Naar aanleining van mijn post over de lekkende manitou R7, deze vork is afgeschreven. kras op de binnenpoot. vervangen voor een reba sl met poploc. nou vroeg ik me af wat ik allemaal moet doen om hem af te stellen en te onderhouden. ik heb nu 105 psi in de positieve luchtkamer en ongeveer 100 psi in de negatieve luchtkamer. (weeg 75 kg) en de rebound ongeveer 65% haasje. heb er nog niet mee gefietst maar leek me redelijk zo.
iemand nog tips?
Afstellen reba sl
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36
kwestie van voorkeur, gewoon mee expirimenteren en kijken wat jij prettig vind rijden.
Op de website van sram kun je de handleiding vinden die bij de Reba hoort.
Op de website van sram kun je de handleiding vinden die bij de Reba hoort.
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33
Zoals gezegd, eens mee spelen.
Meer psi in je negatieve kamer dan je positieve gaat je vork sneller doen reageren, vinden de meesten positief ...
Meer psi in je negatieve kamer dan je positieve gaat je vork sneller doen reageren, vinden de meesten positief ...
Stevens SLC Team Ultegra SL
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
ja ik heb op andere meer mtb georienteerde fora al een en ander gevonden. alleen rijden de meesten met bizar weinig druk. ik reed met 105 + en 100 - en had 2,5 cm sag leek me er veel. op de vork staat dat er tussen de 115 en 130 psi in moet (weeg 76 kg) ga denk ik straks even met pompje mee fietsen en even wat uitproberen. zoals het gister was moet het in elk geval niet. vond hem slap en doods.
na paar uurtjes klooien
120+
90-
met meer negatieve druk krijg je een soort dood tikje als de vork weer omhoog komt en met meer positief wordt de vork erg hard op middelmatige hobbels. rebound heb ik bijna helemaal op haasje en motioncontrole 1 slag vanaf dicht
misschien iets als iedereen met een reba even post hoe zwaar hij/zij is en met welke instellingen diegene rijdt.
na paar uurtjes klooien
120+
90-
met meer negatieve druk krijg je een soort dood tikje als de vork weer omhoog komt en met meer positief wordt de vork erg hard op middelmatige hobbels. rebound heb ik bijna helemaal op haasje en motioncontrole 1 slag vanaf dicht
misschien iets als iedereen met een reba even post hoe zwaar hij/zij is en met welke instellingen diegene rijdt.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40630
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb heeeeeeel veel geprobeerd, maar ben nooit echt vriendjes geworden met die vork. Ik dacht dat ik uiteindelijk ergens rond de 120- en 105+ had staan.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
op mtb.nl stonden een aantal handige tips, een schiet er voor mij echt uit. negatieve kamer rustig leeg laten lopen (je ziet de vork omhoog komen) en dan de positieve kamer vullen zodat je de vork hard genoeg hebt voor jou gewicht. vervolgens de negatieve kamer opblazen tot het comfort voldoende is. dan blijkt dat de druk in de handleiding bizar hoog is. nadeel van ->+ is dat de vork wat intrekt, en je erg veel sag en brake dive hebt. ik vond 120/90 prima eigenlijk maar wil ook nog eens 100/60 en dan langzaam - druk iets verhogen ook nog even proberen.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr