Ik verwacht er niet veel van, hij is en blijft een top tien kandidaat, geen winnaar. Bovendien maakt het land geen bal uit, AC is een bewijs dat je als echte topper het overal wel red (Jan Ulrich was overigens ook geen kopman toen hij de TdF won)Zweef schreef:
Ik denk wel dat hij de nodige potentie heeft. Helaas zijn Nederlanders niet chauvinistisch genoeg. Eigenlijk zou je rondom een Gesink een goede Nederlandse ploeg moeten opbouwen, die club een paar jaar de tijd geven onder goede begeleiding, en dan ben ik heel benieuwd wat ze klaar kunnen spelen.
Freire en menchov zijn absolute toppers, die aanhalingstekens mag je weglaten. Gebrek aan zelfvertrouwen? Of een gebrek aan talent?Maar dat gebeurt niet, want dat durven we niet aan, dan moet er weer een 'topper' van over de grens komen om ons gebrek aan zelfvertrouwen te compenseren.
Volgens mij hebben we de opbouw en de doorstroom vanuit die (best brede) basis in Nederland nog niet goed genoeg op orde. Iets meer Chauvinisme, betere doorstroming, want veel mensen zijn ook wel erg lang van hun plek verzekerd geweest. Er moet eigenlijk gewoon meer geknokt worden voor selectie.
De laatste jaren hebben ronderenners als T Dekker, R Gesink en B Mollema opgeleverd. Wat hadden we voor Rabo? We hebben een giga gat sinds Erik Breukink dat nu pas voorzichtig wordt gedicht. T Dekker is verdorie de eerste in een eeuwigheid die weer eens een rondje wint.
We zijn een klein landje en hebben gewoon niet altijd een topper. hoe lang wachten de belgen op een ronderenner? Of hebben die ook niet genoeg Vaderlandse ploegen?