Naast de racefiets wil ik toch ook wat meer gaan off-road fietsen en denk er aan om een mountainbike te kopen.
Afgelopen zomer in Friesland geweest waar je heerlijk kon fietsen in het Drents-Friesche Wold zeker met de mountain bike. Aangezien ik enkel een racefiets bij had en mn Koga World traveller ben ik daar maar me gaan fietsen wat ook geen straf is.
Wel had ik me toen al voorgenomen dat er een Mountainbike moest komen , en liefst toch wel een XT/SramX9 afmontage. Na wat bladeren en zoeken op het net ben ik tot de volgende bikes gekomen .
Xtrail - Nederlands merk zonder tussenkomst Dealer ->XT afmontage 1000 Euro
Bulls Copperhead 3 2010 model-> XT afmontage - Magura Julie remmen 1200 Euro
Scott Scale 35 2008 model ->Sram X9 afmontage Avid Juicy 3.5 remmen 1350 Euro
Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 2 of 3 , Nummer 3 vanwege Scott / zie racer/ en het lichte carbon frame. Nummer 3 vanwege de frisse looks en full XT.
De vork is bij beide hetzelfde , velgen schelen iets Mavic 117 tov Mavic 317 voor de Scott , Remmen bij de Scott van Avid en bij de Bulls Magura Juicy.
Waar zitten de verschillen volgens de kenners en wat is een betere prijs - kwaliteit verhouding mocht ik een van deze 2 fietsen kopen.
Nieuwe bike
Scott Scale 35 2008 (!) is geen carbon frame toch? 't Is volgens mij 'gewoon' double butted 7005 aluminium.
Juicy 3.5 remmen schijnen niet heel fantastisch te zijn.. misschien kun je wat regelen met de dealer?
Van x-trail gaat mijn hart niet harder kloppen, de prijs/kwaliteit daarvan schijnt wel super te wezen, solide frame met hoogwaardige afmontage..
Juicy 3.5 remmen schijnen niet heel fantastisch te zijn.. misschien kun je wat regelen met de dealer?
Van x-trail gaat mijn hart niet harder kloppen, de prijs/kwaliteit daarvan schijnt wel super te wezen, solide frame met hoogwaardige afmontage..
Foosho schreef:Scott Scale 35 2008 (!) is geen carbon frame toch? 't Is volgens mij 'gewoon' double butted 7005 aluminium.
Scott Scale 35 is wel carbon , ik zat fout en bedoel de 2009 versie maar kost wel 1350 Euro en dat is niet duur voor de volgende afmontage / frame.
Frame: Scott Scale Carbon CR1 technology / HMF net Custom CNC disc Dropoutreplacable dropout hanger SDS shock damping system
Forks: Rock Shox Reba SL / alloy steer Air Spring / Motion Lockoutreb. Adj. / 100 mm travel
Rear Derailleur: SRAM X-9 long cage 27 Speed Front Derailleur: Shimano SLX FD-M660 / E-Type
Shifters: SRAM X-9 Triggeradjustable clamp with matchmaker clamp
Chainset: Truvativ Firex 3.3Giga X Pipe 44Ax32Ax22A T
Bottom Bracket: Truvativ GXP / shell 73mm&E
Chain: Shimano CN-HG53 Freewheel: Shimano CS-HG50-9 11-32 T
Headset: FSA Nr.9 / 1 1/8"" / alloy cups semi integrated 44/50mm
Stem: Scott Comp4 Bolt / OS 31.8mm1-1/8"" / 6° angle
Handlebars: Scott Hot Rod OS 31.8mm Flat / 600 mm / 5° bend
Front Brake: Avid Juicy 3.5185/F and 160/R mm Rotor
Rear Brake: Avid Juicy 3.5185/F and 160/R mm Rotor
Brake Levers: Avid Juicy 3.5
Rims: Mavic XM-317 32H / Black
Front Hub: Scott Disc Comp
Rear Hub: Shimano FH-M525 Disc
Spokes: DT Swiss Champion Black 1.8mm
Tyres: Schwalbe Rocket Ron26 x 2.25 / 50EPI Kevlar Bead Performance Series
Saddle: Scott Racing / CROM rails
Seatpost: Scott RC 03-60 / 34.9mm
Pedals: Shimano PD-M505 Clipless pedal
Zijn er meer opties in de prijsklasse tot 1450 Euro , ja natuurlijk maar wie kan me helpen met uitzoeken welke een echt veel betere afmontage heeft voor die prijs. Frame mag best top ALU zijn , maar aangezien ik een carbon Scott racer heb is een carbon mountainbike ook wel wat..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Over die Scale:
ik vind het zonde om zo'n prachtig licht frame met die zware parts te behangen!
Erg onevenwichtig, het komt op mij over als een Tiagra/105 mix op een Addict.
Als je voor een frame uit dit (top)segment gaat, moet je zeker een zak geld extra meenemen.
ik vind het zonde om zo'n prachtig licht frame met die zware parts te behangen!
Erg onevenwichtig, het komt op mij over als een Tiagra/105 mix op een Addict.
Als je voor een frame uit dit (top)segment gaat, moet je zeker een zak geld extra meenemen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.