Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

slechte ervaring met math salden

samoil
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:36

samoil 09 sep 2009 00:36

Math Salden had mij verkeerde spullen gestuurd, heb het aangetekend terug gestuurd. Maar geld wordt niet terug gestort. (500 euro)

Bij navraag krijg ik steeds antwoorden in de trant van "we maken het in orde"

Daarna blijft het stil
Kwestie speelt al vanaf Mei 2009

zijn er meer met slechte ervaringen ?
het is een eind rijden, maar vrees dat ik er heen moet om mijn geld terug te krijgen.

iemand advies ?

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 09 sep 2009 00:38

bij mij hadden ze 2 verschillende schoenmaten opgestuurd maar na 2de mail nieuwe gekregen en verzendkosten terugbetaald gekregen

ik denk dat je hier de tip gaat krijgen om eens op drukke zaterdag bij hun te gaan klagen;)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 sep 2009 00:40

Daar komtie dan: ga klagen op een drukke zaterdag :-).

Zonder dollen: soms moet dat maar even om gelijk te krijgen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 09 sep 2009 00:43

Loopt al een topic http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=10754 Graag centraal houden.
What makes the boat go faster?

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 09 sep 2009 00:50

Idd op een drukke zaterdag komen klagen, lekker hard praten. Komen ze uiteindelijk (maar zeker niet van harte) met een oplossing.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 sep 2009 01:04

samoil schreef:Math Salden had mij verkeerde spullen gestuurd, heb het aangetekend terug gestuurd. Maar geld wordt niet terug gestort. (500 euro)

Bij navraag krijg ik steeds antwoorden in de trant van "we maken het in orde"

Daarna blijft het stil
Kwestie speelt al vanaf Mei 2009

zijn er meer met slechte ervaringen ?
het is een eind rijden, maar vrees dat ik er heen moet om mijn geld terug te krijgen.

iemand advies ?


Hoi,

Ik zou er, ondanks diverse adviezen om het WEL te doen, niet heengaan. Je geeft al aan dathet een eind rijden is. Wie gaat DAT dan weer betalen?
Het is niet jou fout dus laat Salden maar actie ondernemen. Ik zou een laatste email sturen met daarin alle acties (en Salden antwoorden) die je genomen hebt met als laatste opmerking dat je het aanhangig gaat maken bij de Consumentenbond.

Een koper heeft rechten en plichten maar een verkoper ook zeer zeker.

Confronteer Salden daarbij met hun '

Algemene Leverings Voorwaarden zoals te vinden op hun Web Site.

Quote:' Verkeerd geleverde of defecte produkten kunnen gratis geruild worden. U betaalt dan geen verzendkosten. Wel moet U de verzendkosten eerst voorschieten bij de post, om een te dure verzendmethode te vermijden. Wij betalen de door U gemaakte kosten dan aan U terug.'

1 belangrijke tip voor het geval dat je telefonisch contact met ze hebt. Vraag, bij het BEGIN van het gesprek altijd de naam van de persoon waarmee je spreekt.

Laat weten hoe dit verder afloopt a.u.b.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dk
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 aug 2009 12:38

dk 09 sep 2009 10:46

Klopt natuurlijk niet maar er is voor in de toekomst een heel goede oplossing: niet de alleraller laagste prijs willen en een fietsenzaak zoeken die niet de alleraller hoogste prijs vraagt en waar je je prettig bij voelt!

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 09 sep 2009 11:08

Als je iets aangetekend terug hebt gestuurd heb je een ontvangstbewijs van de PTT ontvangen. Maak daar een kopie van en stuur dat samen met een brief plus de originele nota naar Salden. Stel een redelijke termijn (bijv. 14 dagen) dat het geld teruggestort dient te zijn op je rekening of dat je alsnog de juiste spullen geleverd krijgt. Verwijs in de brief naar de eerdere gesprekken die je hebt gevoerd met Salden (vermeld namen en data indien bekend).

Pas als dat niets oplevert andere acties ondernemen.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 09 sep 2009 11:13

Denk dat dit geen specifiek Salden probleem is maar dat dit verhaal zich bij meerdere aanbieders van wat dan ook kan afspelen.

Persoonlijk heb ik enkel goede ervaringen met Salden, zowel via internet als face2face. Je moet alleen wel weten hoe je daar zaken doet.

verder sluit ik met aan bij van Livio!

moet iedereen zijn slechte ervaring met een of andere fietsenzaak op het forum gooien?
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 sep 2009 11:16

Ik begrijp overigens niet dat je € 500,00 (!) al sinds Mei open laat staan!

Dan moet er toch ook een keerzijde aan het verhaal zitten lijkt mij?
"Try not. Do or do not......there is no try"

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 09 sep 2009 11:33

Ik heb eigenlijk tot nu toe juist het idee en de ervaring dat Salden de zaken schappelijk oplost en juist een behoorlijk rennershart voor de zaak hebben. Het lijkt me verder inderdaad handig om het al bestaande topic verder te gebruiken.

+1 Danoontje.

dennis85
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 okt 2008 12:52

dennis85 09 sep 2009 12:17

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ze hier bij Salden zo moeilijk over doen. Ik zou het gewoon persoonlijk overleggen, om nog meer miscommunicatie te voorkomen!
dennisjansen85

Plaats reactie