super stijve wielen
SpEric schreef:Als je 1 ding over die wielen ( met name de oudere types) hoort zijn ze bombproof.
Alleen vraag ik me af of het gewicht wel klopt.
deze gewichten worden opgegeven voor de SL
787 gram (voor), 987 gram (achter, met Campa body)
De SLR is er 1 met carbon spaken zoals de techniek van de Ultimate, maar dan met de velg van de cosmic.
Ik denk niet dat die al voordelig te vinden is.
Prijzen liggen rond de 1250 euro, maar zal wel goedkoper te vinden zijn. Ik overweeg ze om icm een nieuwe red bull pro sl te kopen; dan moet je opleggen en 'lijken' ze zo duur niet.
Het gewicht zal dan misschien een beetje meer zijn dan 1600 gr, maar het blijft aanvaardbaar. Mijn bontragers rxl wegen ongeveer hetzelfde.
Nog een voordeel : de carbonnen spaken kunnen vervangen worden, dus herstellen is mogelijk.
Je ziet, ik probeer mezelf te overtuigen om deze dingen te kopen...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Ja wielen. Je zal van elk wiel wel een slechte resentie ergens lezen. Vorig jaar een nieuwe SLR velg, na 80km bij het ventiel geschuurd, is het dan een slechte velg?? gezien de klap die ik maakte niet. Ik was blij dat het wiel niet geheel uit elkaar knalde.
1 slecht resentie zou ik zeker niet naar kijk.
1 slecht resentie zou ik zeker niet naar kijk.
-
- Forum-lid
Doe gewoon mavic cosmics.
Ik heb ze ook en ben 100 kg.
Nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik heb ze ook en ben 100 kg.
Nog geen enkel probleem mee gehad.
-
- Forum-lid
ik heb zelf al mavic op de cube en die zijn al top den hoor veel easton dus zal wel zoiets worden elk geval bedankt voor jullie enthousiaste reacties.
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3
Mavic Cosmic Ultimates worden als beste (en zeker als stijfste) getest in de laatste editie van Tour Magazin. De Cosmic SLR's zijn idd behoorlijk vergelijkbaar (ik vind het super mooie en erg fijne wielen, gek genoeg comfortabeler dan mijn Ksyrium Sl Premiums (2e hands gekocht voor 825 euro). Ze zijn nieuw overigens al verkrijgbaar voor rond de 1080 euro.....o.a. bij Mantel & Huizer Bike Parts (ff doorvragen of het goed koper kan....).
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
Ik rijd met Cosmic's Slr en met Eurusse rond,
de Slr's zijn vrij stijf maar de eurussen zijn toch nog een pak stijver als je het mij vraagt ik heb er een jaar elke week mee gekoerst en ook mee gevallen maar heb nog niet de minste slag of iets anders gevonden echte superwielen voor een vrij lichte prijs.
de Slr's zijn vrij stijf maar de eurussen zijn toch nog een pak stijver als je het mij vraagt ik heb er een jaar elke week mee gekoerst en ook mee gevallen maar heb nog niet de minste slag of iets anders gevonden echte superwielen voor een vrij lichte prijs.
Die scandium (=sterke alu-legering) wielen van Shimano (WH7850-SL). Rij ik (80 kg) al 1.5 jaar met veel plezier op en ze hebben nog geen krimp gegeven ondanks vele ardennen en alpen kilometers waar je altijd wel op afdalingen met hoge snelheid een randje, richel of put meepakt. Iets van 1500 g en iets van EU550.
Hoi,
Je kan mooi het stijfste wiel ter wereld hebben, als je snelspanners niet deugen of je hebt ze niet genoeg aangeschroefd dan geeft dat al gauw de verkeerde indruk over het wiel.
Het mag gek klinken maar stijve wielen zijn echt niet zo zaligmakend als ze op papier wel lijken.
Denk maar even na waar je die stijfheid liefst hebben wil.....
Ciao,
Je kan mooi het stijfste wiel ter wereld hebben, als je snelspanners niet deugen of je hebt ze niet genoeg aangeschroefd dan geeft dat al gauw de verkeerde indruk over het wiel.
Het mag gek klinken maar stijve wielen zijn echt niet zo zaligmakend als ze op papier wel lijken.
Denk maar even na waar je die stijfheid liefst hebben wil.....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Hoe bepaal je nu of een wiel echt stijf is?
Ik liep gister eens langs de mooiste fietsen in de showroom, zeg maar vanaf 3000 euro, maar kon vrij makkelijk de velgen tegen de remblokken duwen. Dit waren dan mavic of shimano wielen, weet zo ff het type niet meer (maar lijkt mij geen budgetwieltje in een dergelijke prijsklasse). Het enige wiel wat ik direct kon merken dat het blijkbaar stijf is was een campagnolo.
Is dit dus wel de manier om stijfheid van een wiel te testen?
Ik rij zelf op shimano rs-20 en zodra ik wat harder door bochten ga hoor ik regelmatig het wiel even aanlopen, dus dit zal wel een niet al te stijf wiel zijn.
Ik liep gister eens langs de mooiste fietsen in de showroom, zeg maar vanaf 3000 euro, maar kon vrij makkelijk de velgen tegen de remblokken duwen. Dit waren dan mavic of shimano wielen, weet zo ff het type niet meer (maar lijkt mij geen budgetwieltje in een dergelijke prijsklasse). Het enige wiel wat ik direct kon merken dat het blijkbaar stijf is was een campagnolo.
Is dit dus wel de manier om stijfheid van een wiel te testen?
Ik rij zelf op shimano rs-20 en zodra ik wat harder door bochten ga hoor ik regelmatig het wiel even aanlopen, dus dit zal wel een niet al te stijf wiel zijn.
Of een wiel stijf is kun je zelf nauwelijks (objectief) bepalen (ook al beweren heel wat mensen van wel ); lees dus de testen! Daar meet men gewoon objectief de stijfheid op verschillende manieren en doet men daar dus een (objectieve) uitspraak over.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Is vast niet je bedoeling, maar je spreekt jezelf nu tegen.tomtom schreef:Of een wiel stijf is kun je nauwelijks (objectief) bepalen; lees dus de testen! Daar meten gewoon objectief de stijfheid op verschillende manieren en dan kun je daar dus een objectieve uitspraak over doen.
You should see me go downhill...