kwaliteit CONTI Grand Prix 700 x 23C
Al vele jaren fiets ik ca. 10.000 km/jr op Continental Grand Prix banden.
Die bestel ik altijd bij fa. Walstock in Maastricht (2 stuks voor Euro 23 of zo).
Met de banden van laatste bestelling van vorig jaar heb ik afgelopen maand 2x een klapband gehad doordat de zijwand/wang van de band openscheurde.
Als je de band goed bekijkt, dan zie je op veel meer plaatsen de witte weefseldraden uit het rubber te voorschijn komen.
Voor mij is het duidelijk een productiefout want het loopvlak van de banden was nog zeer goed (meestal gaan ze 4000/5000 km en hier was minder dan 2000 km opgereden) en van scheurtjes in het loopvlak was geen sprake.
Ook ben ik er zeker van dat er geen scherpe delen de wang hebben geraakt.
Over de hele omtrek lijkt de wang aan 1 kant "versleten"
Ter reclamatie heb ik de banden naar fa. Walstock opgestuurd maar die stelt dat de banden al te oud zijn en daardoor verbrost en al lang niet meer leverbaar.
Check bij fietsenmakers leert evenwel dat ze nog volop leverbaar zijn en dat ook de fa. Walstock er in maart 2009 nog in het blad Fiets mee adverteerde.
Dat zou dus betekenen dat iedere leveranciesr nu verbrsote banden levert.
Mijn vraag is: zijn er meer fietsers die klachten hebben over de kwaliteit van deze Conti's.
En zijn zij ook afgescheept met een smoes of zijn de banden naar rato van slijtage vergoed of iets dergelijks?
Die bestel ik altijd bij fa. Walstock in Maastricht (2 stuks voor Euro 23 of zo).
Met de banden van laatste bestelling van vorig jaar heb ik afgelopen maand 2x een klapband gehad doordat de zijwand/wang van de band openscheurde.
Als je de band goed bekijkt, dan zie je op veel meer plaatsen de witte weefseldraden uit het rubber te voorschijn komen.
Voor mij is het duidelijk een productiefout want het loopvlak van de banden was nog zeer goed (meestal gaan ze 4000/5000 km en hier was minder dan 2000 km opgereden) en van scheurtjes in het loopvlak was geen sprake.
Ook ben ik er zeker van dat er geen scherpe delen de wang hebben geraakt.
Over de hele omtrek lijkt de wang aan 1 kant "versleten"
Ter reclamatie heb ik de banden naar fa. Walstock opgestuurd maar die stelt dat de banden al te oud zijn en daardoor verbrost en al lang niet meer leverbaar.
Check bij fietsenmakers leert evenwel dat ze nog volop leverbaar zijn en dat ook de fa. Walstock er in maart 2009 nog in het blad Fiets mee adverteerde.
Dat zou dus betekenen dat iedere leveranciesr nu verbrsote banden levert.
Mijn vraag is: zijn er meer fietsers die klachten hebben over de kwaliteit van deze Conti's.
En zijn zij ook afgescheept met een smoes of zijn de banden naar rato van slijtage vergoed of iets dergelijks?
Volgens mij staan de wanden van de "oude"conti grand prix altijd al bekend als nogal kwetsbaar. Ik fiets niet zo heel veel km per jaar. Hierdoor verving ik ze zelf eigenlijk meestal voordat het loopvlak versleten was, maar meer omdat de zijkanten wat uitgedroogd leken of omdat er draadjes los lieten. Terwijl het verder uitstekende bandjes zijn, maar ik wilde dan geen risico nemen.
Er is inmiddels wel een nieuw type waardoor de oude niet meer gemaakt zullen worden. Al kan er natuurlijk nog wel oude voorraad uitgeleverd worden, maar dat ze nieuw niet meer gemaakt worden klopt wel.
Ben bang dat je gewoon een keer pech hebt gehad. Wel jammer dat het nieuwe type met dezelfde naam direct fors duurder is geworden.
Er is inmiddels wel een nieuw type waardoor de oude niet meer gemaakt zullen worden. Al kan er natuurlijk nog wel oude voorraad uitgeleverd worden, maar dat ze nieuw niet meer gemaakt worden klopt wel.
Ben bang dat je gewoon een keer pech hebt gehad. Wel jammer dat het nieuwe type met dezelfde naam direct fors duurder is geworden.
-
- Forum-lid
De Conti GP is het basisbandje voor de racefiets. Misschien moet je eens de GP4000 proberen. Betere racebandjes dan de GP4000 heb ik nog niet gevonden. Ze bollen goed en zijn betrouwbaarder dan Michelin Pro (veel sneetjes, vaak lek) of Vittoria Rubino Pro (snel uitgedroogd, onregelmatig loopvlak). Het schijnt overigens dat ook de GP4000S en Schwalbe Ultremo's zwakkere wangen hebben.
Mijn fietsenmaker beweert dat via internet regelmatig rommel (van gerenommeerde merken, zoals Conti) wordt aangeboden. N.m.m. moet je ook niet bezuinigen op bandjes.
Ik pomp ze elke 3 weken op tot 7,5 bar voor en 8,0 bar achter, wissel voor en achter na 3000 km om en monteer na 5000 km 2 nieuwe. Zo heb je nooit uitgedroogde en versleten bandjes.
Ik vind het wel belachelijk dat fietsenfabrikanten niet thuis geven bij reclamatie. Dat zou eens met een autoband moeten gebeuren. Dan duikt de pers er bovenop en zou Conti alles doen om de getroffen klanten schadeloos en tevreden te stellen.
Mijn fietsenmaker beweert dat via internet regelmatig rommel (van gerenommeerde merken, zoals Conti) wordt aangeboden. N.m.m. moet je ook niet bezuinigen op bandjes.
Ik pomp ze elke 3 weken op tot 7,5 bar voor en 8,0 bar achter, wissel voor en achter na 3000 km om en monteer na 5000 km 2 nieuwe. Zo heb je nooit uitgedroogde en versleten bandjes.
Ik vind het wel belachelijk dat fietsenfabrikanten niet thuis geven bij reclamatie. Dat zou eens met een autoband moeten gebeuren. Dan duikt de pers er bovenop en zou Conti alles doen om de getroffen klanten schadeloos en tevreden te stellen.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540
Beam me up, Scotty scfreef: "Mijn fietsenmaker beweert dat via internet regelmatig rommel (van gerenommeerde merken, zoals Conti) wordt aangeboden ".
Ik denk dat jouw fietsenmaker je blaasjes wijsmaakt en niet zo happy is met internetwinkels.
Ik denk dat jouw fietsenmaker je blaasjes wijsmaakt en niet zo happy is met internetwinkels.
gene schreef:Beam me up, Scotty scfreef: "Mijn fietsenmaker beweert dat via internet regelmatig rommel (van gerenommeerde merken, zoals Conti) wordt aangeboden ".
Dat internetwinkels dikwijls een overschotje meepikken zal best wel zijn, maar de fietsenmakers zijn ook geen engeltjes.
Als je banden koopt zonder verpakking, kun je er donder op zeggen dat het óók om overschotten gaat van hier of daar.
Deze zijn minstens even lang blijven liggen en dat zie je natuurlijk aan de prijs.
Klopt, maar dan moet je nadien ook niet klagen dat ze wat verhard zijn. Je argument met de aantallen klopt volgens mij niet. Mijn fietsenmaker vertelde me ooit dat banden (en ook andere artikelen) die niet verpakt zijn, in eerste instantie niet bedoeld zijn om door de fietsenmaker, maar wel door de fietsenfabrikant te worden gebruikt.
En deze worden heus niet na 1 week al de deur uit gejaagd.
En deze worden heus niet na 1 week al de deur uit gejaagd.
Nou, wat dacht je van de fietsenfabrikant die er veel meer inkoopt dan hij zelf nodig heeft om extra korting te krijgen en dan grote partijen aan grotere winkeliers aanbiedt. Die partijen gaan binnen 1 week met een klein oplslag weer de deur uit bij die fabrikant.
-
- Forum-lid
Iedereen moet zijn spullen aanschaffen waar hij wil. Ik gaf alleen maar weer wat er gezegd wordt. Ik heb totnutoe overigens betere ervaringen met spullen die ik bij mijn fietsenzaak heb gekocht dan via internet. En bij die zaak heb ik net 2x GP4000S gekocht voor totaal € 65,-, omdat hij de GP4000 niet meer levert in zwart. Ben benieuwd naar de betrouwbaarheid.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540
-
- Forum-lid
Bandjes kun je heel lang bewaren mits goed opgeslagen (luchtdicht, koel en donker).
Ervaringen met bandjes van webshops wat mij betereft prima. Bij bijv. bike-components zitten sommige producten, waaronder gp4000s niet in de originele verpakking (oem?). Wel zijn de bandjes altijd vers en van goede kwaliteit. Maar ja, voor die prijs verkopen ze er dan ook heeeeel veel lijkt me, dus lang zullen ze er niet op het schap liggen.
Ervaringen met bandjes van webshops wat mij betereft prima. Bij bijv. bike-components zitten sommige producten, waaronder gp4000s niet in de originele verpakking (oem?). Wel zijn de bandjes altijd vers en van goede kwaliteit. Maar ja, voor die prijs verkopen ze er dan ook heeeeel veel lijkt me, dus lang zullen ze er niet op het schap liggen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC