Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Vergelijking gevraagd?!

giallorossi
Forum-lid

giallorossi 02 sep 2009 20:32

Even heel kort door de bocht, welke fiets is kwalitatief beter:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=2916

of

2009 CUBE AGREE GTC CARBON ROAD
AGREE GTC RACE ULTEGRA SL
(Of vergelijkbare fietsen?)

Dit is met name gericht of het heel veel uitmaakt qua overjarig materiaal/kwaliteit tov materialen van nu?

fizik
Forum-lid

fizik 02 sep 2009 22:22

De Cube. De Giants staan nou niet bekend om hun geweldige stijfheid, de Cube heeft Ultegra SL en altijd goede onderdelen in de verdere afmontage. Ik weet alleen niet zo één, twee, drie welke wielset er in de Cube zit.

simic
Forum-lid

simic 02 sep 2009 22:27

Ik zou ook voor de Cube gaan. Naast de eerder genoemde feiten zou ik geen fiets kopen bij Salden. Zodra je de fiets hebt gekocht moet Salden niks meer van je en kun je dan ook weinig meer van ze verwachten. Laatst had iemand een Pina Prince gekocht en hij rekende echt alles af, tot een bidon aan toe zelfs. Koop gerust iets bij salden, maar verwacht niets van service daar.

De Cube is ook gewoon beter :)

giallorossi
Forum-lid

giallorossi 02 sep 2009 22:27

ik ook niet direct en dat is ook een beetje het probleem, maar dat gaan we morgen wel eens uitvogelen gok ik. Als het niks is kan ik ze altijd nog vervangen na een tijdje.
Dank voor het antwoord!

Mochten mensen nog commentaar hebben op "overjarig" spul tov nieuw spul, dan ben ik hier nog zeker wel in geinteresseerd btw. (in de windsurfwereld zijn het vaak kleine veranderingen die de gewone gebruiker niet teveel zouden moeten belemmeren, ben benieuwd hoe dit is bij wielrennen.)

fizik
Forum-lid

fizik 02 sep 2009 22:29

Je kunt echt wel goed op die Giant fietsen hoor, maar hij is gewoon niet meer up to date. Verder is Cube ook een bekend Duits merk met de daarbij behorende stw en prijs/kwaliteitverhouding.

Plaats reactie