Automobilist = God?
Dit "duitse" gedrag heeft niets met kunnen autorijden te maken. Het heeft met hoffelijkheid en fatsoen te maken. En dat is nu juist het verschil tussen veel Nederlanders en Duitsers hoffelijkheid. Nederlanders kunnen volgens mij net zo goed rijden als duitsers. Gezien de plaatsing van dit topic in het fietsvrouw gedeelt: het verschil is dat Duitsers zich gedragen als een heer in het verkeer.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Laatst is een vriend van me bijna overreden, hij werd afgesneden en moest noodgedwongen met 45 een vluchtheuvel opsturen waarna hij bijde wielen kapot viel en zijn arm naar blesseerde!
Wat ik heb geleerd is dat anticiperen vreselijk belangrijk is, constant maar dan ook constant om je heenkijken op drukkere wegen (natuurlijk ook op een rustig fietspad goed opletten)
Ik heb bijna elke dag dat ik onderschat word, op elke fiets waar ik op rijd!
Wat voor mij geholpen heeft is om er een sport van te maken om de sittuatie's te voorkomen, als ik het vermoeden heb dat een automobilist iets kan doen waarop ik niet reken probeer ik vantevoren met de situatie rekening te houden en voordat er ook maar iets gebeurt een alternatieve route heb bedacht!
Probeer het ook eens, het is nog stiekem een beetje leuk ook!
Uiteindelijk is voorkomen beter dan genezen en je bent toch de zwakste als je tegenover een auto staat!
Dit neemt niet weg dat er veel assosiaal gereden word maar je maakt het wel veiliger voor jezelf.
Soms Kom ik ook in situaties dat ik mensen uitscheld of een vinger nasteek.
Laatst overigens, ik wou afslaan er reed een auto voor me die rechtdoor ging (t splitsing) althans, dat dacht ik.
Ik ging sneller dus haalde hem vanrechts in en wil afslaan, en verrek de klootzak snijd me af!
Ik gaf overigens wel richting aan.
Dus ik steek mijn duim op, GOED GEDAAN JONGEN!*kuch* (dat is tegenwoordig mijn vervangende middelvinger, de duim jammer dat somige mensen het soms niet snappen)
Affijn, ik fiets nogsteeds harder dan hij, ga op gelijke snelhijd voor hem rijden (op verantwoordelijke afstand) en ik moest rechtsaf, ik heb achterom geken naar hem gebaart dat hij even moest opletten(mischien deed je leeraar dat vroeger ookwel ) en heeeel nadrukkelijk mijn vinger overdreven duidelijk uitgesteken en ben vervolgens afgeslagen.
ik moest een smal zijstraatje in en vervolgens reed de man met een gezicht langs.. Pfff. zijn ego was zwaar beschadicht ik heb even vriendelijk naar hem gezwaait waarna het gezicht er nog niet veel beter op werd!
Wat ik heb geleerd is dat anticiperen vreselijk belangrijk is, constant maar dan ook constant om je heenkijken op drukkere wegen (natuurlijk ook op een rustig fietspad goed opletten)
Ik heb bijna elke dag dat ik onderschat word, op elke fiets waar ik op rijd!
Wat voor mij geholpen heeft is om er een sport van te maken om de sittuatie's te voorkomen, als ik het vermoeden heb dat een automobilist iets kan doen waarop ik niet reken probeer ik vantevoren met de situatie rekening te houden en voordat er ook maar iets gebeurt een alternatieve route heb bedacht!
Probeer het ook eens, het is nog stiekem een beetje leuk ook!
Uiteindelijk is voorkomen beter dan genezen en je bent toch de zwakste als je tegenover een auto staat!
Dit neemt niet weg dat er veel assosiaal gereden word maar je maakt het wel veiliger voor jezelf.
Soms Kom ik ook in situaties dat ik mensen uitscheld of een vinger nasteek.
Laatst overigens, ik wou afslaan er reed een auto voor me die rechtdoor ging (t splitsing) althans, dat dacht ik.
Ik ging sneller dus haalde hem vanrechts in en wil afslaan, en verrek de klootzak snijd me af!
Ik gaf overigens wel richting aan.
