nieuweling in het mountainbike
hoi,
ik ben een wedstrijd rijder maar dan op de weg, en vorige winter ben ik op mijn mountainbike doorgekomen, maar die is nu wel versleten.
daarom wil ik er nu een nieuwe kopen.
dit zag ik op internet
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... nelux.html
ik weet niet goed wat hiermee, goede groep enzo, maar verder?
of is er iets anders voor ongeveer die prijs tekoop?
mvg
tom
ik ben een wedstrijd rijder maar dan op de weg, en vorige winter ben ik op mijn mountainbike doorgekomen, maar die is nu wel versleten.
daarom wil ik er nu een nieuwe kopen.
dit zag ik op internet
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... nelux.html
ik weet niet goed wat hiermee, goede groep enzo, maar verder?
of is er iets anders voor ongeveer die prijs tekoop?
mvg
tom
Is prijstechnisch een zeer interessante fiets, de meeste belangrijke onderdelen zijn van de XT groep, ongeveer vergelijkbaar met Ultegra op de racefiets. De voorvork is ook erg goed (Rock Shox REBA), dus je doet voor het geld geen slechte koop. Op mountainbike.nl worden ze ook vaak aangeraden voor mensen met een wat beperkter budget. De schijfremmen zijn zeer waarschijnlijk de Julie HP versies van 2009, deze zijn wel goed. De oude Julie schijfremmen zijn wat minder, maar voor recreatief gebruik wel voldoende. Deze kun je later nog upgraden.
Wat wel met deze fiets is, is dat het frame waarschijnlijk niet een van de lichtste is. Dit kan nadelig zijn als je de fiets in de toekomst wilt upgraden en ook op het gewicht gaat letten.
Wat wel met deze fiets is, is dat het frame waarschijnlijk niet een van de lichtste is. Dit kan nadelig zijn als je de fiets in de toekomst wilt upgraden en ook op het gewicht gaat letten.
ik vind het echt een onvoorstelbaar goedkope aanbieding en dat voor een fiets van rond de 11 kg.
de recon met sram x9 vind ik nog beter. mocht je het later opwaarderen dan zit je zo op 10,5 kg. het fram ken ik niet maar duitsers maken volgens geen slecht frames, ietwat zwaar mwah.
succes met je afweging. als je hem hebt even reactie graag
groet
rein
de recon met sram x9 vind ik nog beter. mocht je het later opwaarderen dan zit je zo op 10,5 kg. het fram ken ik niet maar duitsers maken volgens geen slecht frames, ietwat zwaar mwah.
succes met je afweging. als je hem hebt even reactie graag
groet
rein
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik jou was zou ik niet voor Xtrail gaan. Deze fietsen zijn qua prijs kwaliteit helemaal niet zo goed. Ga liever voor een Haibike, Red Bull, Bulls of Canyon. Dit zijn zeer goed prijs kwaliteit merken, waarschijnlijk nog goedkoper dan de Xtrails. Daarnaast koop je ze bij de dealer, waardoor je ook de goede service en garantie krijgt.
Succes met de aankoop!
Succes met de aankoop!
dennisjansen85
-
- Forum-lid
Je kan een canyon natuurlijk niet vergelijken met een xtrail. Het frame van de canyon is toch wel een heel stuk beter dan van een xtrail. Persoonlijk vind ik de xtail niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak.
Je krijgt bij een xtrail natuurlijk wel veel voor weinig. Als je een xt groep koopt dan ben je al snel €600,- kwijt.
Samengevat: Als je toer gerichte rijder bent dan doe je met de xtrail geen verkeerde koop. Wil je blits maken of wedstrijden rijden dan kan je een xtrail maar beter laten staan (dit is dan mijn mening ).
Je krijgt bij een xtrail natuurlijk wel veel voor weinig. Als je een xt groep koopt dan ben je al snel €600,- kwijt.
Samengevat: Als je toer gerichte rijder bent dan doe je met de xtrail geen verkeerde koop. Wil je blits maken of wedstrijden rijden dan kan je een xtrail maar beter laten staan (dit is dan mijn mening ).
De prijs-kwaliteit is juist uitstekend! Het frame is wel minder dan gemiddeld van kwaliteit, maar daar betaal je dan ook zeker naar! Je kunt echter niet stellen dat het frame slecht is. In één van de fietstijdschriften van vorig jaar hebben ze er een test van staan. Als fiets naast je racer is het zeker niet verkeerd.
Een vergelijkbare Bulls is duurder. Je zit dan op de copperhead 3, welke momenteel voor een geadviseerde 1199 te koop staat. In het voorjaar/zomer was dit nog 999 euro. Ik had mijne voor 900 euro na korting gekocht, dit is nog steeds duurder dan de x-trail. Je zou nog kunnen kijken naar een tweedehands in dat budget, maar dan is het ook afwachten hoe de staat is van het materiaal.
op mountainbike.nl forum staat ook wel het een en ander geschreven over deze fiets, hij wordt in ieder geval vaak naar voren gehaald voor mensen met een wat beperkter budget.
op mountainbike.nl forum staat ook wel het een en ander geschreven over deze fiets, hij wordt in ieder geval vaak naar voren gehaald voor mensen met een wat beperkter budget.
Ik zou eerder gaan voor de Haibike. Betere kwaliteit, service en garantie en voor dezelfde prijs. Daarnaast zou ik voor velgremmen gaan en niet voor discs! Zeker op dit soort frames is dat vragen om problemen. Tenzij je van gepiep houdt!
dennisjansen85
Over de service en garantie van Haibike kan ik niet oordelen; wel heb ik zelf ervaring met de service van Fietssportief en de Xtrail. Service is zonder meer uitstekend en ook de garantie op het frame is gewoon goed. Enige nadeel is dat ze in Maashees zitten, en da's niet voor iedereen bij de deur. Op het mountainbike forum zul je ook wel e.e.a. hierover terug kunnen vinden!
Heel veel plezier met je keuze!!
Heel veel plezier met je keuze!!