Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Kai Reus z'n laatste paar km

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 sep 2009 00:29

Knebel had 't niet in de media moeten zeggen natuurlijk. Maar het is al 2 jaar geleden dat Reus gevallen is, hij neemt wel al die tijd een plek in beslag en krijgt gewoon een riant salaris van de bank. Ze zijn gewoon erg netjes, dat er op een gegeven moment weer wat gepresteerd moet worden lijkt me logisch.

En hou toch aub op over dat trainingskamp van Gesink. Als wielrenner kan je prima in je uppie gaan trainen (hij was er trouwens met z'n vriendin), hij kon gewoon z'n benen ook nog laten masseren. Als ik Kramer een wedstrijd op de fiets zit rijden is hij ook gewoon alleen bij de koers en komt er ook geen legertje verzorgers en andere begeleiding mee.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 18 sep 2009 10:49

Over de kwestie Kramer... De TVM schaatsploeg staat qua professionaliteit op een enorm hoog niveau. Ik denk echter dat geen enkele wielerploeg een dergelijke mate van professionaliteit heeft. Bij TVM krijg je gewoonweg geen individuele ruimte. Situaties zoals met Devolder, die de ruimte krijgt en vervolgens niet goed traint, kan bij TVM niet voorkomen. Ik ben echter wel eens met Amclassic. Je kunt behoorlijk in je eentje trainen. Het heeft wel weer het voordeel dat wanneer je systeem niet deugt, niet elke renner uit vorm is. Dat is bij TVM namelijk wel weer het geval.

janvr
Forum-lid

janvr 18 sep 2009 11:55

ZorroI schreef: Zegt Knebel ook nog dat ze meer individuele begeleiding doen op hun renners. Het was was Sven Kramer die Gesink tegenkwam zonder ENIGE begeleiding tijdens de trainingen voor de Vuelta (ik moet die informatie even opzoeken).

Kun je nagaan hoe het eerst was.

dhrspek
Forum-lid

Gebruikersavatar dhrspek 18 sep 2009 12:12

Diepe buiging voor deze jongen, wat een held!
"Any fool can criticize, condemn, and complain - and most fools do."

bmiller
Forum-lid

bmiller 07 sep 2010 18:08

Nu letterlijk helaas.

Kai Reus stopt eind van het seizoen met wielrennen. De 25-jarige renner van Rabobank geeft op Rabosport.nl aan dat hij alle tegenslagen niet meer aan kan en (voorlopig) even zijn fiets aan de kant zet. Reus wil eerst een jaar alles op een rij zetten om daarna de beslissing te nemen of hij definitief stopt.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

goodriddance
Forum-lid

goodriddance 08 sep 2010 14:33

Ik hoop dat hij voor de lol blijft fietsen. Cyclos of zo. Misschien, als hij er zo ontspannen mee bezig is, dat hij zijn talent weer naar boven ziet komen.

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 08 sep 2010 16:07

Jammer, als hij die Pfeiffer toch niet had gehad...

campasuper
Forum-lid

campasuper 10 sep 2010 17:37

Aapje schreef:Jammer, als hij die Pfeiffer toch niet had gehad...

Ik zie dit toch anders.
Hij had 3 jaar geleden beter een helm kunnen dragen.
Mensen die zelf een keer flink gevallen zijn kunnen hier over meepraten.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 10 sep 2010 18:27

Reus schijnt zijn helm op die bewuste dag vergeten te zijn, en hij kwam daar pas onderweg achter. Dat kan er wel op wijzen dat helmdracht (toen) geen gemeengoed was.

Ik denk niet dat de ziekte van Pfeiffer de doorslag gegeven heeft om, misschien tijdelijk, te stoppen. Eerder de mentale klap na de valpartij. Misschien heeft hij er teveel relativeringsvermogen aan over gehouden, waardoor het te moeilijk is geworden om 100% voor de fiets te leven.

Omdat het zo mooi is, hier nog even zijn overwinning in de Tour of Britain 2009: Youtube
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

stefan
Forum-lid

stefan 12 okt 2010 23:09

Kai gaat schaatsen.

Wielrenner Kai Reus gaat zijn geluk beproeven op de schaats. Hij gaat marathons rijden. Dat meldde de 25-jarige sporter dinsdag aan verscheidene media.

Reus beëindigde eerder voorlopig zijn wielerloopbaan. Hij kon door fysiek ongemak niet langer de motivatie opbrengen door te fietsen. Een zware val in een trainingsrit in de Alpen, in juli 2007, kostte hem bijna twee jaar van zijn carrière. Begin dit jaar kampte Reus met de Ziekte van Pfeiffer, waardoor hij het voorjaar miste.

Hij had eerder al met de ploegleiding van Rabobank overeenstemming bereikt over de ontbinding van zijn contract en hoopt nu in november zijn eerste marathon te schaatsen. ,,Inmiddels scheer ik mijn wielerbenen niet meer. Ze zijn dus geschikt voor het schaatsen", aldus Reus die een terugkeer in het wielerpeloton evenwel niet uitsluit.

DePers

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 12 okt 2010 23:53

Kai Reus schreef:,,Inmiddels scheer ik mijn wielerbenen niet meer. Ze zijn dus geschikt voor het schaatsen", aldus Reus die een terugkeer in het wielerpeloton evenwel niet uitsluit.

Geniale quote zeg! Humor heeft ie in ieder geval nog steeds

Plaats reactie