Dus ik steek mijn duim op, GOED GEDAAN JONGEN!*kuch* (dat is tegenwoordig mijn vervangende middelvinger, de duim jammer dat somige mensen het soms niet snappen)
Affijn, ik fiets nogsteeds harder dan hij, ga op gelijke snelhijd voor hem rijden (op verantwoordelijke afstand) en ik moest rechtsaf, ik heb achterom geken naar hem gebaart dat hij even moest opletten(mischien deed je leeraar dat vroeger ookwel ) en heeeel nadrukkelijk mijn vinger overdreven duidelijk uitgesteken en ben vervolgens afgeslagen.
ik moest een smal zijstraatje in en vervolgens reed de man met een gezicht langs.. Pfff. zijn ego was zwaar beschadicht ik heb even vriendelijk naar hem gezwaait waarna het gezicht er nog niet veel beter op werd!
mijn Flickr
Ik ben het ook wel met stille kracht eens. Je hebt misschien knap een botsing tussen auto & fiets weten te vermijden maar bent wel zelf helemaal schuld aan de harde botsing tussen de ego's die wèl heeft plaats gevonden. Dat schiet echt niks op. Het verkeer berust er nu eenmaal op dat je de ander ruimte laat voor fouten. Vaak zie je dat men dolgraag een ander zijn fouten eens goed onder de neus wil wrijven.
Ovgerigens kan ik me wel goed verplaatsen in de TS en is het in Nederland wat betreft de verhouding tussen fietser en automobilist wel enigszins scheef gelopen. Ga eens in Berlijn fietsen, daar voel je als fietser je echt de koning van de weg. Je krijgt voorrang van alle kanten, mag op de stoep fietsen als je dat plezieriger vindt. Een hele andere ervaring dan hier in de grote stad.
Maar 's lands wijs, 's lands eer. Veranderen is heel moeilijk. In mijn jonge jaren wel er eens over gedacht om de BAF (Bond van de Agressieve Fietser) op te richten die gratis bakstenen zou regelen om bij gelegenheid door de autoruiten te mikken. Maar toen kwam de ENFB, veel braver en die kreeg veel meer leden. Die BAF is er nooit gekomen.
Het is ook historisch gezien een fout die in het verkeer is geslopen dat de regel geldt dat iemand die vergezeld gaat van een paar honderd kilo oud ijzer voorrang zou hebben op de koning der schepping, de voetganger. Dat gaat er bij mij nog steeds niet in.
Ovgerigens kan ik me wel goed verplaatsen in de TS en is het in Nederland wat betreft de verhouding tussen fietser en automobilist wel enigszins scheef gelopen. Ga eens in Berlijn fietsen, daar voel je als fietser je echt de koning van de weg. Je krijgt voorrang van alle kanten, mag op de stoep fietsen als je dat plezieriger vindt. Een hele andere ervaring dan hier in de grote stad.
Maar 's lands wijs, 's lands eer. Veranderen is heel moeilijk. In mijn jonge jaren wel er eens over gedacht om de BAF (Bond van de Agressieve Fietser) op te richten die gratis bakstenen zou regelen om bij gelegenheid door de autoruiten te mikken. Maar toen kwam de ENFB, veel braver en die kreeg veel meer leden. Die BAF is er nooit gekomen.
Het is ook historisch gezien een fout die in het verkeer is geslopen dat de regel geldt dat iemand die vergezeld gaat van een paar honderd kilo oud ijzer voorrang zou hebben op de koning der schepping, de voetganger. Dat gaat er bij mij nog steeds niet in.
Moest vandaag stevig remmen voor een troela die vanaf een uitrit het fietspad overstak om de weg op te draaien. Een vloek en een gebaar (nee, geen middelvinger) van mij naar haar was het resultaat. Komt ze even daarna naast me rijden, draait het raampje open en zegt ....
"Sorry meneer, ik wist niet dat u zo snel reed"
Excuses aanvaard!
"Sorry meneer, ik wist niet dat u zo snel reed"
Excuses aanvaard!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Aan de andere kant sjeezen wielrenners en ander snel spul wel eens onvoorspelbaar langs je heen. Ik had laatst bij het opkomen van een rotonde bijna een aanrijding met een fietser, die nam de binnenbocht over rotonde ipv. over de fietsstrook te rijden. Door zijn remmen kwam hij ten val, ik netjes stoppen om te kijken hoe het is, trapt die aso een deuk in mijn portier.
Het was dan geen wielrenner (meer een snelle fietser), maar ik kan me voorstellen dat het soms lastig in te schatten is hoe hard een wielrenner rijdt.
