Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Valpartijen

levensgenieter
Forum-lid

levensgenieter 02 apr 2011 22:57

Hi Stephan,

In Neerkant was ik niet. Bij mij gebeurde het in Geulle aan de Maas. Zo zie je maar tis gebeurd voor je het weet ...............
Twitter: http://www.twitter.com/jp_houben" onclick="window.open(this.href);return false;

wielrenner89
Forum-lid

wielrenner89 12 apr 2011 00:21

@ arepol en stefan.

Was inderdaad in de ronde van oud-vossemeer mijn opneningskoers. Had er zin in maar helaas het mocht niet zo zijn.
Mijn knie is nu al bijna dicht gelukkig en mijn arm zit nog in het gips dat mag er 28 april af en dan maar weer beginnen met trainen. Want kan tot op heden nog niet veel kracht zetten met mijn knie.
De koers win je in bed heb ik wel eens gehoord

vacaro
Forum-lid

vacaro 12 apr 2011 10:33

Drie weken geleden bij oversteken van een straat en dan terug op fietspad komen, de bocht te ruim genomen en voorwiel in zand blijven steken, ik over de fiets mt de handen vooruit op de grond. Vel van de duim af en polsen paar dagen licht gekneusd.

Vorige week tijdens mountainbiken in een afdaling (+/-30km/u) over een bladerdek, lag er een dikke rots tussen, niet gezien met voorwiel vol erop. resultaat: voorwiel kaduuk en ik gekneusde borstkas door koprol, arm tussen borst en grond, zo neergekomen.

Sporten is gezond! :-)
MTB on my Scott, road on my Thompson! Scott replaced by a Koga Miyata!
Vanaf het moment dat ik kon praten, moest ik luisteren!

bianchi_ber
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 12 apr 2011 10:47

Ik hoop niet dat ik het onheil over mezelf afroep, maar ik heb eigenlijk pas 1 klappertje gemaakt.. Paar jaar geleden toerde ik lekker met een gangetje of 30 km p/u over de boulevard van Katwijk toen een nogal gezette dame op een Tomos-brommer (je kent ze wel) besloot om zonder te kijken het fietspad op de draaien! Lichamelijk gelukkig weinig schade (thank god 4 helmets), maar wel de resterende 20 km met 2 kromme velgen naar huis gefietst... :-))
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 12 apr 2011 10:59

In 30 jaar fietsplezier heb ik toch regelmatig op de grond gelegen.

Bij knwu wedstrijden 1 keer door eigen doen (natte kasseien en bocht) en 'n keer of 4 meegegaan in de val van een groep voor je. Een vriend verloor al z'n voortanden en voor mij hoefde het wedstrijdrijden niet meer.

Afdaling Semnoz, miste ik finaal een bocht. Ging rechtdoor met 70kmh. Er was williswaar geen afgrnd maar wel zo'n alpenwei met rotsblokken. Dus velgen doormidden, tandwielen onder het frame gebogen, scheurtje in zo'n botje bij de rugwervel, heeft lang geduurd.

Stuur dat uit je handen slaat bij een gat dat je niet zag (belgie), automobilist die opeens vindt dat ie vol op de rem moet omdat ie een mooi plekje voor een kiekje zag (hoofd op stoeprand, helm doormidden). Auto die me niet zag en me finaal van het fietspad rijdt (auto had een flinke afdruk van de helm en ik wat schaafwonden en kneuzingen). Kiezels in bochten, hoe voorzichtig ook, het blijft link, dat was 2 keer vorig jaar einde winter. Vorige week aan 35kmh opeens een hond voor de wielen, en daar lig je dan weer..

En toch is fietsen leuk.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

markos
Forum-lid

markos 15 apr 2011 23:06

[quote="HenkV"]In 30 jaar fietsplezier heb ik toch regelmatig op de grond gelegen.

Bij knwu wedstrijden 1 keer door eigen doen (natte kasseien en bocht) en 'n keer of 4 meegegaan in de val van een groep voor je. Een vriend verloor al z'n voortanden en voor mij hoefde het wedstrijdrijden niet meer.

Afdaling Semnoz, miste ik finaal een bocht. Ging rechtdoor met 70kmh. Er was williswaar geen afgrnd maar wel zo'n alpenwei met rotsblokken. Dus velgen doormidden, tandwielen onder het frame gebogen, scheurtje in zo'n botje bij de rugwervel, heeft lang geduurd.

Stuur dat uit je handen slaat bij een gat dat je niet zag (belgie), automobilist die opeens vindt dat ie vol op de rem moet omdat ie een mooi plekje voor een kiekje zag (hoofd op stoeprand, helm doormidden). Auto die me niet zag en me finaal van het fietspad rijdt (auto had een flinke afdruk van de helm en ik wat schaafwonden en kneuzingen). Kiezels in bochten, hoe voorzichtig ook, het blijft link, dat was 2 keer vorig jaar einde winter. Vorige week aan 35kmh opeens een hond voor de wielen, en daar lig je dan weer..

