Schiet je volgens mij niet veel mee op. De huidige Centaur groep is min of meer een "downgrade" naar het niveau van de vroegere Veloce groepen. Er is bij Centaur wel wat carbon gebruikt, maar dat is m.i. alleen voor het uiterlijk en niet functioneel. Qua funktionaliteit, duurzaamheid en gewicht is er denk ik met zo'n upgrade niet veel te winnen.king kong schreef:Wie kan mij wat tips geven.
Rij nu zelf met veloce en zit er aan te denken op alles te vervangen door centaur.
Wat geven jullie voor tips en schiet ik er iets mee op
Alvast dank
Groep Upgraden
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
60 x Ventoux
En wat mag zoiets kosten gewoon bij de fm? Dus geen internet prijzen
http://www.tourforlife.nl//PersonalPage ... &personid=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
Dat kan je grosso modo ook stellen voor elke groep uit het gamma van Campa.
Waar je voornamelijk aan spaart is het totale gewicht, qua functionalitiet verandert er in wezen nauwelijks wat.
Wat je wel merkt is dat vanaf de Centaur groep er grotendeels onderdelen worden gebruikt die ooit in de Record groep dienst deden en dat staat wel garant voor de goede kwaliteit.
Al bij al vind ik toch de upgrade van Veloce naar Centaur of eventueel Chorus de moeite waard mits je je onderdelen kan kiezen uit het aanbod over, zeg maar, de laatste vier a vijf bouwjaren.
Algemeen gezien vind ik wel dat je groep upgraden minder loont dan dat je b.v. voor een betere wielset en ditto bandjes zou opteren.
Ciao,
Le Grimpeur schreef:Schiet je volgens mij niet veel mee op. De huidige Centaur groep is min of meer een "downgrade" naar het niveau van de vroegere Veloce groepen. Er is bij Centaur wel wat carbon gebruikt, maar dat is m.i. alleen voor het uiterlijk en niet functioneel. Qua funktionaliteit, duurzaamheid en gewicht is er denk ik met zo'n upgrade niet veel te winnen.king kong schreef:Wie kan mij wat tips geven.
Rij nu zelf met veloce en zit er aan te denken op alles te vervangen door centaur.
Wat geven jullie voor tips en schiet ik er iets mee op
Alvast dank
Dat kan je grosso modo ook stellen voor elke groep uit het gamma van Campa.
Waar je voornamelijk aan spaart is het totale gewicht, qua functionalitiet verandert er in wezen nauwelijks wat.
Wat je wel merkt is dat vanaf de Centaur groep er grotendeels onderdelen worden gebruikt die ooit in de Record groep dienst deden en dat staat wel garant voor de goede kwaliteit.
Al bij al vind ik toch de upgrade van Veloce naar Centaur of eventueel Chorus de moeite waard mits je je onderdelen kan kiezen uit het aanbod over, zeg maar, de laatste vier a vijf bouwjaren.
Algemeen gezien vind ik wel dat je groep upgraden minder loont dan dat je b.v. voor een betere wielset en ditto bandjes zou opteren.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Zelf ben ik wel van het upgraden. Het argument van Livio Livius (het is duurder) onderschrijf ik in veel gevallen, maar zeker niet altijd. Daarom mijn casus als voorbeeld.
Ik heb een TT-monster met veel Dura Ace onderdelen gekocht en een racer die volledig Ultegra is. Door de aanschaf van nieuwe wielen, een TT-crank en -remmen, heb ik nu een Dura Ace crank en remmen over. Deze kan ik nu doorschuiven voor een upgrade van de racer. Hierdoor heb ik trouwens straks ook bijna een hele groep 'klaar' liggen voor een nieuwe fiets.
Als je één fiets hebt en wilt houden (wat helemaal zo gek niet is natuurlijk) is het relatief duur, en alleen aan te bevelen voor onderdelen die al vervangen zijn (zoals jsparie al zei).
Ik heb een TT-monster met veel Dura Ace onderdelen gekocht en een racer die volledig Ultegra is. Door de aanschaf van nieuwe wielen, een TT-crank en -remmen, heb ik nu een Dura Ace crank en remmen over. Deze kan ik nu doorschuiven voor een upgrade van de racer. Hierdoor heb ik trouwens straks ook bijna een hele groep 'klaar' liggen voor een nieuwe fiets.
Als je één fiets hebt en wilt houden (wat helemaal zo gek niet is natuurlijk) is het relatief duur, en alleen aan te bevelen voor onderdelen die al vervangen zijn (zoals jsparie al zei).