Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

DE vrouwen rit van afgelopen zondag (15-11) en aftertalk

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 14 nov 2009 23:56

Heb er zin in!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

marssie
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:46

marssie 15 nov 2009 00:32

veel plezier morgen dames, en ik hoop dat jullie het droog houden.
http://www.tour-transalp.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 15 nov 2009 10:12

We zien jullie zo!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 15 nov 2009 15:36

[quote="-Divo-"]Ik wens alle vrouwen morgen een fijne dag. En hopelijk word het weer geen spelbreker (..)[/quote]

Nou, dat hebben de dames geweten...

Toen spin en ik (voor zij die dat nog niet door hadden, spin is m'n liefje) vanmorgen om even half tien bij het station van Barneveld aankwamen was er nog geen vuiltje aan de lucht. Het was licht bewolkt, en er stond nauwelijks wind.

Al snel arriveerden de andere dames. En in tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij tochten die hier worden afgesproken, verschenen er meer dames dan zich van te voren hadden opgeven.

Iets over tienen zwaaiden Mr. Bibske en ik zes dames vol enthousiasme uit, onder begeleiding van de eerste spatjes. Vervolgens reden wij naar de afgesproken plek voor de bevoorrading.

Al snel gingen de ruitenwissers aan, en vrij rap daarna van standje 1/2 naar standje 1. In Otterloo aangekomen regende het nog steeds. De planning was om de bevoorrading buiten plaats te laten hebben, maar dat plan werd snel gewijzigd. In petit restaurant 'Het Smulhuis' was het droog, en er stond erwtensoep op het menu (en pannekoeken, en friet, en bami, en nasi, en nog veel en veel meer, edoch dit terzijde).

Een telefoontje met het peloton leerde ons dat men genoodzaakt was om zo nu en dan om te rijden, en dat het langer ging duren...

Toen ze eenmaal arriveerden verschenen voor ons zes tot op het bod doorweekte, verkleumde en verzopen katjes. We hebben er koffie en soep ingegooid, dekens en truien laten aanrukken, en toen ging het wel weer. Ik had met ze te doen. Na veertig kilometer werd besloten de rit volgend jaar een vervolg te geven. Ik gaf ze groot gelijk.

Foto's en andere verslagen volgen later, eerst moet de fiets van spin in het sop gezet worden, en moet iemand onder de douche.

O ja: meiden, het was een topdag. Hopelijk volgende keer met beter weer!

Erik
Forum-lid
Berichten: 2112
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 15 nov 2009 15:47

[quote="Corniel"]

O ja: meiden, het was een topdag. Hopelijk volgende keer met beter weer!

[/quote]

Goed te horen dat het in ieder geval een topdag is geweest. Zag vanmorgen de buienradar en vreesde al enigszins dat het een natte rit voor jullie zou worden. Jammer, maar hopelijk de volgende keer beter!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 nov 2009 16:09

Nou dat ongelovelijk dure Assos jasje van me is dus aanzienlijk MINDER waterdicht dan het Agu regenjasje van Mevrouw Bibske, nog beter waren de auto's van Meneer Spin en Meneer Bibske, want zij waren helemaal droog nog, anyway, fiets moet in de sop, boterhammen in de buik, fietser onder de douche en dan horen jullie vast meer.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 15 nov 2009 16:25

Hier worden de bammetjes op dit moment naar binnen gewerkt, en die douche was heerlijk! De machine is al bezig met de eerste lading doorweekte fietskleding :)
Zometeen is de fiets aan de beurt voor de douche!

Dames en heren, ik heb ervan genoten!

spingirl
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2009 16:50

spingirl 15 nov 2009 17:09

Hey Meiden,

Ik heb me na mijn natte pak van vanmorgen toch aangemeld voor het fiets forum. Ik was mee met crowlady.

Vond het een erg gezellige rit, jammer dat het de hele weg regende, maar het lijkt me zeker leuk om deze rit in het voorjaar nog eens een vervolg te geven!

Hoop gauw de foto's online te kunnen bewonderen!





Greetz

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 15 nov 2009 17:35

En we hadden onze hielen amper gelicht en het werd weer droog he... heb zelfs nog een paar straaltjes zon gezien op de terugweg :-/

Nou eerst even bijtanken, ga vanavond ff de foto's online zetten.
En dit moet straks in het voorjaar een keer over he! Vond het wel supergezellig, ondanks de nattigheid!

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 15 nov 2009 18:14

Hier zijn de meeste wolken ondertussen verdwenen...

Edit: Ik probeerde hier wat foto's te posten maar het wil nog niet... Nieuw berichtje is dan makelijker ivm preview :)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 nov 2009 19:15

Hoi,

Wat is dat nu Dames? Beetje regen en we gaan schuilen? :D

Zonder dollen. Ik was op zo rond 09:00 en wilde gaan fietsen. Koffie...het werd plots zeer donker zo tegen 10:00 en begon erna te hozen hier (Almere).
Nog op de buienradar gekeken ivm jullie rit.....de volle laag dus. Jammer.

Valt me toch tegen dat jullie niet doorgezet hebben naar de geplande 80km. Er waren toch wel 'bikkels' die wel door wilden gaan?

In ieder geval zie ik dat menigeen een mooie dag heeft gehad en nu lekker achter 'de bammekes' zit.

Mvg, Zorro





We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 15 nov 2009 19:18

Nou, ziehier mijn foto's. (Klik door naar Vrouwenrit)
Voor wie ze in één keer wil downloaden: klik hier.

Hier alvast het hoogtepunt:

[img=http://spinneweb.xs4all.nl/pics/Fietsen ... G_5706.jpg]

Plaats reactie