Hoi,
Momenteel overweeg ik een nieuwe wielset aan te schaffen en twijfel tussen de dt-swiss R1900 en de Easton EA70. Beide kan ik voor ongeveer dezelfde prijs aanschaffen.
Op papier is de Easton wat beter, dat wil zeggen lichter en misschien ook sterker vanwege het groter aantal spaken. Echter lees ik hier en daar klachten over zowel de lagers als spaakbreuken bij Easton wielen. Over DT-Swiss lees ik weinig klachten, behalve dan dat ze aan de zware kant zijn.
Mijn gewicht is circa 75kg en ga graag af en toe de heuvels in met de fiets. Omdat ik met één set rijd, is het van belang dat de wielen tegen een stootje en water/vuil kunnen.
Wat zijn volgens jullie de beste wielen en wie heeft er (vergelijkende) ervaringen?
Groet!
DT Swiss R1900 of Easton EA70 ?
Ik heb de DT-Swiss R1900 een jaar nu in gebruik, ze hebben de herfst en winter prima doorstaan.
Heb 1 keer het voorwiel en achterwiel helemaal schoon gemaakt, voor de rest geen onderhoud nodig gehad. Ik gebruik ze dagelijks om 40km er mee te rijden, weer of geen weer. Zonder stickers zijn ze helemaal mooi, ook een lekkere ratel met het stilhouden van de benen.
Heb 1 keer het voorwiel en achterwiel helemaal schoon gemaakt, voor de rest geen onderhoud nodig gehad. Ik gebruik ze dagelijks om 40km er mee te rijden, weer of geen weer. Zonder stickers zijn ze helemaal mooi, ook een lekkere ratel met het stilhouden van de benen.
Roadkill