Het was dan geen wielrenner (meer een snelle fietser), maar ik kan me voorstellen dat het soms lastig in te schatten is hoe hard een wielrenner rijdt.
[quote="gamiel"]Moest vandaag stevig remmen voor een troela die vanaf een uitrit het fietspad overstak om de weg op te draaien. Een vloek en een gebaar (nee, geen middelvinger) van mij naar haar was het resultaat. Komt ze even daarna naast me rijden, draait het raampje open en zegt ....
"Sorry meneer, ik wist niet dat u zo snel reed"
Excuses aanvaard![/quote]
Kijk, dat bedoel ik maar. Ik lees hier alleen maar over agressief reageren. Je kunt je ook wel eens afvragen of de ander het wellicht niet expres deed (en in de meeste gevallen is dat zo).
Maar goed, zoals Colnagofreak al schreef: het is het korte lontje wat we tegenwoordig allemaal hebben.
Ik doe daar in elk geval niet aan mee!!
"Sorry meneer, ik wist niet dat u zo snel reed"
Excuses aanvaard![/quote]
Kijk, dat bedoel ik maar. Ik lees hier alleen maar over agressief reageren. Je kunt je ook wel eens afvragen of de ander het wellicht niet expres deed (en in de meeste gevallen is dat zo).
Maar goed, zoals Colnagofreak al schreef: het is het korte lontje wat we tegenwoordig allemaal hebben.
Ik doe daar in elk geval niet aan mee!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39
Phoe zeg! Raak topic zet je neer!
Herkenbare reacties en situaties lees ik. De Duitsers zijn idd veel hoffelijker en hebben meer respect voor fietsers. Dat merk ik ook als ik in Belgie fiets. Op wegen waar ook een fietspad is rijden ze met een boog om je heen. Iedere keer als ik vanuit het buitenland terug kom in NL valt me weer op dat we hier zo gestresst zijn. We haasten ons, hebben het druk en "walsen" maar door!
Helaas heb ik ook vervelende ervaringen met automobilisten. Toch lijkt het me sterk dat "ze" bewust ons aanvallen of de vernieling in willen rijden. Hoe vaak komt het niet voor dat je zelf gehaast bent? Snel snel even een boodschap gaat doen, niet te laat wilt komen voor een afspraak? Of het zit je tegen op weg naar huis...je hebt een slecht humeur en reageert je af?? Nou? Wees eens eerlijk? En dan gaat het mis. Je schat een situatie verkeerd in, ziet iets over het hoofd EN.....boem! Een ongeluk zit in een klein, of dood, hoekje!!!
En het gebeurd dagelijks. Een 66 jarige wielrenner uit mijn dorp (Meijel) is een paar weken geleden door een passerende vrachtwagen van de weg geduwd en op de kop in een droogstaande sloot terecht gekomen. EN? Dwarslesie en kan vrijwel niets meer! Hij droeg een helm en was voorzichtig. De heer in het verkeer was foetsjie...doorgereden!
Vooruitkijken en inschatten (anticiperen) helpt zeker. En geen onnodige risico's nemen door nog effe voor een auto door te schieten, het rode licht te negeren of tussen die rij wachtenden door te laveren. Wat helpt is een schoen uit te klikken. Zo heb je sneller een voet aan de grond en corrigeer je jezelf voordat je op de weg klettert. Kijk de bestuurder aan. Zoek oogcontact. Steek altijd je hand uit als je afdraait, kijk achterom, schat in of je niet onderuit gaat over grind op de weg. Ik steek mijn arm ook altijd vooruit als ik op een kruising rechtdoor wil rijden.
En als het mis dreigt te gaan trek ik mijn mond open en roep ik altijd heel hard: HEY!! De lomperikken die toch verder gaan krijgen van mij altijd commentaar. Ik probeer netjes te blijven. Dat lukt niet altijd. Ik scheld dan wel eens en wijs dan met mijn vingers naar mijn ogen. Hiermee maak ik ze duidelijk dat ze beter moeten kijken. En die keren dat ik grof in de mond ben heeft de tegenpartij dit aan zichzelf te danken en kan ik er geen medelijden mee hebben als ie kwaad wordt. Een automobilist zit lekker veilig. Als fietser heb je hier niets tegen in te brengen. Deze achterstand in fysieke bescherming compenseer ik dan in vocale kracht!!! Hahahahaha....nee...even serieus. De adrenaline speelt dat in de kaart. Ik hou hier niet zo van...maar soms kan ik het niet nalaten. Dan mag de ander gerust even schrikken al is het niet goed voor ons imago als fietser. Mijn vege lijf gaat dan toch voor. Dit komt zelden voor.
