Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Verlichting voor de winter

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 26 dec 2009 19:41

TiesT schreef:
nu.nl schreef: Deze fietsverlichting is daarbij evengoed in staat om een konijn op 100 meter afstand te verblinden.

Als je het daar van moet hebben:D

Ik heb de Nukelight dus he ;) Super dat dingetje! 540 lumes is echt huge veel! Tot tien meter vooruit zie je alles zonder probleem verderop kan je alles wel zien maar niet geweldig (eigenlijk als zo'n huis, tuin en keuken lampje van dichtbij) zicht heb je zeker tot 15meter voor je uit, en reflecterende dingen zie je al van veel verder dan 100 meter!
Afbeelding

staph
Forum-lid

staph 26 dec 2009 20:05

maus_1990, waar heb je deze lamp besteld?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 dec 2009 20:15

Hilarisch, 540 lumen uit een 3 watt led, fysiek volstrekt onmogelijk maar ach? Is ook wel jammer dat ze niet eens een flauw benul hebben wat de eenheid lumen betekend. Als iets op 1 meter afstand 500 lumen geeft, dan is het op 10 meter nog steeds 500 lumen. Ze hebben het over Lux en laat dat nu net niets zeggen. Die 130 lumen lijkt me meer op z'n plaats, al lijkt me dat ook nog te veel gezien de plastic behuizing.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 26 dec 2009 20:28

staph schreef:maus_1990, waar heb je deze lamp besteld?

50cycles.com omgerekend naar euro met verzendkosten kwam het op net geen €65 neer ;)
Amclassic-fan schreef:Hilarisch, 540 lumen uit een 3 watt led, fysiek volstrekt onmogelijk maar ach? Is ook wel jammer dat ze niet eens een flauw benul hebben wat de eenheid lumen betekend. Als iets op 1 meter afstand 500 lumen geeft, dan is het op 10 meter nog steeds 500 lumen. Ze hebben het over Lux en laat dat nu net niets zeggen. Die 130 lumen lijkt me meer op z'n plaats, al lijkt me dat ook nog te veel gezien de plastic behuizing.

Why onmogelijk? come and see I'ld say ;) Doordat er dmv dat er lenzen op een bepaalde manier ingezet zijn is het wel mogelijk ;)
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 dec 2009 21:29

Ga je huiswerk ff doen Maurice. 100 lumen wordt nooit 101 lumen met enkel passieve componenten en laat een lens nu toch behoorlijk passief zijn.

Waar je ook de lumens meet het is en blijft altijd evenveel. Lux is de lichtintensiteit en die kan je wel heel hoog krijgen door het licht sterk te bundelen met een lens. Het is alleen zo doelloos om op de fiets 1 witte vlek in het donker te hebben.

Mocht je je vervelen: http://en.wikipedia.org/wiki/Lumen_(unit) ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sevenmountains
Forum-lid

sevenmountains 29 dec 2009 23:55

iemand interesse in een led verlichtingsetje dan voor deze donkere dagen?

pietr
Forum-lid

pietr 24 jan 2010 23:28

Hoe is het met de kwaliteit van de naafdynamo DH-3N80 gesteld in vergelijking met een xt-naaf? Ik doel dan specifiek op de naaf.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

pe2erwin
Forum-lid

pe2erwin 14 feb 2010 21:27

Pinaride schreef:Nou, ik heb het maar gewaagd, de Magicshine besteld ...Alleen de waterdichtheid van de accu vond ik niet echt super, dus de uitkomende kabel heb ik eerst nog even afgekit.

De boel afgelopen maandag gemonteerd en vanaf dinsdag elke dag woon-werk gereden. In een woord "SUPER". WAT EEN LICHTOPBRENGST!! ... Ja, voor dit geld is het echt een aanrader! Gewoon doen!
helemaal mee eens; ik heb er zelf ook eentje en ben er uiterst tevreden mee :) Accu is inderdaad het zwakke punt; op verschillende fora lees je wel verhalen van batterijen die door water aan hun einde gekomen zijn. zelf heb ik siliconen-kit aangebracht op alle kieren in de krimpkous om de accu, maar ik lees ook over het gebruik van een binnenband om de accu heen.

