Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

verzekerd?

grandmasterb
Forum-lid

grandmasterb 23 aug 2009 22:44

Ben onlangs gevallen in wedstrijd.
Hierbij fiets en kleding behoorlijk beschadigd.
Weet iemand of je dit uit de verzekering van de KNWU kan krijgen??
Grandmaster b

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 aug 2009 23:18

Natuurlijk niet, als je een wedstrijd rijdt weet je dat dat 't risico is. Verzekering van de KNWU is voor als je zwaar gewond raakt (of erger).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

grandmasterb
Forum-lid

grandmasterb 24 aug 2009 14:46

WA verzekering dan???
Grandmaster b

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 aug 2009 15:07

Nee, want als je aan een wedstrijd deelneemt dan aanvaard je 't risico op valpartijen en de daarbij behorende schaden.

Het zou ook van de gekken zijn als we dat allemaal lekker gaan claimen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 24 aug 2009 15:26

Het hangt er van af of jij gevallen bent door derden (dan kan je die aansprakelijk stellen voor jouw geleden schade/verwondingen), of je gevallen bent door je eigen domme schuld (dan moet je die domme schuld aansprakelijk stellen).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

fritshoeve
Forum-lid

fritshoeve 24 aug 2009 15:53

Waarschijnlijk wordt het bijzonder lastig om derden aansprakelijk te stellen; er moet dan al sprake zijn van onrechtmatige daad en dat wordt zeker in een sportsituatie (verhoogde drempel van aansprakelijkheid) lastig aan te tonen (zie ook het "beroemde" tennisbal arrest).

Valpartijen zijn, zo zal ws geoordeeld worden, inherent aan (wedstrijd) wielrennen. Dus als je niet al HEEL erg moedwillig in de hekken bent gereden geef ik je weinig kans (en zelfs dan wordt het tav de bewijslast moeilijk..).

Een andere situatie zou zijn als je bij een partijtje schaak een toren richting je oog geslingerd krijgt, met blindheid tot gevolg...
Frits

corniel
Forum-lid HC

corniel 24 aug 2009 16:57

[quote="fritshoeve"]Een andere situatie zou zijn als je bij een partijtje schaak een toren richting je oog geslingerd krijgt, met blindheid tot gevolg...[/quote]

Depressies ten gevolge van een nederlaag daar en tegen zijn dan weer heel lastig te verhalen. :( ;( :(

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 25 aug 2009 17:15

Yep, via Assurace kun je prima tegen schade verzekeren, is zelfs tegen getaxeerde waarde, dus geen gezeik met afschrijving e.d., daarnaast is (kapotte) kleding (bij valpartijen) ook netjes meeverzekerd.

Mijn Wilier Cento en Specialized Epic zijn daar ook verzekerd, eerste wat ik gedaan heb, nog voor ik er 1 meter op gefietst had.

Vallen en een stervensduur carbon frame breken zou anders wel eens op een nachtmerrie kunnen uitdraaien....

mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

gast
Forum-lid

gast 25 aug 2009 19:23

[quote="klaas-kippegaas"]Yep, via Assurace kun je prima tegen schade verzekeren,
[/quote]

Dan zou ik je polisvoorwaarden nog maar eens goed doorlezen, want schade bij wedstrijden is ook bij hun uitgezonderd.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 25 aug 2009 19:30

dat lijkt mij ook... anders was mijn fiets allang verzekerd
elke maand bijv 100 euri opzij leggen wat anders de poliswaarde zou zijn en je hebt je eigen verzekering.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 25 aug 2009 19:42

ah, overheen gelezen in de topic-start.
Zie nu pas dat er 2 topic lopen over verzekeren, heb per ongeluk in de verkeerde gereageerd :(

ik rijd zelf geen wedstrijden namelijk, puur recreatief en dus absoluut wel verzekerd voor kleding EN fiets.

mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 25 aug 2009 20:00

mag ik vragen als echte nederlander wat dat per jaar kost? en als je keer een kleine val hebt gemaakt alleen beschadiging ga/kan je dat ook claimen? oog wil ook wat:P
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Plaats reactie