Sowieso is er meestal geen opzet in het spel. Dat merk je zelf snel genoeg.
En wat te zeggen over alle collega verkeersdeelnemers die WEL netjes en hoffelijk zijn?? Ik kom deze veel meer tegen. Hoe vaak ik voorrang KRIJG!!!! DAT is nog eens iets. Als je deelneemt aan het verkeer in plaats van er door heen rijd wordt het heel anders. Denk daar maar eens over na.
Herkenbare reacties en situaties lees ik. De Duitsers zijn idd veel hoffelijker en hebben meer respect voor fietsers. Dat merk ik ook als ik in Belgie fiets. Op wegen waar ook een fietspad is rijden ze met een boog om je heen. Iedere keer als ik vanuit het buitenland terug kom in NL valt me weer op dat we hier zo gestresst zijn. We haasten ons, hebben het druk en "walsen" maar door!
Helaas heb ik ook vervelende ervaringen met automobilisten. Toch lijkt het me sterk dat "ze" bewust ons aanvallen of de vernieling in willen rijden. Hoe vaak komt het niet voor dat je zelf gehaast bent? Snel snel even een boodschap gaat doen, niet te laat wilt komen voor een afspraak? Of het zit je tegen op weg naar huis...je hebt een slecht humeur en reageert je af?? Nou? Wees eens eerlijk? En dan gaat het mis. Je schat een situatie verkeerd in, ziet iets over het hoofd EN.....boem! Een ongeluk zit in een klein, of dood, hoekje!!!
En het gebeurd dagelijks. Een 66 jarige wielrenner uit mijn dorp (Meijel) is een paar weken geleden door een passerende vrachtwagen van de weg geduwd en op de kop in een droogstaande sloot terecht gekomen. EN? Dwarslesie en kan vrijwel niets meer! Hij droeg een helm en was voorzichtig. De heer in het verkeer was foetsjie...doorgereden!
Vooruitkijken en inschatten (anticiperen) helpt zeker. En geen onnodige risico's nemen door nog effe voor een auto door te schieten, het rode licht te negeren of tussen die rij wachtenden door te laveren. Wat helpt is een schoen uit te klikken. Zo heb je sneller een voet aan de grond en corrigeer je jezelf voordat je op de weg klettert. Kijk de bestuurder aan. Zoek oogcontact. Steek altijd je hand uit als je afdraait, kijk achterom, schat in of je niet onderuit gaat over grind op de weg. Ik steek mijn arm ook altijd vooruit als ik op een kruising rechtdoor wil rijden.
En als het mis dreigt te gaan trek ik mijn mond open en roep ik altijd heel hard: HEY!! De lomperikken die toch verder gaan krijgen van mij altijd commentaar. Ik probeer netjes te blijven. Dat lukt niet altijd. Ik scheld dan wel eens en wijs dan met mijn vingers naar mijn ogen. Hiermee maak ik ze duidelijk dat ze beter moeten kijken. En die keren dat ik grof in de mond ben heeft de tegenpartij dit aan zichzelf te danken en kan ik er geen medelijden mee hebben als ie kwaad wordt. Een automobilist zit lekker veilig. Als fietser heb je hier niets tegen in te brengen. Deze achterstand in fysieke bescherming compenseer ik dan in vocale kracht!!! Hahahahaha....nee...even serieus. De adrenaline speelt dat in de kaart. Ik hou hier niet zo van...maar soms kan ik het niet nalaten. Dan mag de ander gerust even schrikken al is het niet goed voor ons imago als fietser. Mijn vege lijf gaat dan toch voor. Dit komt zelden voor.
Sowieso is er meestal geen opzet in het spel. Dat merk je zelf snel genoeg.
