[quote="ikweetutnietmeer"]
valt me overigens op en ook tegen dat het juist de forum moderators en/of medewerkers van Fiets zijn die het felst reageren door met termen als 'helmpolitie' te gaan smijten[/quote]
Volgens mij val ik niet onder die groep, want als 't aan mij ligt zet iedereen op een racefiets/mtb/crossfiets gewoon altijd een helm op z'n kop. Bij een aantal mensen zal maar doordrammen geen zin hebben, maar op z'n minst bij een aantal andere valt 't kwartje op een gegeven moment wel.
Het enige wat me tegen staat aan dit soort topics is dat het wel een erg voorspelbare richting altijd op gaat. Er roepen een hoop mensen dat ze 't er mee eens zijn en dan begint er vroeg of laat iemand over betutteling of helmpolitie. Een beetje zoals Campagnolo vs Shimano, na een paar discussies is alles al zoveel keer gezegd.
Voorbeeldfunctie voor fiets.nl?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
hmmmm,,,,,
Hoe gaan we dit topic ombuigen tot een campa-shimano discussie? Want dat lijkt me toch wel een uitdaging.
Ik zou het kunnen proberen door te stellen dat slimme mensen voor campa kiezen en dat deze mensen dus hun hersenen beter moeten beschermen dan de Shimano rijders.
Hoe gaan we dit topic ombuigen tot een campa-shimano discussie? Want dat lijkt me toch wel een uitdaging.
Ik zou het kunnen proberen door te stellen dat slimme mensen voor campa kiezen en dat deze mensen dus hun hersenen beter moeten beschermen dan de Shimano rijders.
Live fast; die young. mijn blog
Volgens de wetten van de Logica:
Slimme wielrenners dragen een helm.
Wielrenners die een helm dragen, rijden Shimano of Campagnolo.
Conclusie:
a) Shimano rijders dragen een helm
b) Campagnolo rijders zijn slim
c) Wielrenners rijden Shimano of Campagnolo
d) Wielrenners zijn dom
e) Forumleden zijn linksdragend
Slimme wielrenners dragen een helm.
Wielrenners die een helm dragen, rijden Shimano of Campagnolo.
Conclusie:
a) Shimano rijders dragen een helm
b) Campagnolo rijders zijn slim
c) Wielrenners rijden Shimano of Campagnolo
d) Wielrenners zijn dom
e) Forumleden zijn linksdragend
... más allá ...
-
- Forum-lid
[quote="Amclassic-fan"][quote="ikweetutnietmeer"]
valt me overigens op en ook tegen dat het juist de forum moderators en/of medewerkers van Fiets zijn die het felst reageren door met termen als 'helmpolitie' te gaan smijten[/quote]
Volgens mij val ik niet onder die groep, want als 't aan mij ligt zet iedereen op een racefiets/mtb/crossfiets gewoon altijd een helm op z'n kop. [/quote]
uitzonderingen bevestigen de regel Amclassic, Chapeau.
en volgens mij behoort JPP tot die groep van meer dan 50% die aan het onderzoek hebben meegedaan die WO heeft gehad
mijn logica : 1 + 1 =3
(uitleg: mannetje + vrouwtje = koter, dat zijn er drie)
Volgens mij val ik niet onder die groep, want als 't aan mij ligt zet iedereen op een racefiets/mtb/crossfiets gewoon altijd een helm op z'n kop. [/quote]
uitzonderingen bevestigen de regel Amclassic, Chapeau.
en volgens mij behoort JPP tot die groep van meer dan 50% die aan het onderzoek hebben meegedaan die WO heeft gehad
mijn logica : 1 + 1 =3
(uitleg: mannetje + vrouwtje = koter, dat zijn er drie)
[quote="hero"]Ik vind dat Fiets zeker een voorbeeldfunctie heeft in deze. Veel wielrenners dragen uit nonchalance of om welke reden dan ook geen helm en helaas had veel letsel en zelfs erger voorkomen kunnen worden als alle wielrenners een helm hadden gedragen (ik spreek uit ervaring). Het dragen van een helm door wielrenners zou de norm moeten zijn. Door het relatief grote bereik van Fiets kan zij makkelijk bijdragen aan het 'besef' van deze norm. Ze hoeft echter niet zover te gaan om ervoor te kiezen een foto van een fietsende prof zonder helm (gebeurt nog wel eens tijdens een training) niet af te drukken.[/quote]
1+
1+
Stelling;
[quote="ikweetutnietmeer"]Er lopen al verschillende discussies op dit forum over het wel/niet of hoe/waarom dragen van een valhelm door wielrenners. Ik voeg er nog eentje aan toe.
Ik denk dat we het er met z'n allen over eens zijn dat het dragen van een helm in ieder geval veiliger is voor de wielrenner (toch?).
