Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Montage hometrainer band op Campa Vento's

webbers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:19

webbers 28 aug 2009 22:33

Beste experts,

Ik heb onlangs een Tacx trainer aangeschaft en heb besloten een los achterwiel aan te schaffen waarop ik de speciale Continental hometrainerband kan monteren. Zodoende hoef ik niet steeds mijn buitenbandje te wisselen als ik eens een avondje binnen wil trainen.

Nu mijn probleem: het achterwiel is een Campagnolo Vento Reaction (ETRTO 622x15c) de nieuwe hometrainer band is een Continental Ultra Sport (23-622 (700 x 23c). Het monteren van de band op de velg lukt niet; het lijkt of de maten niet overeenkomen. Klopt dit? Zo nee, hebben jullie nog tips om de band wel gemonteerd te krijgen. De band zit er inmiddels half om (één zijde zit om de velg) en de binnenband is ook gemonteerd. De band er helemaal omheen krijgen lukt echter niet.

Alle hulp is welkom!

Thanx!

Dennis
Wilier Izoard, Campagnolo Centaur, Vento Reaction G3, Ritchey, Look KEO

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 28 aug 2009 23:15

Op de zijkanten wat Dreft smeren en dan erover heen trekken eventueel met bandenlichters.
What makes the boat go faster?

webbers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:19

webbers 29 aug 2009 01:23

Maar de maten kloppen dus? Ik ga morgen met die Dreft aan de gang!

DW
Wilier Izoard, Campagnolo Centaur, Vento Reaction G3, Ritchey, Look KEO

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 aug 2009 10:15

maten kloppen

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 29 aug 2009 12:44

webbers schreef:Beste experts,

Ik heb onlangs een Tacx trainer aangeschaft en heb besloten een los achterwiel aan te schaffen waarop ik de speciale Continental hometrainerband kan monteren. Zodoende hoef ik niet steeds mijn buitenbandje te wisselen als ik eens een avondje binnen wil trainen.

Nu mijn probleem: het achterwiel is een Campagnolo Vento Reaction (ETRTO 622x15c) de nieuwe hometrainer band is een Continental Ultra Sport (23-622 (700 x 23c). Het monteren van de band op de velg lukt niet; het lijkt of de maten niet overeenkomen. Klopt dit? Zo nee, hebben jullie nog tips om de band wel gemonteerd te krijgen. De band zit er inmiddels half om (één zijde zit om de velg) en de binnenband is ook gemonteerd. De band er helemaal omheen krijgen lukt echter niet.

Alle hulp is welkom!

Thanx!

Dennis


Bij Mavic velgen vliegen ze erover heen, en bij Campa heeft bijna elk merk problemen. Ik rek elke band van tevoren even iets op, band aan een paal hangen en langzaam rondschuiven en telkens wat rekken (niet te hard).
En anders bandengrease van Schwalbe of wat groene zeep.
Wel je remflanken goed schoonmaken daarna!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

burd
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:23

burd 29 aug 2009 18:39

MiketheBike schreef: Wel je remflanken goed schoonmaken daarna!

Voor op de Tacx? :-)

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 29 aug 2009 22:42

Burd schreef:
MiketheBike schreef: Wel je remflanken goed schoonmaken daarna!

Voor op de Tacx? :-)


Op de Tack extra veel Dreft, een teiltje en een borstel aan je derailleur bevestigen, hard blijven doortrappen. Na een uurtje water weggooien en weer hardtrappen zodat je vaat keurig opdroogt! :-)
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

webbers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:19

webbers 30 aug 2009 09:59

Bedankt voor de reacties. Gisteren weer met Dreft en bandenlichters in de weer geweest, maar helaas nog steeds geen succes. Ik vrees dat ik mij maar even bij de FM moet gaan melden. Hopelijk wil die mijn (postorder)band op mijn (postorder)velg monteren...

:-(
Wilier Izoard, Campagnolo Centaur, Vento Reaction G3, Ritchey, Look KEO

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 30 aug 2009 11:26

Probeer de band eens flink met je voeten en handen op te rekken, dus gewoon eraan trekken.
What makes the boat go faster?

webbers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:19

webbers 01 sep 2009 22:25

Na de zeepsop- en oprekacties mijn Vento wiel en binnen- en buitenband vandaag maar bij de lokale FM ingeleverd. Daar hebben 3 (!) ervaren werkplaatsmedewerkers getracht de Conti Hometrainerband op de velg te monteren. Het lukte helaas niet. Slot van dit verhaal: ik heb een Tacx hometrainer band in bestelling staan en stuur de Conti terug naar de handelaar. Doosje en handleiding gelukkig nog bewaard.

Mag van mij nu wel een slotje op dit topic...
Wilier Izoard, Campagnolo Centaur, Vento Reaction G3, Ritchey, Look KEO

Plaats reactie