En toch is fietsen leuk.[/quote]

Ai, dat is ook niet mis zeg. Merk je dat je wat voorzichtiger bent geworden, of hebben die valpartijen geen invloed gehad op je fietsgedrag?
En die vriend van je met z'n tanden, hoe is dat gekomen?

joppnl
Forum-lid

joppnl 16 apr 2011 00:38

en ik vraag me af: naast alle persoonlijke ellende, hoe is dat financieel daarna geregeld indien er een andere partij bij betrokken is die fout zat?

Schade aan fiets, kleding en wellicht ook de ziektekosten etc.

Je zult wel geen internationaal schade-formulier in 3-voud op je fiets meenemen......

Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!

zeeuwsetrots
Forum-lid

zeeuwsetrots 24 apr 2011 00:24

Ben afgelopen maandag voor het eerst onderuit gegaan op de fiets was even de concentratie kwijt in een bocht helm en kleren hadden geen beschadiging alleen een nekspier zat wat stijf rug en schouderpijn.
m'n hoofd staat nu misschien wat scheef en na een week wat hoofdpijn maar kan ook aan de warmte liggen.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 apr 2011 00:52

[quote="HenkV"]En toch is fietsen leuk.[/quote]

Nou, ik vind het dus NIET leuk meer vanwege automobilisten, voetgangers, fietsers. loslopende honden etc.

Ik kijk echt wel uit maar word doodmoe van mede weggebruikers die niet uitkijken. Dat is echt de laatste jaren veel erger geworden in Nederland.
Ik houd altijd in voor een kruising met een weg (of ik nu voorrang heb of niet) of als ik mensen zie lopen lopen/fietsen.

Je hebt gewoonweg geen controle meer over je eigen veiligheid. Dan kunnen ze alles zeggen over het a-sociale gedrag van wielrenners.....pfffff......zelfs als ik gewoon loop dan zie ik, en word geconconfronteerd met, mensen die gewoon niet kijken. Als ik het ook niet zou doen dan is een 'crash' onoverkomelijk terwijl het niet eens mijn schuld zou zijn.

Ik heb het gehad.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

zeeuwsetrots
Forum-lid

zeeuwsetrots 24 apr 2011 01:03

Ik fiets daarom alleen in het voorjaar en najaar rond het eiland want het stikt hier op het eiland van de mensen die normaal nooit op een fiets zitten en dan kun je bellen wat je wil het werkt. niet.
Daarom fiets ik vaker in en na deze periode vaker op de bevelanden of rondje midden zeeland stormvloedkering over en via de zeelandbrug terug.

En met het fietsen zal ik het denk ik nooit gehad hebben zelfs als ik op vakantie ben nijg ik naar de fiets was zo'n 6 weken terug op Bermuda en zelfs daar vond ik een tweewieler had ook heerlijk op strand kunnen gaan liggen.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 apr 2011 19:22

Ja, ik weet......Telegraaf :D

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9618 ... tml?p=18,1

Fietsster zwaargewond KROMMENIE - Een fietsster is zondagmiddag zwaargewond geraakt door een ongeval op de Komarowlaan in Krommenie. Ze reed samen met haar man op het fietspad toen twee mannen met honden het stel naderden. Een van de mannen had zijn hond niet aan de lijn. De loslopende hond kwam voor de wielen van de vrouw, zij kwam hierdoor zeer ongelukkig ten val kwam.

De man met de loslopende hond ging er na het ongeval vandoor met de woorden dat hij haast had. De andere man bond zijn hond aan een paal en schoot het echtpaar te hulp. De hondenbezitters zijn geen bekenden van elkaar.

De vrouw was slecht aanspreekbaar en heeft mogelijk hersenletsel opgelopen bij de val. De arts van het traumateam is met de patiënt mee gegaan richting het VU in Amsterdam Met meerdere auto'ss en motoren is de politie een zoekactie naar de man gestart.

Signalement

De politie is dringend op zoek naar getuigen of mensen wie weten wie de man met de loslopende hond is. Zijn signalement luidt; een man van rond de veertig met een lang slank postuur, bruin haar in een paardenstaart.

De hond zou een kruising tussen een Rottweiler en een Duitse Herder zijn. Man en hond zijn via de Westdijk in de richting van de Busch vertrokken. Getuigen wordt verzocht de politie te bellen op 0900-8844.

Bron: Webregio.nl

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 24 apr 2011 23:35

Ik ben vorig jaar op een dubbelrichtingsfietspad frontaal op een brommer gereden die aan de foute kant van het fietspad reed. Fiets en helm naar de kl.. zelf bont en blauw maar goed vanaf gekomen.

Gisteren een lange tocht gereden langs de kanalen hier. Van Zomergem naar Damme langs het schipdonkkanaal. Druk met alle soorten fietsers, maar wat een ronduit gevaarlijke toestand. Hoeveel mensen vergeten met het mooie weer dat ze ook aan het verkeer deelnemen. verkeerde kant van het jaagpad, slingeren, telefoneren op de fiets, ... Soms helpt bellen, soms enkel een harde schreeuw. Ik rij nog defensiever sinds mijn ongeval, maar dit was niet normaal meer.

Plaats reactie