Wat voor oordopjes tijdens het fietsen?
Ik heb een Sony-Ericsson telefoon met mp3 speler met redelijk goede Sony oordopjes. Normaal gesproken voldoen deze prima, behalve als ik op de racefiets zit. Dan vangen die dingen zoveel wind dat ik meer gegier van de wind hoor dan muziek.
Heeft iemand tips voor oordopjes die daar geen of minder last van hebben?
Heeft iemand tips voor oordopjes die daar geen of minder last van hebben?
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar ik gebruik mijn oren om op te letten in het verkeer. Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar ik heb wel zo m'n bedenkingen bij de groeiende groep fietsers die zo nodig muziek wil horen tijdens het trainen. Mijn vraag aan hen, en dus ook aan jou, is dan: Is fietsen alleen te vervelend voor jullie?
Ik ben het enigzins met Robbebopper eens.
Verkeer staat voor een lekker deuntje bij mij.
Als ik met muziek rij, dan gewoon de meest standaard oordopjes met van die schuimpies.
Daarmee heb ik nagenoeg geen last van de wind.
Ik let er altijd wel op dat het echt een "achtergrond muziekje" blijft en dus het verkeer goed kan volgen.
groet.nl/danny
Verkeer staat voor een lekker deuntje bij mij.
Als ik met muziek rij, dan gewoon de meest standaard oordopjes met van die schuimpies.
Daarmee heb ik nagenoeg geen last van de wind.
Ik let er altijd wel op dat het echt een "achtergrond muziekje" blijft en dus het verkeer goed kan volgen.
groet.nl/danny
Ik ben het volledig met Robbebopper eens. Bij de snelheden waarmee je traint is luisteren naar muziek gewoon levensgevaarlijk. De enige oplossing om dan nog wat te horen is namelijk het gebruik van dopjes die alle geluid buitensluiten, dus ook het verkeer...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Wat het beste geluid geeft en het meest onveilig is zijn de in-ear dopjes van o.a. Sony. Die heb ik altijd gehad bij mij SE W800i. Fantastisch geluid maar je hoort ook echt niet meer wat er om je heen gebeurt als je ze allebei in hebt.
[img=http://www.gsminfo.nl/nieuwsmedia/image ... %20800.jpg]
Ik zou er gewoon ééntje indoen en het riempje van je helm strak over de kabel van één oordopje heentrekken. Zo blijft ie ook gegarandeerd goed zitten en het ander oordopje zou ik gewoon onder je shirt doen. Op die manier hoor je de muziek prima en hoor je ook nog een auto van achter passeren.
[img=http://www.gsminfo.nl/nieuwsmedia/image ... %20800.jpg]
Ik zou er gewoon ééntje indoen en het riempje van je helm strak over de kabel van één oordopje heentrekken. Zo blijft ie ook gegarandeerd goed zitten en het ander oordopje zou ik gewoon onder je shirt doen. Op die manier hoor je de muziek prima en hoor je ook nog een auto van achter passeren.
Canyon Ultimate CF SL 2016
Creative EP630 voldoet voor mij al jaren uitstekend, vrijwel geen windgeruis (lijkt zelfs minder dan zonder oordopjes). Sennheiser CX300/CX400 zijn ongeveer dezelfde.
ik had vroeger een buurjongen, ca 20 jaar geleden.
Henk Boorsma 19 jaar, een zeer getalenteerde wielrenner. trainde veel solo met oordopjes met muziek toen uit een draagbare casettespeler.
knalde plankgas bij een brommer op die hij niet gehoord of gezien had, de brommerberijder lette ook onvoldoende op.
Henk was dood, de brommerberijder zwaar gewond.
sinds die dag rij ik nooit met oordopjes met muziek
Henk Boorsma 19 jaar, een zeer getalenteerde wielrenner. trainde veel solo met oordopjes met muziek toen uit een draagbare casettespeler.
knalde plankgas bij een brommer op die hij niet gehoord of gezien had, de brommerberijder lette ook onvoldoende op.
Henk was dood, de brommerberijder zwaar gewond.
sinds die dag rij ik nooit met oordopjes met muziek
Funny the way it is
Tsja, ik train soms met muziek met de oordopjes die bij m'n mp3 speler kwamen. Maar ik zet het geluid altijd vrij zacht, deels omdat je dan gewoon alles om je heen ook nog hoort, deels omdat die harde muziek gewoon slecht is voor je oren.