Vork(buis) onbruikbaar?
Excuses, was slecht uitgedrukt. Ik bedoelde dus de lengte van de hefboom van de sleutel. Je kan gemakkelijk meer kracht uitoefenen als je een imbus met zeer lange arm/hefboom hebt dan met dit sleuteltje:
http://www.ritcheylogic.com/dyn_prod.php?p=05-252-100
En als het goed werkt zou ik ook nooit meer dan 5nm kracht kunnen uitgeoefend hebben...
http://www.ritcheylogic.com/dyn_prod.php?p=05-252-100
En als het goed werkt zou ik ook nooit meer dan 5nm kracht kunnen uitgeoefend hebben...
weske86 schreef:Excuses, was slecht uitgedrukt. Ik bedoelde dus de lengte van de hefboom van de sleutel. Je kan gemakkelijk meer kracht uitoefenen als je een imbus met zeer lange arm/hefboom hebt dan met dit sleuteltje:
http://www.ritcheylogic.com/dyn_prod.php?p=05-252-100
En als het goed werkt zou ik ook nooit meer dan 5nm kracht kunnen uitgeoefend hebben...
Wellicht zat de buis iets te diep in de stuurpen. In combinatie met bepaalde stuurpennen (met name degenen die helemaal opengewerkt zijn in het klemdeel) kan de vorkbuis hierdoor afgekneld worden. Voor meer zekerheid bij een full carbon vork het beste een klein spacertjes erbovenop monteren. Onder de topcap.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Nica schreef:Hier een heel stuk over chinees carbon,
2de hands worden ze op mp voor ongeveer 100 euro aangeboden.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=47628
Er gaat in je vork een ster of een plug, deze klemt zich vast in je vork, en dan kun je daar vervolgens de bout in draaien.
Voorbeeldje van de ster
http://www.rose.nl/artikel/stalen-sterv ... /aid:32315
Voorbeeldje van de plug
http://www.rose.nl/artikel/fsa-compress ... /aid:32171
De plug is juist bedoeld om de klemming in de buis beter te verdelen en dan minder kans op beschadigen kan geveb.
Een ster NOOIT gebruiken in een carbon vorkbuis.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nica schreef:Hier een heel stuk over chinees carbon,
2de hands worden ze op mp voor ongeveer 100 euro aangeboden.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=47628
Er gaat in je vork een ster of een plug, deze klemt zich vast in je vork, en dan kun je daar vervolgens de bout in draaien.
Voorbeeldje van de ster
http://www.rose.nl/artikel/stalen-sterv ... /aid:32315
Voorbeeldje van de plug
http://www.rose.nl/artikel/fsa-compress ... /aid:32171
De plug is juist bedoeld om de klemming in de buis beter te verdelen en dan minder kans op beschadigen kan geveb.
Lekker advies ben je weer aan 't geven. Een ster mag alleen gebruikt worden in een metale vorkpijp, in een carbon pijp moet je altijd een expander gebruiken.
En in China ga je neit zo maar een passende voorvork vinden. Het onderste lager van een Damocles is namelijk niet 1 1/8 inch...
Amclassic-fan schreef:Nica schreef:Hier een heel stuk over chinees carbon,
2de hands worden ze op mp voor ongeveer 100 euro aangeboden.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=47628
Er gaat in je vork een ster of een plug, deze klemt zich vast in je vork, en dan kun je daar vervolgens de bout in draaien.
Voorbeeldje van de ster
http://www.rose.nl/artikel/stalen-sterv ... /aid:32315
Voorbeeldje van de plug
http://www.rose.nl/artikel/fsa-compress ... /aid:32171
De plug is juist bedoeld om de klemming in de buis beter te verdelen en dan minder kans op beschadigen kan geveb.
Lekker advies ben je weer aan 't geven. Een ster mag alleen gebruikt worden in een metale vorkpijp, in een carbon pijp moet je altijd een expander gebruiken.
En in China ga je neit zo maar een passende voorvork vinden. Het onderste lager van een Damocles is namelijk niet 1 1/8 inch...
Welke vorken zijn wel mogelijk op mijn fiets?
Nieuwprijzen van 4za(merk dat ori op ridley zit) kan ik nergens vinden?
jsparie schreef: In combinatie met bepaalde stuurpennen (met name degenen die helemaal opengewerkt zijn in het klemdeel) kan de vorkbuis hierdoor afgekneld worden. Voor meer zekerheid bij een full carbon vork het beste een klein spacertjes erbovenop monteren. Onder de topcap.
En nooit volledig op de max torque aandraaien -zoals ook in gebruiksaanw. vaak staat.(vast is vast)
Toevallig een FSA pen?
Kwam met pennetjes van 3 jaar terug wel eens voor..
http://www.bikeforums.net/showthread.ph ... 8RD-120%29
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Krokie schreef:jsparie schreef: In combinatie met bepaalde stuurpennen (met name degenen die helemaal opengewerkt zijn in het klemdeel) kan de vorkbuis hierdoor afgekneld worden. Voor meer zekerheid bij een full carbon vork het beste een klein spacertjes erbovenop monteren. Onder de topcap.
En nooit volledig op de max torque aandraaien -zoals ook in gebruiksaanw. vaak staat.(vast is vast)
Toevallig een FSA pen?
Kwam met pennetjes van 3 jaar terug wel eens voor..
http://www.bikeforums.net/showthread.ph ... 8RD-120%29
Nee het is een 4za pen.
http://www.rijwielen-vandenplas.be/imag ... G_0673.jpg
Het komt misschien eerder door de pen dan door het 5nm sleuteltje? Alhoewel 4za op 4za...
Ik baal hier toch erg van. Scheurt dit in 1 keer helemaal door naar beneden wanneer ik fel in de remmen ga of geleidelijk?
weske86 schreef: Scheurt dit in 1 keer helemaal door naar beneden wanneer ik fel in de remmen ga of geleidelijk?
Geen idee. Nooit geprobeerd en ik hoop dat je zo verstandig bent om het zelf ook niet te prberen hoe zuur het ook is en hoe het dan ook is gebeurt.
Bijzonder trouwens dat het topic al twee pagina's lang is terwijl de vraag al in de eerste reactie word beantwoord.