Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

welke band is de winterband

iban1
Forum-lid

iban1 12 sep 2009 21:21

Die Rubino Pro is absoluut een goede band, maar niet bij een nat wegdek. Dan kun je beter een Conti pakken.
f.k.a. IBAN

columbus
Forum-lid

columbus 12 sep 2009 23:09

Niklas2 schreef:Continental 4 seasons. Bij voorkeur in 25 of 28 mm.

Is 28mm niet teveel van het goede? En passen die tussen alle remmen?
25mm is trouwens wel aan te raden.

biebel
Forum-lid

biebel 12 sep 2009 23:11

De Rubino Pro valt goed mee in het nat

De Conti heeft al groot nadeel dat ie veel rapper lek staat
En met nat weer pak je veel meer vuil mee op je band en dus meer kans op lek

Daarom kies ik dus de Vitoria...

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 12 sep 2009 23:54

De conti 4-season heeft ook extra bescherming van de 'wangen' (dit heeft de gp4000 niet) en is bovendien zeer duurzaam. Ik heb er twee winters mee gereden en nog nooit lek....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 13 sep 2009 01:11

@paulusR3,

Geldt voor mij precies hetzelfde, benieuwd of ze aankomende winter ook gaan volhouden...

campasuper
Forum-lid

campasuper 13 sep 2009 12:08

IBAN1 schreef:Die Rubino Pro is absoluut een goede band, maar niet bij een nat wegdek. Dan kun je beter een Conti pakken.

Ik heb geen ervaring met Conti.
Bij mij heeft de Rubino Pro het in de regen altijd goed gedaan.
Ik heb wel ervaring met Michelin Prorace2 in de regen en dat is echt een ramp!
In de regen totaal geen grip, witte lijnen lijken wel een ijsbaan.
Ik houd het bij Rubino Pro in de regen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

ciclista
Forum-lid

ciclista 13 sep 2009 13:34

Wat is het verschil tussen zomers en s'winters in de regen fietsen?

zweef
Forum-lid

zweef 13 sep 2009 14:06

ciclista schreef:Wat is het verschil tussen zomers en s'winters in de regen fietsen?

De temperatuur vooral.

Als je een band hebt waar de compound hard van wordt als de temperatuur gemiddeld 20 graden zakt is dat niet echt fijn. In de winter wil je eigenlijk een zo zacht mogelijke compound, met een waterafvoerend profiel, en lamellen die als het ware als zuignapjes werken.
You should see me go downhill...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 sep 2009 14:34

Een racefietsband is geen autoband. Je hebt geen waterafvoerend profiel nodig, want de druk is zo hoog dat 't water er gewoon tussen uit gedrukt wordt (je kan met je racefiets niet gaan aquaplanen).

Ik wil zelf echt niet zo'n zacht mogelijke compound in de winter. Hoe zachter de compound des te gevoeliger is een band voor 't krijgen van sneetjes en dus ook lek gaan. Ik pas wel gewoon mijn snelheid in de bochten aan in de winter ipv risico op lek rijden te hebben door een band met zacht rubber.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 13 sep 2009 14:56

Amclassic-fan schreef:Een racefietsband is geen autoband. Je hebt geen waterafvoerend profiel nodig, want de druk is zo hoog dat 't water er gewoon tussen uit gedrukt wordt (je kan met je racefiets niet gaan aquaplanen)....

Waarom hebben racefietsbanden uberhaupt profiel eigenlijk? Ik heb ergens gelezen dat de beste raceband een profielloze band zou moeten zijn, m.a.w. een "slick". Maar als dat zo is, waarom maken fabriekanten van racefietsbanden dan banden met profiel? Ik heb altijd ook zelf gedacht dat dat te maken had met waterafvoer en grip. Maar dat is dus onjuist?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 13 sep 2009 16:59

ciclista schreef:Wat is het verschil tussen zomers en s'winters in de regen fietsen?

Bladeren willen ook nog weleens voor troubles zorgen. Die zijn er in de zomer vrijwel niet....

Ik zit er aan te denken om eens de conti4season 28mm te gaan proberen. Niet omdat het percé breder moet, maar wel omdat je dan met nog minder druk zou moeten kunnen rijden. In de 25mm versie pomp ik voor 6 bar en achter 6.5/7.

Zowel de 23mm, 25mm als de 28mm zijn voordelig te krijgen bij velo-motion.com
€ 22 p/st.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie