Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Moozes

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 04 okt 2009 23:08

wat een zwets verhaal is dit zeg. waarom heb je de nanotechnologie nodig om een bepaalde vezel in te zetten? of is de A+ vezel ontwikkeld dmv nanotechnologie.


maar het is wel zo als je nergens vanaf weet en je leest dit allemaal dat je gaat geloven dat je te maken hebt met een van de top frames die er op dit moment te koop is.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 okt 2009 23:27

peter30 schreef:maar het is wel zo als je nergens vanaf weet en je leest dit allemaal dat je gaat geloven dat je te maken hebt met een van de top frames die er op dit moment te koop is.

Ofwel: marketingprietpraat... ;) Ik ben bang dat het opgaat voor het overgrote deel van racefietsend NL. Helaas.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 05 okt 2009 15:29

Jij kan het antwoord toch wel geven voor ons?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 05 okt 2009 16:21

Daar heb ik uiteraard al wel gekeken. En daar komen een paar leuke feitjes uit naar voren.

Als ik de informatie van moozes mag geloven is de goedkopere 3k stijver als de 1k tornado.

Bracketstijfheid van de 3k:

115 Nm/° maar ook: 112 Nm/° (ligt eraan welk deel van de advertentie je leest)

Bracketstijfheid van de 1K:

-107Nm/°

Gewichten van de frames:

3k:
1080gr, een paar regels verder toch weer 1150gr.

1K:900gr, paar regels verder weer: 860gr. En op de mp advertentie met dezelfde foto ineens weer: 1010gr.
Doe mij het tweede frame dan maar;)

*Info van moozes.de/moozes.com en marktplaats advertentie's geschreven door moozes.de:


@peerke: Waar de frames vandaan komen ben ik nog niet helemaal uit:p

yesican
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2009 02:31

yesican 06 okt 2009 01:31

@Peter30. Nanotechnologie is een technologie waar atomen en moleculen gebruikt worden als bouwstenen. Het is een techologie waar dingen mee gedaan kunnen worden waar we 15 jaar geleden nog niet aan durfden te denken. Deze technologie wordt al zeer veel toepast voor allerhande zaken waaronder verbindingen van materialen. dus een zwets verhaal is het zeker niet, het is zelfs vooruitstrevend.
@luster: mooie fiets, veel plezier ermee.
lekker effe fietsen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 okt 2009 01:46

Begin even met het lezen van de betreffende wikipedia pagina's voordat je Moozes gaat verdedigen. Die Moozes frames zijn allemaal met 10-20 jaar oude technologie gemaakt.

Een fietsframe kan je wel beter maken door het gebruik van carbon nanotubes. Een gram nanotubes kost alleen al snel tussen de $50 en $500. Een hightech frame wordt gemaakt van prepreg carbon, dat heeft een epoxy percentage van ong 30%. Een duur frame bestaat dus uit ong 300 gram epoxy. Als je daarvan de eigenschappen significant wilt veranderen loopt de prijs van een frame vrij hard uit de hand. Daar komen de research kosten nog bovenop.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

yesican
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2009 02:31

yesican 06 okt 2009 02:05

@Amclassic-fan:Is allemaal prima, je bevestigd dus dat Moozes gebruik maakt van nanotechnologie, ze zwetsen dus niet. En ik hoef geen Wikepedia te lezen om kennis te vergaren. Je weet hoe het werkt bij die frame bouwers in het verre oosten, als je maar genoeg frames kunt weg zetten (onder welke naam dan ook) kun je ook de laatste technieken,materialen e.d. toepassen omdat dit zich terug verdient. De wet van de grote getallen. Nogmaals ik verdedig Moozes niet, maar opjectief ben jij niet. Ik weet ook niet wat er in het verleden tussen jou en moozes is voorgevallen, maar leuker wordt het er op dit forum niet van.
lekker effe fietsen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 okt 2009 02:14

Nee Moozes gebruikt geen nanotechnologie, het is gewoon gezwets van ze. Moozes verkoopt 12 in een dozijn carbon fietsen, je kan ze elder ook gewoon kopen alleen dan zijn ze anders gespoten. Er is helemaal niets high tech aan. Als je een high-tech frame wilt kopen moet je bijv eens bij Guru in Canada langs gaan. Frames als Scott Addict, Cervelo R3 SL, enz zijn al een stuk meer high tech dan de Moozes frames. Maar ook bij die frames komt geen nanotechnologie aan te pas.
En Moozes mag dromen van grote getallen. De fietsenindustrie stelt niets voor qua formaat en in de fietsenindustrie stelt Moozes niets voor. Dan moet je niet naast je schoenen gaan lopen als bedrijf en allemaal claims maken die je gewoon uit de duim gezogen zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

yesican
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2009 02:31

yesican 06 okt 2009 02:22

Heb geen zin meer in dit verhaal. Je snapt de essentie niet. Ga op bikemotion langs op hun stand en praat het uit! leuker voor iedereen.
lekker effe fietsen

Plaats reactie