Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Opbouw Cannondale Supersix

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 02 jun 2011 23:33

Bij Havana gaat dit goed maar ik heb al twee groepen (sram yellow) gezien waar de eigenaar niet zo netjes was en de fiets nat wegzette. Ik kan verzekeren dat zwarte bladen met afgebladderde stukken lichtgewicht lak (=zeer dun) niet fraai zijn en zeker niet zijn te verkopen als Sram red/yellow/Grey....

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 03 jun 2011 02:16

Dus als het kettingblad nat wordt laat de verf los?

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 03 jun 2011 11:33

Grote complimenten voor de opbouw en buildlist. Echt super mooi. Verhoudingen en het plaatje kloppen.
Onderdelenkeuze zou zo de mijne zijn.

Veel plezier ermee.
Anima Sana In Corpore Sano.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 jun 2011 14:06

Dus als het kettingblad nat wordt laat de verf los?
Inderdaad maar wel moet deze dan langer nat blijven (vochtige schuur o.i.d.) overigens hebben de campa bladen hier ook aardig last van

wildromance
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 okt 2009 10:48

wildromance 04 jun 2011 00:25

Strakke fiets zeg!!!

Mijn volgende fiets gaat een Cannondale worden....
met dank aan Havana!
Als je wint heb je vrienden

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 jun 2011 21:34

Vandaag deze fiets in real mogen aanschouwen, en het ziet er nog beter dan hier op het forum!

De SRAM Black groep is echt een plaatje en dat voor een campafiel :-) Verder afmontage is gewoon super staat echt goed op deze fiets.

Havana rijd de komende jaren op een top karretje.

Mijn Scott verbleekte erbij :-)
YFood !!!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 jun 2011 22:39

csteenbe schreef:Mijn Scott verbleekte erbij :-)

Volgende keer weer je Parlee pakken... ;)

supersix
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2011 18:32

supersix 05 jun 2011 18:40

Mooie fiets! Blijf persoonlijk de zwart-witte de mooiste vinden.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 05 jun 2011 19:51

Super combinaties, mooi resultaat van modificatie/ opbouw! Ik persoonlijk zou deze nog monteren, al is het alleen voor je gemoedsrust...
http://www.acecosportgroup.com/shop/k-e ... tcher.html
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28012
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jun 2011 21:31

Cees en ik zaten na de Waalse Pijl wat uit te puffen onder het genot van een biertje en toen kwamen twee jochies eventjes onze fietsen checken. Alle aandacht ging uit naar mijn C'dale terwijl de Scott van Cees toch ook een plaatje is (en stukken lichter bovendien!). Was wel leuk :D

Anyway, ik heb die ring er zojuist tussen gedaan. Ik zie niet zo goed in welke speling die moet compenseren. Of ik nou één of twee washers monteer, er zit geen speling tussen de crankbout en de crankarm, zeker niet als ik deze met dik 40 (!!!) Nm aandraai zoals in de manual staat. Kan het kwaad de bout met loctite in te smeren? Want volgens mij gaat het erom dat de crankbout niet loskomt.

Het blijft een beetje vreemd, de montage van de crank....

Een ander punt is de vorkplug. Ik heb geen bitje dat lang genoeg is om in mijn momentsleutel te monteren en nog door de topcap past, maar ik heb gemerkt dat de plug wel degelijk strakker moet dan ie nu staat (komt wat gekraak uit de vork als ik aanzet). Morgen maar eens een IKEA inbus in stukken zagen en er een 10mm boutje aan (laten) lassen.

[edit1] Een IKEA inbus in tweeën gezaagd en i.c.m. een 5 mm dop werkt prima.

Afbeelding

[edit2]

Inmiddels de boel strakker gezet. Plug met 6.8 Nm aangedraaid. Blijf dat veel vinden, maar volgens Sharkman kan het geen kwaad (en de manual zegt het ook). Eigen gemaakte tool werkt prima. Daarna de stuurpen vastgezet met 5 Nm. Blijft nog de vraag wat de juiste spanning is voor de topcap, wat adviseren de experts?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6451
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 jun 2011 22:24

Ik heb een soortgelijke EDIT: Expander in mijn Scott vork zitten en heb geen momentsleutel gebruikt - gewoon vast is vast - goede montagepasta en ca 4 - 5Nm meer zal het niet zijn. Daarna stuurpen vast met 5Nm - en het zit al 2 jaar zo vast als een huis. Diverse stukken slecht wegdek gereden ( lees - kasseien - los gesteente ) en alles is nog steeds perfect.

p.s. zou het niet zo zijn dat je de stuurpen niet vaster mag zetten dan 5Nm ivm samendrukken van de vork. Dus eerst plug erin - 6,5Nm ( vlgs fabrikant plug of frame ?? ) - en dan de vork pattttssss gescheurd door de kracht naar buiten toe ??Daarom heb ik de plug ook op 5Nm gezet.

Wat ik trouwens nog niet gezegd heb:

WAT EEN PRACHTIGE BIKE...... BLACK IS BEAUTIFUL .

p.s. Neem een stronglight CT2 buitenblad - is opengewerkt & mooier dan een dicht blad.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28012
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jun 2011 22:41

Dank voor het compliment :)

Plug kwam bij het frame en is van FSA volgens mij, maar de instructies zijn van Cannondale. Ik neem aan dat die zullen kloppen. 5 Nm voor de stuurpen lijkt me geen probleem. Cannondale zegt daarover trouwens "kijk maar in de manual van de stuurpen" :D

Plaats reactie