Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Restauratieproject-1976 Diamant Nuovo Record (Klaar!!!)

red_vfr
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 16 feb 2008 20:47

red_vfr 16 nov 2009 09:21

Ziet er goed uit hoor. Misschien nog witte covers voor de remmen?

wat is er singlespeed aan je fiets?

frankj
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 aug 2009 14:31

frankj 16 nov 2009 13:26

Alvast dank voor de reacties!

@ Frigo
1) zal ik misschien nog aanpassen, maar ik wist niet dat de voorkeur genoot. IS hier een reden voor, of eerder louter esthetisch?

2) is wrsl omdat dit de 1ste keer was dat ik zelf een stuurlint aanlegde. Ik durfde hem niet losmaken omdat ik niet weet of de lijm nu nog wel zou plakken. Volgens jou kan ik hem gewoon losmaken en herleggen zonder te beschadigen?
Normaliter loopt het lint wel aan beide zijden mooi gelijk (recht = kloksgewijs aangelegd en links andersom)

3) komen er misschien nog bij, de originelen waren kompleet rot. Aangezien ik de fiets enkel gebruik om rustig te cruisen is dat ook niet echt nodig

Niet om te zeiken maar toch even een paar kleine suggesties, the Devil is in the

4). Is misschien optisch bedrog? Alleszins nog niets gevoeld maar ik zal het nakijken

Frank

frankj
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 aug 2009 14:31

frankj 16 nov 2009 13:28

@red_fr

Oorspronkelijk wist ik niet of ik er een singlespeed van wou maken, dan wel alles mooi zou restaureren. Daarom heb ik hier destijds hier om raad gevraagd. Aangezien het antwoord redelijk eensgezind "restaureren!" was, heb ik dit gedaan (maar heb geen nieuwe thread aangemaakt)

Frank

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 16 nov 2009 13:34

[quote="frankJ"]Alvast dank voor de reacties!

@ Frigo
1) zal ik misschien nog aanpassen, maar ik wist niet dat de voorkeur genoot. IS hier een reden voor, of eerder louter esthetisch?

2) is wrsl omdat dit de 1ste keer was dat ik zelf een stuurlint aanlegde. Ik durfde hem niet losmaken omdat ik niet weet of de lijm nu nog wel zou plakken. Volgens jou kan ik hem gewoon losmaken en herleggen zonder te beschadigen?
Normaliter loopt het lint wel aan beide zijden mooi gelijk (recht = kloksgewijs aangelegd en links andersom)

3) komen er misschien nog bij, de originelen waren kompleet rot. Aangezien ik de fiets enkel gebruik om rustig te cruisen is dat ook niet echt nodig

Niet om te zeiken maar toch even een paar kleine suggesties, the Devil is in the

4). Is misschien optisch bedrog? Alleszins nog niets gevoeld maar ik zal het nakijken

Frank
[/quote]

1). voorremkabel rust dan mooi tegen stuur/stuurpen, achterremkabel loopt dan achter de voorremkabel langs. Gewoon een kwestie van de binnenkabel even los halen op de remhoef, achter je stuur om leiden en weer vast zetten (2 minuten werk).

2). Alle begin is moeilijk:) Je kunt het gewoon los halen en opnieuw omwikkelen, bij kunstleer geeft dit geen problemen.

3). Als je er toch geen riempjes in doet, zou ik de touclips er af halen.

4). Het is het beste om je zadel zo horizontaal mogelijk te zetten. Als de punt naar beneden wijst, krijg je veel druk op je polsen. Bij lange ritten krijg je daar last van.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

capodeicapi
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2009 22:49

capodeicapi 22 nov 2009 19:53

De remkabels mogen wel iets korter. Leuk om te zien hoe de staande buis zo ver achter de bracket komt... Verder eem mooi Diamantje
http://www.wielerplaza.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; in de ban van? GF Fausto Coppi 2010!

Plaats reactie