dura ace 7900 vs record 11 speed 2010-2011
-
- Forum-lid
Beste mensen,
ik zou graag meningen van jullie willen betreft deze groepen;
ik heb dura ace 7900 maar had gedacht om over te stappen naar campa record 11speed, nu hebben hier mensen ervaringen met een 11speed record,
doe ik een goede zaak door over te stappen, betreft de looks vind ik campa mooier,maar waar zijn de nadelen.
meningen zijn wel verdeeld maar ik moet toch de knoop doorhakken,
vanwege ik een dubbel crankst heb met traparmen die te lang zijn ben ik genoodzaak een nieuwe te kopen maar deze van dura ace heeft ook een prijs van 500euro, tevens voor mijn groep krijg ik in totaal 950euro van een bieder.
hopelijk op een reactie en alvast bedankt
Mvg
ik zou graag meningen van jullie willen betreft deze groepen;
ik heb dura ace 7900 maar had gedacht om over te stappen naar campa record 11speed, nu hebben hier mensen ervaringen met een 11speed record,
doe ik een goede zaak door over te stappen, betreft de looks vind ik campa mooier,maar waar zijn de nadelen.
meningen zijn wel verdeeld maar ik moet toch de knoop doorhakken,
vanwege ik een dubbel crankst heb met traparmen die te lang zijn ben ik genoodzaak een nieuwe te kopen maar deze van dura ace heeft ook een prijs van 500euro, tevens voor mijn groep krijg ik in totaal 950euro van een bieder.
hopelijk op een reactie en alvast bedankt
Mvg
pizzini
Ik ben eind vorig jaar overgestapt van DA7900 naar Campa SR2010. Wat mij betreft doen beide groepen niet voor elkaar onder. Wel moet ik nog steeds wennen aan het schakelen, zit nog wel eens aan de remhendel te sjorren. Het schakelt allemaal trefzeker. Het afstellen van de achterderrie luistert wel wat nauwkeuriger dan DA. Met een schuine kettinglijn loopt Campa geruislozer.
Het remmen met Campa vind ik prettiger, je hebt er meer gevoel bij. Nadeel is dat als je afwisselend rijdt met carbon en alu wielen, het verwisselen van de remblokken een stuk lastiger gaat. Je kunt dan beter de blokken inclusief houders wisselen.
Een ander nadeel is dat de prijzen van onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn vrij hoog liggen, maar dat geldt eigenlijk ook voor de hele groep.
Kwa looks en uitstraling heeft Campa duidelijk mijn voorkeur.
Het remmen met Campa vind ik prettiger, je hebt er meer gevoel bij. Nadeel is dat als je afwisselend rijdt met carbon en alu wielen, het verwisselen van de remblokken een stuk lastiger gaat. Je kunt dan beter de blokken inclusief houders wisselen.
Een ander nadeel is dat de prijzen van onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn vrij hoog liggen, maar dat geldt eigenlijk ook voor de hele groep.
-
- Forum-lid
apexrider schreef:Ik ben eind vorig jaar overgestapt van DA7900 naar Campa SR2010. Wat mij betreft doen beide groepen niet voor elkaar onder. Wel moet ik nog steeds wennen aan het schakelen, zit nog wel eens aan de remhendel te sjorren. Het schakelt allemaal trefzeker. Het afstellen van de achterderrie luistert wel wat nauwkeuriger dan DA. Met een schuine kettinglijn loopt Campa geruislozer.
super bedankt vr de reactie!
ik denk namelijk dat ik de nieuwe 11speed ga nemen van 2011 of super record 2010 ben er dan nog niet uit,
maar horen zeggen is dat de nieuwe 11 speed beter erop vooruit gegaan is
ben benieuwd!
pizzini
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Bij Cycling for Fashion kost een Record 2010 groep nu 950 Euro.
Misschien het overwegen waard.
zie Record 2010
Is wel de gewone 11-speed en niet de SR
Misschien het overwegen waard.
zie Record 2010
Is wel de gewone 11-speed en niet de SR
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Zou altijd voor de 2011 versie gaan (als je met het rood kan leven) zitten een aantal duidelijke verbeteringen in. (zou nooit voor de witte/rode kabels gaan dan wordt het pas echt een kermis)
-
- Forum-lid
Sharkman 1 schreef:Zou altijd voor de 2011 versie gaan (als je met het rood kan leven) zitten een aantal duidelijke verbeteringen in. (zou nooit voor de witte/rode kabels gaan dan wordt het pas echt een kermis)
met dat rood geen probleem hoor heb een rood wit zwarte noah
enigste waar ik bang voor heb zijn de prijzen als er iets defect is!
dus ik moet ook nog 2 bodys kopen voor campa dus want heb alles nog in shimano....
pizzini
Alles bij elkaar maakt het wel prijzig, maar ik ben net overgestapt van ultegra 6700 naar chorus en ik heb er absoluut geen spijt van. Ipv nieuw body ook gelijk maar nieuwe wielen gekocht, en ja dan is het een pittige rekening. Maar nogmaals, voor mij elke cent waard.
Whistle
-
- Forum-lid
flex schreef:Alles bij elkaar maakt het wel prijzig, maar ik ben net overgestapt van ultegra 6700 naar chorus en ik heb er absoluut geen spijt van. Ipv nieuw body ook gelijk maar nieuwe wielen gekocht, en ja dan is het een pittige rekening. Maar nogmaals, voor mij elke cent waard.
Bedankt voor de reactie,
ik ben een twijfelaar , dacht eerst over te gaan naar chorus 2011
maar nu had ik record gezien de nieuwe 11 speed met rood en ja die
trok me nogal aan,maar ik denk dat er stukken mochten zijn dat je die duur betaald ook niet evident en hoe zit het met schakelen gaat dat vlotjes?
pizzini
- daniel1975
- Forum-lid HC
Schakelen gaat als een tierelier. Dat is absoluut geen argument bij de topgroepen van alle merken.
Less is bore
-
- Forum-lid
Daniel1975 schreef:Schakelen gaat als een tierelier. Dat is absoluut geen argument bij de topgroepen van alle merken.
toch hoor je vaak van mensen dat de 11speed nog niet op punt staat,
weet wel niet hoe het zit met de nieuwe natuurlijk maar verbetering moet er zijn veronderstel ik
pizzini
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
ridleynoah schreef:Daniel1975 schreef:Schakelen gaat als een tierelier. Dat is absoluut geen argument bij de topgroepen van alle merken.
toch hoor je vaak van mensen dat de 11speed nog niet op punt staat,
weet wel niet hoe het zit met de nieuwe natuurlijk maar verbetering moet er zijn veronderstel ik
Ik rij nog met de "oude" en het schakelt voortreffelijk. De 'klik' is iets zachter dan de oude 10sp Record, maar het schakelt feilloos.
Mark heeft idd een punt dat het achterpad recht moet zijn en je geen gekke dingen met de kabels moet doen. Netjes monteren, niet prutsen en het werkt perfect.
Less is bore