Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Kwaliteit Moozes frames?

yesican
Forum-lid

yesican 03 sep 2009 15:55

Hallo ook ik wil toch even reageren op zogenaamde spam. Ook ik ben gewoon een tevreden klant van Moozes. Ik heb voor mijn aankoop vele zaken bezocht en fietsen bekeken. Als ik een ander merk had gekocht was ik daar wellicht ook enthousiast overgeweest. Nu stelt er iemand een gewone vraag en begint het hele circus opnieuw. Dit viel me ook al op toen ik info zocht over Moozes voor mijn aankoop. Hou er a.u.b mee op, voegt echt niets toe.

LUSTER: ik denk dat je een goede beslissing maakt en ik zou geen moment meer twijfelen, mocht je nog toch wat geld over hebben zou ik gaan voor de fulcrum 3 wielen, net wat beter in kwaliteit en looks. Succes
lekker effe fietsen

luster
Forum-lid

luster 04 sep 2009 13:53

De kogel is door de kerk. Zojuist mijn nieuwe fietske bij Moozes (in Meerhout) besteld. Werd alleraardigst geholpen. Top tot teen op(door)gemeten.
Ben uiteindelijk wel voor de squadron gegaan. Scheelt €100,-- in de prijs en ik heb wat leukere kleurstelling kunnen kiezen. Saaie rakker als ik ben is het toch zwart-wit geworden maar toch. Het scheelt in totaal 190 gram. Ik moet nog 3 kilo aftrainen dus dat is de goedkopere dan toch een Boast.
Zodra de fiets binnen is zal ik een plaatje plaatsen.

Tot nu toe nog geen spijt.

danoontje
Forum-lid

danoontje 04 sep 2009 14:29

Jeetje, heeft Moozes al 2 tevreden klanten! dat komt goed daar

Verder, ik heb een allergie voor commerciele benadering/spam op dit forum, maar ben laatst zelf in de winkel van Moozes te Helmond gaan kijken om zelf te kunnen oordelen.

Ere wie ere toekomst, nette winkel, aardige man.

De fietsen zijn not my cup of tea, maar ieder het zijne.
Anima Sana In Corpore Sano.

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 04 sep 2009 19:02

kaj1500 schreef:
peerke1 schreef:of de typhoon no name is weet ik niet, dit frame wordt oa ook door pina gebruikt.
weet zo niet uit mijn hoofd welk type dit is maar wil het jullie niet onthouden.

Kun je hier eens op terugkomen?

Overigens voorspellen je naam en woonplaats weinig goeds.
:p ;)

'k Denk dat Peerke de F4:13 of FP5 bedoelt, want daar lijkt-ie wel van afgekeken te zijn. Als Pina rijder trok het frame wel meteen mijn aandacht: leek in eerste instantie als 2 druppels water op mijn F4:13, maar na nog een keertje goed kijken was dat nog maar 1 druppel ;)

Zelfs al op een vrij klein plaatsje in een advertentie van Fiets zie je al dat ze niet gelijk zijn (de achtervorken al helemaal niet en ook de driehoek van het hoofdframe niet: zo is de welving op de bovenbuis precies andersom dan bij een F4:13/FP5).

dewitte
Forum-lid

dewitte 04 sep 2009 19:41

dames en heren, zoals al is meer verteld in het moozes-topic ben ik zeeeer tevreden over mijn typhoon( hij is wel mijn winterfiets geworden nu na 3jaar )! eerlijke mensen die je niets willen verkopen om te verkopen en met passie voor het fietsen!

En NEE dit is geen spam want anders begint de zever weer.....:)!

doeiiiii
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

yesican
Forum-lid

yesican 04 sep 2009 21:50

@Luster: leuk om te horen dat je geslaagd bent, hoe heb je de squadron afgemonteerd? en nu duurt drie weken wachten op je nieuwe aanwinst natuurlijk veel te lang. Veel fiets plezier gewenst.
lekker effe fietsen

luster
Forum-lid

luster 05 sep 2009 01:45

YesIcan schreef:@Luster: leuk om te horen dat je geslaagd bent, hoe heb je de squadron afgemonteerd? en nu duurt drie weken wachten op je nieuwe aanwinst natuurlijk veel te lang. Veel fiets plezier gewenst.

Groupset: Shimano Ultegra SL Compact
Position Set: Pro PLT black race set
Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP Flow
Wielen: Fulcrum Wielset Racing5 Zwart
Banden: Schwalbe Ultremo R HD. Guard
Pedalen: Shimano Pedalen Ultegra SPD/SL

3 weken is idd veel te lang.........

jsparie
Forum-lid

jsparie 05 sep 2009 02:42

Het lijkt toch echt verdacht veel op SPAM. Maar of je daar nu wat mee opschiet als je vooral negatieve commentaren krijgt omdat het wel heel duidelijk SPAM is ? Begrijp niet zo goed wat je daar als fietsmerk/winkel mee opschiet.

In blad Tour is eens precies hetzelfde frame als de Moozes typhoon getest onder een andere merknaam. Zeg het even uit mijn hoofd, maar volgens Tour werden de mogelijkheden van carbon frames niet optimaal benut en waren ze voor een carbon frame relatief zwaar. Er was verder ook niets mis mee en als ze door veel andere merken veelvuldig benut worden, en dat is zo, zal het met de kwaliteit ook wel goed zitten.

Maar om nu de suggestie te wekken dat het een soort pinarello's zijn, dan ga je volgens mij te ver en verlies je ook gewoon je geloofwaardigheid. Vooral als je het frame overal tegenkomt onder vele merknamen. Behalve die ene bekende.