Verder zie ik wat weinig plaatjes in dit onderwerp, daarom hier een foto van mijn forens-fiets met Magicshine voluit (zoals ik hem altijd gebruik):
Afbeelding

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 28 sep 2010 23:45

Ja, de donkere dagen komen eraan dus komt ook het verlichting topic weer bovendrijven ;)

Wie heeft er een Magicshine en rijdt er probleemloos mee rond?
Gezien de lage prijs ben ik nog niet overtuigd van de kwaliteit voor de langere termijn, dus hoe zit het met de betrouwbaarheid?

De andere optie waar ik anders voor ga is de Sigma Powerled (black), eventueel voorzien van de (optioneel) oplaadbare batterijen.
Wie rijdt er met deze lamp rond en hoe lang kun je daadwerkelijk rijden met normale (niet oplaadbare) batterijen? De fabrieksopgave is vaak nogal optimistich, dus liever praktijkreacties.

De Sigma lijkt mij een duurzamer exemplaar, maar levert iets minder.
Maar beide lijken me ruimschoots voldoende voor gebruik op de weg (verlicht en onverlicht).
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 29 sep 2010 01:50

Pietr schreef:Hoe is het met de kwaliteit van de naafdynamo DH-3N80 gesteld in vergelijking met een xt-naaf? Ik doel dan specifiek op de naaf.

Geen idee. Ik ken de xt naaf niet.

Ik heb inmiddels 2* 600km(FR), 1*1400km(LEL UK) en 1*1600km(miglia IT) en een hoop kleine ritjes met de dh-3n80 gereden en er is geen probleem geweest. Alleen af en toe die spaken wat natrekken maar dat heeft niets met de naaf te maken. Toch weet ik niet of ik volgend jaar PBP ermee rijdt. Er komen steeds meer led-lampjes met aanzienlijke sterkte en steeds meer accu capaciteit. Voor slechts 2 nachten voldoen ook 2 setjes accus en dan heb ik de (geringe) extra weerstand niet.

Tijdens de Miglia heb ik naast iemand met een Lumicycle System-3 LED afgedaald. Als die "groot" licht opzette (heel kort want batterij in 3 uur leeg) dan was daar toch een lichtzee. Om incidenteel zo'n mogelijkheid te hebben lijkt me bijzonder prettig. In de stand die vergelijkbaar was met mijn cyo zou de capaciteit het 15 uur houden. Dat zijn voor mij zéér acceptabele waarden.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

mima
Forum-lid

Gebruikersavatar mima 14 okt 2010 08:42

Na lang zoeken en vergelijken heb ik een busch&muller ixon iq gekocht. Gisterenavond voor het eerst mee op pad geweest. Wat een verademing......en dat voor nog geen 60 euro
Marcel

Stevens SCF. Cannondale Topstone.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 14 okt 2010 15:00

arjan916 schreef:Ja, de donkere dagen komen eraan dus komt ook het verlichting topic weer bovendrijven ;)

Wie heeft er een Magicshine en rijdt er probleemloos mee rond?
Gezien de lage prijs ben ik nog niet overtuigd van de kwaliteit voor de langere termijn, dus hoe zit het met de betrouwbaarheid?

De andere optie waar ik anders voor ga is de Sigma Powerled (black), eventueel voorzien van de (optioneel) oplaadbare batterijen.
Wie rijdt er met deze lamp rond en hoe lang kun je daadwerkelijk rijden met normale (niet oplaadbare) batterijen? De fabrieksopgave is vaak nogal optimistich, dus liever praktijkreacties.

De Sigma lijkt mij een duurzamer exemplaar, maar levert iets minder.
Maar beide lijken me ruimschoots voldoende voor gebruik op de weg (verlicht en onverlicht).

Ik heb sinds twee weken de nieuwe magicshine (het schijnt dat de accu beter tegen water kan). Ik kan er niet heel veel over zeggen want heb hem nog nauwelijks gebruikt. Lampje ziet er degelijk uit en geeft ook flink wat licht.

Ik heb nog een zelfbouwlamp die zeker meer licht geeft maar alleen de onderdelen waren al duurder dan de gehele magicshine. Het fijne van de magicshine is dat je de accu heel eenvoudig op de fiets kan monteren. Bij mijn zelfbouwlamp heb ik een bidonhouder nodig (wat niet op mijn crosser zit).

Als je er mee op de weg wilt gaan rijden is hij super. Ga je er echt mee de bossen in en singletracks rijden dan is een extra lamp zeker wel handig.

Plaats reactie