Polar CS200 CAD kapot?
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
Had de zoekfunctie al gebruikt maar niks gevonden dus maar even zo:
Vrijdag in een wedstrijd begon ik er achter te komen dat mijn teller het niet meer helemaal deed. Na 100 meter sprong hij in 1x op paused en dat hij geen snelheid meer ontving. Dacht misschien iets van een zender die hem stoort. Maar na een tijdje weer op snelheid te springen sprong hij daarna gelijk weer op paused en zo ging het door. De snelheden die hij wel pakte waren onmogelijk laag. Je gaat geen wedstrijden met een snelheid van 3.4 km/h of 9.8 km/h. Alles ging moeilijk dus uiteindelijk moed maar opgegeven (materiaalpech enz.). Toen stond er een gemiddelde van 18.8 op mijn teller. En een maat die ook was gestopt op het zelfde moment toevallig ook materiaalpech had een gemiddelde van ik meende 42?
Toen maar even gekeken wat het was maar hij deed precies het zelfde en thuis was het ook het zelfde(mocht het toch van een 1 of andere spanning komen waardoor hij het niet deed). Tot nu toe ben ik er nogsteeds niet achter.
Heeft iemand er ervaring mee? Of andere tips? Ik hoor het graag. Was er altijd blij mee.
Alvast bedankt
Vrijdag in een wedstrijd begon ik er achter te komen dat mijn teller het niet meer helemaal deed. Na 100 meter sprong hij in 1x op paused en dat hij geen snelheid meer ontving. Dacht misschien iets van een zender die hem stoort. Maar na een tijdje weer op snelheid te springen sprong hij daarna gelijk weer op paused en zo ging het door. De snelheden die hij wel pakte waren onmogelijk laag. Je gaat geen wedstrijden met een snelheid van 3.4 km/h of 9.8 km/h. Alles ging moeilijk dus uiteindelijk moed maar opgegeven (materiaalpech enz.). Toen stond er een gemiddelde van 18.8 op mijn teller. En een maat die ook was gestopt op het zelfde moment toevallig ook materiaalpech had een gemiddelde van ik meende 42?
Toen maar even gekeken wat het was maar hij deed precies het zelfde en thuis was het ook het zelfde(mocht het toch van een 1 of andere spanning komen waardoor hij het niet deed). Tot nu toe ben ik er nogsteeds niet achter.
Heeft iemand er ervaring mee? Of andere tips? Ik hoor het graag. Was er altijd blij mee.
Alvast bedankt
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
- stampertje
- Forum-lid
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
- Locatie: Madrid
Als je je fiets wegzet, zorg dan dat de magneet niet ter hoogte van de sensor zit. Hiervan gaat de batterij sneller leeg.
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
ik zet de wielen altijd zo neer dat het ventiel omlaag staat. Ziet er toch wat mooier uit:P maar de sensor zit niet op de sensor die zit aan de andere kant.
Edit: ik zal het batarijtje nu even vervangen. weet iemand of je alle instellingen weer op nieuw moet invoeren?
Edit: ik zal het batarijtje nu even vervangen. weet iemand of je alle instellingen weer op nieuw moet invoeren?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Als je het snel doet is dat niet nodig, anders moet je wellicht de datum en tijd opnieuw instellen.
http://www.bikeplanner.com/djdakkie" onclick="window.open(this.href);return false;
- stampertje
- Forum-lid
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
- Locatie: Madrid
De wielmaat is opgeslagen in de stuur unit. Je hoeft alleen de batterij in de snelheidssensor te vervangen.
In de snelheidssensor zit alleen een magneetsensor en een zendertje die het passeren van de wielmagneet in een radiosignaal omzet.
In de snelheidssensor zit alleen een magneetsensor en een zendertje die het passeren van de wielmagneet in een radiosignaal omzet.
- stampertje
- Forum-lid
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 30 jan 2009 14:38
- Locatie: Madrid
Eigenlijk moeten die batterijen wel een paar jaar meegaan. Laat die andere batterij dus voorlopig maar lekker zitten.
De batterij van de snelheidssensor van de CS serie kun je toch helemaal niet vervangen? Zelfde geldt voor de trapfrequentiesensor. Van een andere serie (waar de 600 ook onderdeel van uitmaakt) is het wel mogelijk om de batterijen te vervangen.
http://www.bikeplanner.com/djdakkie" onclick="window.open(this.href);return false;