Tacx T3075 cyclemotionstand
Zijn er forumleden die deze "stand" gebruiken om hun fiets te reinigen en of af te stellen?
Lijkt mij handig, maar het kan ook zijn dat het zo een gedoe is dat je het al na 2 keren aan de kant laat
Wat is jullie ervaring ?
Lijkt mij handig, maar het kan ook zijn dat het zo een gedoe is dat je het al na 2 keren aan de kant laat
Wat is jullie ervaring ?
Sworks Venge
Ik gebruik nu al een tijdje de Spider Prof na eerder de T3075 te hebben gehad. Bevallen eigenlijk allebei erg goed en gebruik er elke week wel een van. De spider is voor het schoonmaken iets handiger omdat het voorwiel er niet uit hoeft.
-
- Forum-lid
Je fiets vastzetten via de achtervork + kettingrol : lukt dit of zet je je fiets alleen vast met de voorvork ?
-
- Forum-lid
nog iemand ervaring met dit ?
- geertjan5
- Forum-lid
Ja, ik heb hem ook al een tijdje. Toen ik hem ongeveer 10 min in huis had vond ik dat hij al dat hij meer opbrengt dan dat hij heeft gekost. Was anders altijd zo'n gedoe.
Ik haal eigenlijk altijd het voorwiel eruit. Voor het achterwiel heb ik nog een ander hulpje:
Look a like
Dus doe het eigenlijk altijd op die manier.
Enige nadeel is eigenlijk dat je om je fiets blijft lopen en dat je de fiets niet kan draaien in de jouw gewenste positie.
Maar dan moet je een duurdere halen en dan loop ik wel een rondje extra.
Ik haal eigenlijk altijd het voorwiel eruit. Voor het achterwiel heb ik nog een ander hulpje:
Look a like
Dus doe het eigenlijk altijd op die manier.
Enige nadeel is eigenlijk dat je om je fiets blijft lopen en dat je de fiets niet kan draaien in de jouw gewenste positie.
Maar dan moet je een duurdere halen en dan loop ik wel een rondje extra.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Heb sinds kort deze montagestandaard. Tacx heeft op een aantal punten lelijke steken laten vallen. Zo is bij mij na een keer gebruiken een van de opstaande randen van de blauwe bracketsteun afgebroken. Geen flauw idee hoe dit gebeurd is, ik ben zuinig op m'n spullen en gebruik alles met beleid. Dit kritieke onderdeel is blijkbaar niet degelijk genoeg.. (*) Bovendien is de steun erg glad waardoor de fiets niet zo stabiel staat als je zou verwachten. Waarom is dit niet een metalen ding dat een beetje fatsoenlijk bekleed is met een soort rubber oid? En wat als de fiets bij een of andere werkzaamheid waar kracht voor is benodigd (pedaal of bracket monteren) per ongeluk te veel een kant op leunt, kraakt de voorvork dan niet kapot?
Verder: de doppen onder de poten zitten veel te los. Ze moeten kunnen draaien om zowel in in- als uitgeklapte toestand het gewicht van de steun te dragen. Welnu, draaien kunnen ze maar ze vliegen er ook om de haverklap uit.
De standaard kan weliswaar ingeklapt worden maar je hebt nog steeds veel ruimte nodig om 'm op te bergen want dit kan niet staand/rechtop. Je kunt 'm dus eigenlijk alleen onder een tafel of een kast met hele hoge poten schuiven. En als je 'm daar onder vandaan haalt mag je dus gegarandeerd nog een paar keer graaien om de doppen op te vissen..
(*): Dit onderdeel is gelukkig los verkrijgbaar voor een euro of 6. Een mailtje naar bike-components.de was voldoende om gratis een nieuwe steun toegestuurd te krijgen, goede service dus.
Verder: de doppen onder de poten zitten veel te los. Ze moeten kunnen draaien om zowel in in- als uitgeklapte toestand het gewicht van de steun te dragen. Welnu, draaien kunnen ze maar ze vliegen er ook om de haverklap uit.
De standaard kan weliswaar ingeklapt worden maar je hebt nog steeds veel ruimte nodig om 'm op te bergen want dit kan niet staand/rechtop. Je kunt 'm dus eigenlijk alleen onder een tafel of een kast met hele hoge poten schuiven. En als je 'm daar onder vandaan haalt mag je dus gegarandeerd nog een paar keer graaien om de doppen op te vissen..
(*): Dit onderdeel is gelukkig los verkrijgbaar voor een euro of 6. Een mailtje naar bike-components.de was voldoende om gratis een nieuwe steun toegestuurd te krijgen, goede service dus.
-
- Forum-lid
LVGH schreef:.... Bovendien is de steun erg glad waardoor de fiets niet zo stabiel staat als je zou verwachten. Waarom is dit niet een metalen ding dat een beetje fatsoenlijk bekleed is met een soort rubber oid? .
Tip: knip van een oude binnenband (ATB of 28" stadsfiets) een stukje en span dit over de blauwe steun, fiets blijft dan redelijk staan.
� De toestand in de bergen *
Bedankt voor de tip. Nog een probleem: hoe krijg ik in vredesnaam die steun verwisseld? De twee boutjes waarmee hij vast zit hebben geen zeskantige inbuskop, je kunt er ook niet aan de onderkant bij ofzo. Bij de nieuwe steun zaten twee lansvormige dingen zoals op onderstaand fotootje:
Vandaag de standaard voor het eerst gebruikt. Eerste indruk: verrassend stabiel, ook als je kracht moet zetten. Zowel met voorvork als achtervork goed vast te zetten. Nu al dik z'n geld waard!!!
Overigens is het wel zaak de beugels (waarmee je de vorken vast zet) goed vast te draaien (komt stabiliteit van je fiets direct ten goede). Verder is het ding opklapbaar (beter gezegd inklapbaar) en dan goed op te bergen (maar daarover verschillen de meningen:/ ).
En ja, de rubbers onder de voeten draaien mee (zitten voor het mooi iets te los). Kwakkie lijm en dat is ook weer opgelost.
Conclusie: prijs - kwaliteitverhouding dik in orde!
Overigens is het wel zaak de beugels (waarmee je de vorken vast zet) goed vast te draaien (komt stabiliteit van je fiets direct ten goede). Verder is het ding opklapbaar (beter gezegd inklapbaar) en dan goed op te bergen (maar daarover verschillen de meningen:/ ).
En ja, de rubbers onder de voeten draaien mee (zitten voor het mooi iets te los). Kwakkie lijm en dat is ook weer opgelost.
Conclusie: prijs - kwaliteitverhouding dik in orde!
staal.....what else.....??
Na alle goede berichten gelezen te hebben, heb ik zelf ook besloten deze standaard aan te schaffen. Deze heb ik donderdag geleverd gekregen door bike-discount.de.
Helaas heb ik er nog niet van kunnen genieten, aangezien maar de helft van alle delen in de doos zat. De verpakking was gewoon heel en of het hier gaat om een fout van Tacx of bike-discount is gissen.
Ik hoop dat het snel opgelost wordt, maar heb er een hard hoofd in.
Datgene wat er wél in de doos zat, zag er degelijk uit
Helaas heb ik er nog niet van kunnen genieten, aangezien maar de helft van alle delen in de doos zat. De verpakking was gewoon heel en of het hier gaat om een fout van Tacx of bike-discount is gissen.
Ik hoop dat het snel opgelost wordt, maar heb er een hard hoofd in.
Datgene wat er wél in de doos zat, zag er degelijk uit