En wat te zeggen over alle collega verkeersdeelnemers die WEL netjes en hoffelijk zijn?? Ik kom deze veel meer tegen. Hoe vaak ik voorrang KRIJG!!!! DAT is nog eens iets. Als je deelneemt aan het verkeer in plaats van er door heen rijd wordt het heel anders. Denk daar maar eens over na.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
Heb zelf nog niet heel veel problemen gehad met autos, wel wordt ik wel eens heel strak ingehaald, dat je de spiegels bijna tegen je armen voelt. Dan gaat mijn arm ook wel de lucht in. Meestal dringt na een minuut ofzo pas door wat ik eigenlijk had kunnen doen, klap op de auto ofzo, maar dat doe ik dus eigenlijk nooit. Windt me er verder nooit zo over op. Anticiperen en situaties inschatten soms als het wat drukker is, snelheid aanpassen, scheelt ook veel. Ach ja, als ik gewoon rustig een training doe kan het me niet zoveel schelen of ik moet afremmen of stoppen ofzo.
Wat me wel opvalt is dat ik in Frankrijk nooit problemen met automobilisten heb, inhalen gaat altijd met een meter tussenruimte ofzo. Terwijl bekenden van me he altijd zo eng vinden om in Frankrijk te rijden, want die gasten rijden als gekken daar. Nooit wat van gemerkt(op de fiets dan).
Sprak daar deze vakantie met wat fransen over, en die houden juist zoveel afstand en doen zo voorzichtig omdat ze bang zijn dat we elk moment kunnen vallen/ slingeren etc. Dus beter ruim eromheen zodat ze ons niet van de fiets rijden.
Verschil met Nederland is denk ik dat "we" een echt fietsland zijn en iedereen is gewend aan veel fietsers in het straatbeeld. Door dat vertrouwde worden er waarschijnlijk teveel "gevaarlijke" acties uitgehaald.
Wat me wel opvalt is dat ik in Frankrijk nooit problemen met automobilisten heb, inhalen gaat altijd met een meter tussenruimte ofzo. Terwijl bekenden van me he altijd zo eng vinden om in Frankrijk te rijden, want die gasten rijden als gekken daar. Nooit wat van gemerkt(op de fiets dan).
Sprak daar deze vakantie met wat fransen over, en die houden juist zoveel afstand en doen zo voorzichtig omdat ze bang zijn dat we elk moment kunnen vallen/ slingeren etc. Dus beter ruim eromheen zodat ze ons niet van de fiets rijden.
Verschil met Nederland is denk ik dat "we" een echt fietsland zijn en iedereen is gewend aan veel fietsers in het straatbeeld. Door dat vertrouwde worden er waarschijnlijk teveel "gevaarlijke" acties uitgehaald.
Het is gewoon een Nederlands probleem omdat Nederlanders niet al te best auto rijden. Een rijbewijs halen kost in Nederland veruit de meeste moeite en geld, maar toch kunnen ze 't in de buurlanden beter. Op de snelweg links blijven rijden om eigen rechtertje te kunnen spelen. Altijd maar achter de voorganger aan hobbelen ipv andere verkeersdeelnemers gewoon even te laten over steken. Ipv fietser de berm in te rijden kan je zelf ook even de berm in met de auto.
Ik heb in Duitsland nog nooit gedoe gehad met automobilisten, terwijl 't in Nederland toch zeer regelmatig voorkomt.
zo ook vandaag weer eens meegemaakt op mijn rondje in Duitsland. Rijden bijna
allemaal ruim om mij heen, of wachten achter mij, tot er ruimte genoeg was
om te passeren. Ben je weer terug in eigen land, rijden er vele nog op nog geen
50 cm van je stuur langs! Puur een slechte mentaliteits kwestie noem ik dat
Maak dit veel mee.. moet altijd eerst Rotterdam uitrijden en buitenom Rotterdam is het ook druk, vooral in de middag en rondom het spitsuur. Je maakt soms zulke asociale acties mee dat je wel even doorslaat van boosheid. En dat vind ik terecht, want het wordt te bond, vooral als jij je best doet om netjes te zijn op de weg.
Ik kan alleen maar aanraden op rustige tijdstippen te gaan fietsen en de rest is al zo'n beetje gezegd hierboven. In en rondom het spitsuur is iedereen geirriteerd tot op het bot! Als je niet zeker bent op een kruising, stoppen en wachten tot ze je voorrang geven door een handsignaal of dergelijke. Deed ik eerst ook niet, tot ik op een gegeven moment 2 keer op me smoel lag, door mensen die zaten te dagdromen en die zonodig voorrang willen hebben of haast hebben en alles aan hun schoenen lakken voor whatever reden.
