de kroeg blijven hangen.
Maar waren er veel nieuwe deelnemers aan de training dan? Want dat zou toch echt niet mogen gebeuren.
Aan de clinic deelnemers: Niet laten afschrikken door zo'n bericht hoor. Het is zeker met zo'n beginnersclinic safety first![/quote]
Hoi,
Ik schrik niet hoor. Aangezien die hellingen in de bochten 47 graden zijn ZUL je wel met een behoorlijke vaart erin moeten anders glijdt je naar beneden. Simple as that. Lijkt me dat je dus beter harder dan zachter kunt rijden.
We zullen zien hoe goed ik het doe op 13 December.
Vooralsnog lijkt me dat essentieel is:
-je nooit hoog moet gaan zitten met lage snelheid. Beter te hoge snelheid dan te lage
-altijd GOED kijken wat er links en rechts gebeurd
-je afremt door omhoog te gaan in de baan (zeg maar bergop)
-je versnelt door omlaag te gaan in de baan (bergaf)
-Niet bang zijn
-ALTIJD blijven trappen aangezien je dat niet gewent bent (tenzij je over het stuur gelanceerd wil worden om zo de baan van dichtbij te zien
Zoals zo vaak denk ik dat KIJKEN en SEINEN zeer belangrijk zijn (men moet achter jou ook weten wat je gaat doen en dus NIET in ene je fiets naar links of rechts kwakken).
Ik hoor wel als ik ergens fout zit.
Mvg, Zorro
Maar waren er veel nieuwe deelnemers aan de training dan? Want dat zou toch echt niet mogen gebeuren.
Aan de clinic deelnemers: Niet laten afschrikken door zo'n bericht hoor. Het is zeker met zo'n beginnersclinic safety first![/quote]
Hoi,
Ik schrik niet hoor. Aangezien die hellingen in de bochten 47 graden zijn ZUL je wel met een behoorlijke vaart erin moeten anders glijdt je naar beneden. Simple as that. Lijkt me dat je dus beter harder dan zachter kunt rijden.
We zullen zien hoe goed ik het doe op 13 December.
Vooralsnog lijkt me dat essentieel is:
-je nooit hoog moet gaan zitten met lage snelheid. Beter te hoge snelheid dan te lage
-altijd GOED kijken wat er links en rechts gebeurd
-je afremt door omhoog te gaan in de baan (zeg maar bergop)
-je versnelt door omlaag te gaan in de baan (bergaf)
-Niet bang zijn
-ALTIJD blijven trappen aangezien je dat niet gewent bent (tenzij je over het stuur gelanceerd wil worden om zo de baan van dichtbij te zien
Zoals zo vaak denk ik dat KIJKEN en SEINEN zeer belangrijk zijn (men moet achter jou ook weten wat je gaat doen en dus NIET in ene je fiets naar links of rechts kwakken).
Ik hoor wel als ik ergens fout zit.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Wat je aangeeft is goed maar dit zal zeker de eerste periode van de beginnersclinic uitvoerig besproken en in praktijk gebracht worden.
Dmv diverse oefeningen krijg je dit onder de knie, kijken is heel belangrijk maar vooral ook weten WAAR je moet rijden ( en dus waar mensen verwachten dat je rijdt en ook blijft!).
Trek niet te veel conclusies (ook zal zijn ze goed) en laat de introductie over je heen komen, het lijkt allemaal erger dan het is.
Dmv diverse oefeningen krijg je dit onder de knie, kijken is heel belangrijk maar vooral ook weten WAAR je moet rijden ( en dus waar mensen verwachten dat je rijdt en ook blijft!).
Trek niet te veel conclusies (ook zal zijn ze goed) en laat de introductie over je heen komen, het lijkt allemaal erger dan het is.
"Try not. Do or do not......there is no try"
[quote="andromeda"]Dmv diverse oefeningen krijg je dit onder de knie, kijken is heel belangrijk maar vooral ook weten WAAR je moet rijden ( en dus waar mensen verwachten dat je rijdt en ook blijft!).
Trek niet te veel conclusies (ook zal zijn ze goed) en laat de introductie over je heen komen, het lijkt allemaal erger dan het is.[/quote]
Hoi,
No probs. Ik zei ook niet dat het zo erg leek allemaal Lijkt me redelijk in termen van 'common sense' en wat ervaring op de baan.
Waar je moet rijden en dus waar mensen verwachten dat je rijdt en ook blijft komt weer neer op kijken en seinen toch?
Carolien zal het allemaal haarfijn uitleggen dus....
Mvg, Zorro
Trek niet te veel conclusies (ook zal zijn ze goed) en laat de introductie over je heen komen, het lijkt allemaal erger dan het is.[/quote]
Hoi,
No probs. Ik zei ook niet dat het zo erg leek allemaal Lijkt me redelijk in termen van 'common sense' en wat ervaring op de baan.
Waar je moet rijden en dus waar mensen verwachten dat je rijdt en ook blijft komt weer neer op kijken en seinen toch?
Carolien zal het allemaal haarfijn uitleggen dus....
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Goed vooruit kijken én niet zitten slapen bij het ingaan van de baan dan was er niets aan de hand geweest vandaag....
Het was allemaal zonder erg hoor.
Het is echter echt geen mythe dat als je te langzaam gaat je niet kunt blijven rijden, en JA dat geldt ook voor jou!
Leuk die voorpret!
Het was allemaal zonder erg hoor.
Het is echter echt geen mythe dat als je te langzaam gaat je niet kunt blijven rijden, en JA dat geldt ook voor jou!
Leuk die voorpret!
Oorzaak van de valpartijen was vandaag duidelijk het gebrek aan baanwielren ervaring bij een hoop rijders. Er werden fouten gemaakt die nergens voor nodig zijn, maar gemaakt worden door een gebrek aan vaardigheid op de baan. Komt allemaal vanzelf door meer uren te maken, (iedereen moet ergens beginnen en zijn ervaring vandaan halen) maar levert in het begin nog weleens sullige situaties op
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.