Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Batavus 24/7

thomas650
Forum-lid

thomas650 15 aug 2009 00:43

Hallo,

Ben nieuw hier...ik ben namelijk op zoek naar adviezen/gebruikerservaringen vwb de Batavus 24/7, de trendy stadsfiets van Batavus. Op het net is er vrijwel niets over te vinden (het is ook een vrij nieuw model geloof ik). Wellicht zit ik hier helemaal verkeerd, maar proberen kan altijd...

De dealer bij mij op de hoek heeft een zeer aantrekkelijk voorstel gedaan voor een zeer jong gebruikt exemplaar. Het enige waar ik nog over twijfel, maar wat wel zeer essentieel is, zijn de rij-eigenschappen. Ik heb er een kort stukje op gefietst en dat beviel prima: comfortabele, degelijke fiets. Maar, ik ga er behalve in de stad, ook iets langere afstanden (ca. 10km) mee fietsen. De ietwat brede (CST Zep) banden, en het korte ritje, doen mij vermoeden dat deze fiets wel ietwat pittig is om langere stukken mee te fietsen... Ik had een Giant Huron (basismodel Giant uit 2005, gejat), die lekker licht reed en een lekker zware 3e versnelling had om in stevig tempo te fietsen. De Sparta Leopard, hoe gaaf ook, heb ik al afgeschreven omdat de naam al verwijst naar een tank en hij ook zo rijdt.

Wie heeft er reeds langere ervaring met deze fiets, of bv. de Blockbuster, en kan mij er iets over vertellen? Een langere testrit maak ik niet, want dan voel ik me bezwaard (ik ben al 3x in de winkel geweest, ben nogal een twijfelkont).

Alvast bedankt!

Gr. Thomas

-divo-
Forum-lid

-divo- 15 aug 2009 01:01

Kijk eens boven in de kop/banner van de website:

FIETS
De RACE en MTB website

Voor stadsfietsen moet je hier niet zijn. Kijk voor geschikte info eens op >>
Batavus 24/7 Kieskeurig.nl

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 15 aug 2009 01:28

Ik vind het niet zo vreemd; een fiets blijft een fiets,
ik ben trouwens ook opzoek naar een goed stad/tourfiets en zat ook aan de 24/7 te denken; ga denk ik voor de Gazelle Chamonix of College.
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

thomas650
Forum-lid

thomas650 15 aug 2009 01:30

Ja, die Chamonix lijkt op de plaatjes op het web ook wel aardig...maar irl vind ik t nogal een ambtenaren-fiets-van-de-zaak model... Die 24/7 is een stuk hipper! Maar ja, die brede banden he...ben bang dat het toch gaat irriteren...

-divo-
Forum-lid

-divo- 15 aug 2009 12:30

[quote="thunder_road"]
Ik vind het niet zo vreemd; een fiets blijft een fiets,
ik ben trouwens ook opzoek naar een goed stad/tourfiets en zat ook aan de 24/7 te denken; ga denk ik voor de Gazelle Chamonix of College.[/quote]

Nee Dit forum heeft een duidelijke doelgroep. Het is hier een forum wat gaat over uitsluitend race en mtb fietsen . DUS geen stadsfietsen of fietsen met een motortje of kinderfietsen of omafietsen of what ever. Lijkt mij toch niet al te moeilijk te snappen.

De TS is ook niet iemand die hier als fervente deelnemer nu naast zijn race en mtb fiets ook ff advies tussendoor wil hebben over een ander soort fiets. Dan zou het nog een beetje anders zijn. Nee de TS is hier niet al bekend en is hier uitsluitend gekomen voor informatie voor een stadsfiets. En dan zeg ik STOP ho dat hoort hier niet thuis.

Informatie moet je halen daar waar je de doelgroep treft. Je gaat ook niet op een marathon gerelateerde site je vragen stellen over nordic-walking.

Het is niet mijn bedoeling bot over te komen maar de TS zit hier gewoon verkeerd.

Plaats reactie