Tip voor de potentiele spammers van het merk. Zeg dan gewoon eerlijk dat je een degelijke kwaliteit carbon frame aan de man probeert te brengen voor een redelijke prijs. Niets mis met de frames als het design je aanspreekt. En uiteraard betaal je wat meer dan voor hetzelfde no-name frame zonder spuitwerk dat je af en toe op ebay vindt. Dat zal iedereen wel begrijpen. Denk dat je daar meer begrip mee kweekt.

luster
Forum-lid

luster 05 sep 2009 10:42

@jsparie + overige
Mijn keuze is gemaakt qua fiets maar ik wil toch even het volgende kwijt.

Als je mijn post leest (pagina 1) vraag ik om CONCRETE informatie over de frames van Moozes. De testresultaten van het blad Tour zou precies zijn waar ik om had gevraagd maar helaas is moet ik het doen met het geheugen van forumleden wat de uitslag is geweest. Niks concreets aan.
In plaats daarvan buitelen de een en de ander over elkaar heen om de eerste te zijn die kunnen bevestigen dat er spraken is van SPAM.
Ik zou willen voorstellen dat deze offtopic berichten ASAP worden verwijderd want het levert niks op en zeker niet voor mensen die nu eens willen weten wat ze echt kunnen verwachten.

Jsparie je hebt het over carbonframes........als je niet meteen conclusies had getrokken had je gezien dat ik nadrukkelijk opzoek was naar een ALU frame (giant Defy 0, Moozes Boast). Info over de carbonframes doen dus niet ter zake en dus wederom offtopic.

Ik zal de moderators vragen om de offtopic berichten uit deze post te halen (beginnend met mijn huidige bericht).

Grt. een wat geïrriteerde Luster

composite
Forum-lid

composite 05 sep 2009 11:00

Ik vind dit soort topics altijd zo mooi.......!!
Hoe mensen met droge ogen kunnen blijven beweren dat frames van het merk A geen No-name frames zijn en dat het eigenlijk Pina's/Colnago's/Simplon's etc zijn.
Er wordt vaak geroepen: " Nee, we zijn geen stickerplakkers, jaaaa de frames worden naar eigen specificaties gebouwd, de frames zijn net zo goed als een Scott WANT ze komen uit dezelfde fabriek...." Slaat allemaal echt nergens op.

Hoe kunnen deze mensen -die beweren kijk op de zaken te hebben- dit serieus beweren?
Stel dat zo'n Moozes (of wat voor ander lelijk sticker-merk dan ook) uit dezelfde fabriek komt als een Pinarello, mag die fabriek dan zomaar hun Pinarello frames zonder stickers aan Jan en Alleman verkopen?
Nee!! Natuurlijk niet, Pinarello (en de meest andere "grote" merken) heeft met de fabrikant in Taiwan/China een contract waarin staat dat het niet toegestaan is om dezelfde frames als die volgens de specificaties van de opdrachtgever worden gemaakt te leveren aan derden.
Als dat wel gebeurd wordt er met forse boetes gewerkt, of de fabriek krijgt de spreekwoordelijke zak van de -vaak Europese- fabrikant.
Kortom: beweren dat de Moozes eigenlijk een Pinarello is, is onzin!
Naast het feit dat zelfs een blinde kan zien dat dit niet zo is....

In feite zijn die "Sticker-merken" (zoals onder meer Moozes) slechts lege hulzen. Bekijk het maar zo: alle componenten die op een fiets zitten komen van een toeleverancier (Shimano, Ritchey, FSA etc), en de frames maken ze ook al niet zelf/laten ze niet maken naar aanleiding van eigen ontwikkeling/research. Die kopen ze gewoon groot in (met andere sticker-plakkers), en verdelen die.
Kortom in feite zijn het gewoon dozen-schuivers die toevallig hun eigen merk hebben, want ze hebben hun merknaam erop geplakt (Moozes is ook zoals ze zelf al aangeven voor 90% web-based, dus in feite een webshop).
Als je geen bal geeft om uiterlijk, intrinsieke kwaliteiten, know-how, authenticiteit, imago, cutting-edge techniek, top rij-eigenschappen of andere -wellicht subjectieve- zaken, dan zou dit een fiets voor je kunnen zijn.

Het is prima dat tevreden gebruikers laten weten of ze tevreden zijn met hun aankoop (ook al hebben ze teveel betaald voor een fantasieloze hoop carbon), maar laat aan het merk gerelateerde individuen zich er aub niet mee bemoeien door allerlei onzin uit te kramen.

Ik bedoel: je koopt voor minder dan 3000 euro een Scott Addict met Ultegra SL. Zelfs de grootste Moozes devoot zal het met me eens zijn dat de Addict op dit moment nog steeds 1 van de beste fietsen is. Als je in de Moozes configurator een Tornado (het "topmodel" ) samenstelt met Ultegra SL, en verder wat normale alu onderdelen een een middelmatig wielsetje, dan kom ik ook op 3 mille....
Waarom dan in Jezus naam (als we toch in de bijbelse sferen zitten) nog een fantasieloos, No-name, lelijk gedrocht kopen, als je ook op een echte fiets kan rijden??

En dan op de site ook nog beweren dat hun prijzen onverslaanbaar zijn....Tuurlijk....!
Zelfs door de echte, kwaliteitsmerken worden die prijzen geevenaard.

He, lekker, dat is er ook weer uit
:D
Gang is alles!!

Plaats reactie