Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

columbus, thompson of trek? Wie deelt ervaringen?

stefvantverzetje
Forum-lid

stefvantverzetje 19 aug 2009 01:01

k ben op zoek naar een degelijke, carbon fiets waarmee ik ook vlot kan klimmen. Rijcomfort is voor mij belangrijker dan pure prestatie. Ik ben een regelmatig rijder, maar geen veelrijder. Op mijn 50e moet ik mij niet al te veel illusies meer maken... Omdat ook rekening houd met het assortiment van de fietsenmakers in de buurt, is mijn keuzevrijheid in zekere mate beperkt
Ik twijfel tussen een Columbus Grinta (mijn huidige fiets is ook een Columbus: een Stelvio, alu instapfietsje met Tiagra tripeltje), een Thompson Maestro en een Trek 4.7 . Alle drie in dezelfde prijsklasse te koop.
- Is de Columbus kwalitatief zijn geld waard? Want erg bekend is dit merk nu ook weer niet. Maar 't is wel een mooi fietsje en ik was wel best tevreden van mijn huidige fiets
- De Thompson heeft vrij zwakke garantievoorwaarden en oogt niet zo denderend, maar hier en daar hoor ik lovende dingen.
- De Trek is een mooie fiets met levenslange garantie op het kader, maar wat met de Bontrager toestanden?
Of is een alu-kader met carbon voor- en achtervork een evenwaardig alternatief? Kost een pak minder, zodat het prijsverschil in betere onderdelen kan worden geïnvesteerd.

Wie deelt zijn ervaringen en helpt met kiezen?

compdiver
Forum-lid

compdiver 19 aug 2009 01:25

Het columbus frame is gelijk aan het Pedal Force ZX3 frame. Je vind die frames ook nog onder verschillende andere namen.
Op de olympische spelen in peking waren er ook vrouwelijke profrenners die op zo een frame rondreden. En als je op het internet eens zoekt naar "Pedal Force ZX3" dan kan je heel veel reviews terug vinden...

Ik heb ook eerst zitten twijfelen tussen een columbus grinta frame of een canyon ultimate cf frame. Maar uiteindelijk is het de Canyon geworden...
Mijn Canyon Ultimate CF

Plaats reactie