In navolging daarvan ben ik van mening dat Fiets.nl plus het magazine een voorbeeldfunctie moeten invullen, door alleen maar fotos te plaatsen van wielrenners in actie MET een helm.
Dus niet zoals bij Fietsnieuws/Fietsen in Hattem van 10.08.09 waar wielrenners geen helm dragen en nota bene met de handen los rijden.
Wat denken jullie?
[/quote]
Antwoord Fiets:
[quote="Freerider"]Alle foto's die we bij Fiets zelf maken zijn MET helm. Daar zijn we heel streng in, geen helm is geen foto. Om te voorkomen dat we van partijdigheid beticht worden zorg ik er zelfs voor dat ik de verschillende helmfabrikanten een beetje afwissel in de foto's die ik zelf maak
We hebben op de redactie dan ook altijd een flinke stapel helmen liggen.
Fietsen we met een prof die normaal gesproken geen helm draagt bij het trainen, dan vragen we hem voor ons een uitzondering te maken en hem toch op te zetten. Doen ze meestal niet moeilijk over en komt ook steeds minder voor.
Een heel enkele keer komt het voor dat we foto's van derden krijgen voor bij een artikel en dat daar geen helm gedragen wordt. Als het een mooie foto is en we niets anders hebben dan gebruiken we die helmloze foto toch. We gaan er vanuit dat onze lezers oud en wijs genoeg zijn om te begrijpen dat het verstandiger is met een helm op te fietsen.[/quote]
Geinig dat de discussie dan gewoon door gaat.
[quote="ikweetutnietmeer"]Er lopen al verschillende discussies op dit forum over het wel/niet of hoe/waarom dragen van een valhelm door wielrenners. Ik voeg er nog eentje aan toe.
Ik denk dat we het er met z'n allen over eens zijn dat het dragen van een helm in ieder geval veiliger is voor de wielrenner (toch?).
In navolging daarvan ben ik van mening dat Fiets.nl plus het magazine een voorbeeldfunctie moeten invullen, door alleen maar fotos te plaatsen van wielrenners in actie MET een helm.
Dus niet zoals bij Fietsnieuws/Fietsen in Hattem van 10.08.09 waar wielrenners geen helm dragen en nota bene met de handen los rijden.
Wat denken jullie?
[/quote]
Antwoord Fiets:
[quote="Freerider"]Alle foto's die we bij Fiets zelf maken zijn MET helm. Daar zijn we heel streng in, geen helm is geen foto. Om te voorkomen dat we van partijdigheid beticht worden zorg ik er zelfs voor dat ik de verschillende helmfabrikanten een beetje afwissel in de foto's die ik zelf maak
Fietsen we met een prof die normaal gesproken geen helm draagt bij het trainen, dan vragen we hem voor ons een uitzondering te maken en hem toch op te zetten. Doen ze meestal niet moeilijk over en komt ook steeds minder voor.
Een heel enkele keer komt het voor dat we foto's van derden krijgen voor bij een artikel en dat daar geen helm gedragen wordt. Als het een mooie foto is en we niets anders hebben dan gebruiken we die helmloze foto toch. We gaan er vanuit dat onze lezers oud en wijs genoeg zijn om te begrijpen dat het verstandiger is met een helm op te fietsen.[/quote]
Geinig dat de discussie dan gewoon door gaat.
[quote="Theo V"]....Geinig dat de discussie dan gewoon door gaat.[/quote]
We zijn er nog niet niet. Daarom gaan we even door. Pas als deze discussie over Shimano en Campa gaat is het een echt cliche topic geworden. Dus we moeten allen nog even de vraag van JPP beantwoorden.
We zijn er nog niet niet. Daarom gaan we even door. Pas als deze discussie over Shimano en Campa gaat is het een echt cliche topic geworden. Dus we moeten allen nog even de vraag van JPP beantwoorden.
Live fast; die young. mijn blog
Antwoord Fiets:
Hierin schuilt nu het gevaar !!
Aan de ene kant , als ze zelf foto's maken dan verplichten ze de wielrenner een helm te dragen en als het om een foto gaat die wordt aangeleverd mbt een artikel, dan plaatsen ze hem , al dragen de wielrenners geen helm , toch .
Ben dan consequent en laat de foto achterwege .
Hierin schuilt nu het gevaar !!
Aan de ene kant , als ze zelf foto's maken dan verplichten ze de wielrenner een helm te dragen en als het om een foto gaat die wordt aangeleverd mbt een artikel, dan plaatsen ze hem , al dragen de wielrenners geen helm , toch .
Ben dan consequent en laat de foto achterwege .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
ik denk dat er nog meer mensen zijn met een voorbeeldfunctie wat dat betreft
http://sportmetjuul.blogspot.com/2009/0 ... neerd.html
http://sportmetjuul.blogspot.com/2009/0 ... neerd.html