Maar je blijft malloten houden en als je dan uit je vel springt, is normaal lijkt me. Afgelopen jaar ben ik met 40 per uur (wind in rug) achter op auto geklapt die me net voor een chicane vluchtheuvel voorbij moest. Hij had geen geduld en racede me voorbij en ging toen hij 10 meter voor me zat ineens vol op zijn remmen en naar rechts en blokkeerde het fietspad langs de chicane vluchtheuvel volledig (rottekade). Bam, total loss fiets.. ik met me heup in de achterklep, ben er wonder boven wonder goed uitgekomen. Maar dan krijg je nog gewoon de schuld daarna of liegen ze over hoe de situatie is gegaan. Toen ben ik uit me slof geschoten en toen ineens waren we het wel eens.
Ik heb geleerd ook alles maar te ontwijken en gewoon maar te stoppen hoe vervelend het is. Eigenlijk is fietsen in de randstad gewoon vreselijk af en toe
Anyway, we maken het allemaal mee, dus als je boos wordt een keer Cellae, so what! Mag wel hoor als je in je gelijk staat.
Ik kan alleen maar aanraden op rustige tijdstippen te gaan fietsen en de rest is al zo'n beetje gezegd hierboven. In en rondom het spitsuur is iedereen geirriteerd tot op het bot! Als je niet zeker bent op een kruising, stoppen en wachten tot ze je voorrang geven door een handsignaal of dergelijke. Deed ik eerst ook niet, tot ik op een gegeven moment 2 keer op me smoel lag, door mensen die zaten te dagdromen en die zonodig voorrang willen hebben of haast hebben en alles aan hun schoenen lakken voor whatever reden.
Maar je blijft malloten houden en als je dan uit je vel springt, is normaal lijkt me. Afgelopen jaar ben ik met 40 per uur (wind in rug) achter op auto geklapt die me net voor een chicane vluchtheuvel voorbij moest. Hij had geen geduld en racede me voorbij en ging toen hij 10 meter voor me zat ineens vol op zijn remmen en naar rechts en blokkeerde het fietspad langs de chicane vluchtheuvel volledig (rottekade). Bam, total loss fiets.. ik met me heup in de achterklep, ben er wonder boven wonder goed uitgekomen. Maar dan krijg je nog gewoon de schuld daarna of liegen ze over hoe de situatie is gegaan. Toen ben ik uit me slof geschoten en toen ineens waren we het wel eens.
Ik heb geleerd ook alles maar te ontwijken en gewoon maar te stoppen hoe vervelend het is. Eigenlijk is fietsen in de randstad gewoon vreselijk af en toe
Anyway, we maken het allemaal mee, dus als je boos wordt een keer Cellae, so what! Mag wel hoor als je in je gelijk staat.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
[quote="TJB"]blokkeerde het fietspad langs de chicane vluchtheuvel volledig (rottekade)[/quote]
Dit is me al zo veel overkomen dat ik zeker daar in de spits niet meer rijd. Advies je kan ook aan de andere kant van de Rotte rijden langs de roeiverenigingen. Ze hebben het fietspad flink verbreed en mooi asfalt waarop je snel kan rijden. Je heb alleen bij het sluisje in Hillbillydorp een smal bruggetje, maar daarna kan je snel de Rotte verder vervolgen.
Of je gaat via het Kralingse Bos, langs TNT- distrubutie en dan via de Irenebrug de Rotte op (ongeveer 1,5 KM omrijden). Je hebt dan alleen maar vrije fietspaden.
Ik heb geen zin om een ongeluk te krijgen op die Rottekade.
Dit is me al zo veel overkomen dat ik zeker daar in de spits niet meer rijd. Advies je kan ook aan de andere kant van de Rotte rijden langs de roeiverenigingen. Ze hebben het fietspad flink verbreed en mooi asfalt waarop je snel kan rijden. Je heb alleen bij het sluisje in Hillbillydorp een smal bruggetje, maar daarna kan je snel de Rotte verder vervolgen.
Of je gaat via het Kralingse Bos, langs TNT- distrubutie en dan via de Irenebrug de Rotte op (ongeveer 1,5 KM omrijden). Je hebt dan alleen maar vrije fietspaden.
Ik heb geen zin om een ongeluk te krijgen op die Rottekade.