Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Valpartijen

markos
Forum-lid

markos 27 mar 2011 15:12

[quote="wielrenner89"]Afgelopen zaterdag met 50 per uur de stoeprand geraakt over de kop gevlogen met mijn knie de grond geraakt daar zit nu een gat in ter groote van een biljart bal in ongveer 2 cm diep je kan zo mijn spier en pezen zien.
Toen door geslingerd en met mijn hoofd van voor frontaal tegen een lantaarnpaal geklapt en mijn arm vloog door tegen het ijzeren hek dat erachter stond. Heb nu dus een scheur in mijn ellepijp een scheur in mijn onderste kootje van mijn ringvinger en ik misschien nog een scheur in mijn duim maar dat was nog niet duidelijk moet ik nog voor terug. Voor de rest ben ik nog helemaal stijf en stram en bont en blauw en ook nog een hoop schaafwonden. Maar heb enkel een kapot stuurlint en een geschaafde shifter gelukkig.
Vind ik wel weer genoeg voor dit jaar mijn seizoen is nu naar de klote helaas[/quote]
Sterkte man, dit is niet niks!

[quote="Stefan"][..]

Zelf ben ik 3 weken geleden gevallen in de eerste 'echte' wedstrijd die ik reed dit jaar. Behoorlijk wat schaafwonden op mijn heup en dijbeen maar het is weer helemaal dicht. Gemiddeld één per jaar val ik. En vrijwel allemaal in een wedstrijd. Op training kan ik op één hand tellen. Wedstrijden heb ik toch twee handen nodig. Dit is wel over 10 jaar genomen. [/quote]
Wordt dan wel een dure sport zo, niet? Heb je na veel sparen een mooi fietsje en dan val je regelmatig...

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 27 mar 2011 15:35

Nou ik ben in 7 dagen tijd 3 keer in een wedstrijd gevallen, 1 keer dat ik er zelf iets aan kon doen en 2 keer door anderen :s, vorige week zondag was het raak door een stuurfout van mezelf en gisteren 2 keer ( 1 in de neutrallisatie :$) en nog een keer, beide keren door iemand die ineens opzij stuurde. Was ook geen wonder was zo'n nerveuze irritante ( om mijn taal gebruikt netjes te houden) koers, was ook de eerste nieuwelingen klassieker van het seizoen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

markos
Forum-lid

markos 27 mar 2011 15:46

Pff... fiets wel nog een beetje heel?

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 27 mar 2011 15:51

jah dat wel, alleen shifters geschaafd, wat krasjes op onder andere mijn stuurpen en topcap en voorderailleur kabel stuk ( gedeelte onder het stuurlint) kwam doordat mijn shifters helemaal verbogen waren

joppnl
Forum-lid

joppnl 27 mar 2011 21:34

na dit alles gelezen te hebben: ik adviseer TACX!! :-)

en veel sterkte een ieder, indrukwekkend...
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!

edwardisaac
Forum-lid

edwardisaac 27 mar 2011 22:17

Wielren nog niet zo lang, gelukkig ook nog niet vaak gevallen en zonder veel lichamelijke schade.Vorig jaar in de ronde van luxemburg wel hard onderuit wat de schade op 900 euro bracht, gelukkig verzekert haha ;)!

tati
Forum-lid

tati 27 mar 2011 23:30

Keertje geschept door een auto die de binnenbocht nam. En dat 2 bochten van huis af.
Resultaat 6 gebroken ribben en een diepe snee in mijn zij, dienstdoende arts kon er zo'n 10cm met zijn hand in om het glas eruit te pulken. (is ondertussen een flink litteken)
Bijna in de trauma helicopter gelegen, maar die was al naar een ander ongeval.

Verder wat kleine schuivertjes met de mountainbike
A bad day on the bike is better than a good day at work.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 31 mar 2011 16:19

Clubgenoot afgelopen zondag bij SIJC Doetinchem onderuit. Gast voor hem viel, hij werd gelanceerd over achterwiel en vloog over de kop. Had echt pech. Met kin/gezicht op stoeprand: gebroken kaak, paar tanden los, zooi schaafwonden en gebroken middenhandsbeentje. Gelijk dezelfde dag geopereerd en kaak voorzien van plaatje. 'Sprak' hem gister maar komt vooralsnog nog even gemurmel uit zn mond ;-)

markos
Forum-lid

markos 02 apr 2011 21:41

[quote="Alp d'Huez53:15"]Clubgenoot afgelopen zondag bij SIJC Doetinchem onderuit. Gast voor hem viel, hij werd gelanceerd over achterwiel en vloog over de kop. Had echt pech. Met kin/gezicht op stoeprand: gebroken kaak, paar tanden los, zooi schaafwonden en gebroken middenhandsbeentje. Gelijk dezelfde dag geopereerd en kaak voorzien van plaatje. 'Sprak' hem gister maar komt vooralsnog nog even gemurmel uit zn mond ;-)[/quote]
Shit man, dan is je wielerseizoen 2011 wel goed naar de klote. Vervelende is dat ie er helemaal niets aan kan doen, je bent vaak afhankelijk van het gedrag van anderen. Zal ook wel flinke schade zijn aan de fiets denk ik.
Vraag me echt af of er tegenwoordig nog wel wedstrijden worden gereden zonder valpartijen. Heb al te veel verhalen gehoord dit jaar en dat terwijl het seizoen pas net is begonnen.

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 02 apr 2011 21:44

juist doordat het nog zo vroeg in het seizoen is moet iedereen weer wennen om in het peloton te rijden, zeker in de grotere pelotons.

levensgenieter
Forum-lid

levensgenieter 02 apr 2011 21:53

Tellen bijna valpartijen ook mee?

Vanmiddag na ongeveer 45 km fietsen brak de bout door die het zadel op de zadelpen klemt ............................ met enig kunst- en vliegwerk stil gekomen en zo een val kunnen voorkomen ........................!!! Was behoorlijk schrikken..!!
Twitter: http://www.twitter.com/jp_houben" onclick="window.open(this.href);return false;

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 02 apr 2011 22:25

Hoi Levensgenieter, lees net in het forum "vandaag gefietst" het verslag van mede- forumgenoot Farelli.

Daarin beschrijft hij dat hij vandaag iemand zag die zijn zadel verloor maar toch goed wegkwam.
Dat moet jij geweest zijn!

Gelukkig maar dat het geen ernstige gevolgen heeft gehad.

Plaats reactie