Hallo,,
Toen ik ongeveer 11 was ofzo (nu ben ik 16) krreeg ik van mijn ouders een Merida Matts cruise 5.5. Op zich misschien niet zo'n supergoeie fiets maar wel tof genoeg om me mee te amuseren.
Nu, deze fiets is al in 2 jaar niet meer gebruikt en vertoont redelijk wat roestplekken. Omdat ik nu een nieuwe MTB ga kopen moet deze weg en velen zeggen dan: Doe em naar de fietsenmaker en verkoop em dan.
Maar ik wil em zelf weer maken zodat ik wat meer van het fietsgebeuren afweet.
Ik zal even de onderdelen zeggen die ik graag zou vervangen.
* Ketting
* Banden
* Stuur (eventueel)
* Versnellingskabels
* Derailleur
Nu, ik zou deze graag online bestellen maar ik weet ECHT niet welke maten en gewichten ik moet gebruilken. Ik weet wel dat veel wat aan mijn fiets hangt van Shimano is.
Kan iemand me misschien hierbij helpen?
Alvast bedankt
Jan
Verroeste mountainbike weer mooi maken.
Ik denk dat je hem beter bij de oudijzer handel kunt afgeven of voor weinig op mp zetten.
Als je alles gaat vervangen dan is het nog maar de vraag of je het terug kunt verdienen als je hem weer verkoopt.
Probeer anders ff een foto te plaatsen.
Als je alles gaat vervangen dan is het nog maar de vraag of je het terug kunt verdienen als je hem weer verkoopt.
Probeer anders ff een foto te plaatsen.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Denk dat het niet rendabel is om hem weer netjes te maken omdat het teveel geld kost om o.a. de hele drivetrain te vernieuwen. Ik zou er gewoon een singlespeeder van maken om daar dan mee naar school te rijden en je nieuwe mtb voor het bos.